menstruatie en tampon gebruiken= zere billen

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Tijdens menstruatie's gebruik ik altijd tampons, nooit geen klachten gehad maar na de bevalling van de oudste (6 jaar geleden) heb ik een zere kont als ik tampons gebruik.
    Bij de bevalling heb ik een kneuzing opgelopen, volgens de huisarts heeft dat er niet mee te maken maar ik vind het wel frappant.

Zijn er meer vrouwen die zere billen hebben als ze een tampon gebruiken?

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Kan het zijn dat je staartbeentje iets verkeerd zit en dit op speelt tijdens je menstruatie. Dus dat de link met de menstruatie is en niet met tampons?
    Zou eens een fysio raadplegen

Hormonen doen rare dingen met gewrichten. En gezien je vanaf de laatste bevalling hebt, in combi met die kneuzing, zou ik toch een fysio bellen.

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Zoiets vraag ik me ook af. Heb je wel eens geprobeerd of die pijn er met maandverband (zonder tampons) ook is? Tijdens de menstruatie heb je een hoge progesteronspiegel. Progesteron maakt de weke delen nog wat weker/zachter. Daardoor hebben sommige vrouwen tijdens de menstruatie ook meer last van pijn in de rug, knieën, bekkenbodem, enz. Misschien dat er bij de bevalling iets is beschadigd/anders is gaan staan, waardoor je daar nu bij zo'n hoge progesteronspiegel ineens last van hebt.

4. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Dan wil ik wel erbij zeggen je een bekkenfysiotherapeut moet raadplegen want dat is niet iets waar een algemeen fysiotherapeut veel van afweet.

5. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Als ik geen tampons gebruik heb ik er geen last van. Maar nu heb ik vanmorgen een tampon gebruikt omdat ik boodschappen moest doen en thuis viel de tampon eruit maar nu verneem ik het nog wel.

6. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Ik heb dit al vaker gehoord. Dames die hun tampons gewoon niet meer kunnen inhouden (hij zakt letterlijk tot in de onderbroek), of dames die door een kneuzing op het staartbeentje gewoon pijn hebben als er een tampon is ingebracht. Toch maar aan het maandverband dan... (gelukkig zijn die intussen toch een stuk dunner en makkelijker in gebruik dan tien jaar geleden...)

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hmm en hoe is je stoelgang?
    Soms kan je zodanig verstopt zitten, dat tampons inbrengen pijnlijk of zelfs niet mogelijk is

Maar ik zou zeker je heiligbeen laten controleren door de fysio\ bekkenfysio / manueel therapeut

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik had hier ook erg last van. Dus sinds de bevalling van de oudste geen tampons meer gebruikt. Had het er toen met mijn bekken therapeut ook nog over waar ik toen bij was. Gezien ik tijdens mijn zwangerschap van boven naar beneden van de trap ben gestuitert staat ws idd mijn staartbeen net iets anders waar die klachten van komen.

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Niet dezelfde ervaring maar na de bevalling verdraag ik geen tampons meer. Sindsdien gewoon maandverband. Geen idee waarom maar t zit gewoon niet fijn meer.

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ik heb geen zere billen zoals jij zegt, maar sinds ik bevallen ben van de jongste 1,5 jaar geleden heb ik elke menstruatie vreselijk veel pijn in/aan mijn schaam bot en down under. Alsof ik alles gekneusd heb. Kan maandverband en tampons ook niet goed meer verdragen want alles jeukt ineens. Zal toch met die bevalling te maken hebben gehad denk ik, hoop dat het ooit over gaat.:)

Deel Deze Pagina