Kroonprins moet excuus aanbieden voor jacht

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Thieme: kroonprins moet excuus aanbieden voor jacht
    De hond van kroonprins Willem-Alexander, Skipper, is vrijdag ernstig gewond geraakt bij een eendenjacht langs de Dinkel in Overijssel. De hond was over de kop geslagen en raakte in een coma, meldt RTV Oost. Marianne Thieme vindt dat hij zijn excuus moet aanbieden.

De lijsttrekker van de Partij voor de Dieren stelt dat in kamervragen aan de premier. 'De Spaanse koning Juan Carlos betuigde immers ook zijn spijt, toen was uitgelekt dat op olifantenjacht was geweest.'
    Niet te combineren met voorbeeldpositie
    Thieme vindt een hobby als de jacht niet te combineren met de voorbeeldpositie van de prins. Ze wil ook weleens weten of er 'met publieke middelen gefinancierde beveiligingsmedewerkers bij deze jachtpartij aanwezig waren'. Want dan wordt dat rare tijdverdrijf ook nog eens 'met publieke middelen gefaciliteerd', stelt ze.
    Er is in bepaalde kringen al jaren irritatie over de jachtlust van het Koninklijk Huis. Koningin Beatrix werd in 2001 geroyeerd als beschermvrouw van de Dierenbescherming. De Prins van Oranje zelf heeft echter ooit gezegd te zullen blijven jagen.
    Volgens de dierenarts die Skipper behandelt, komt de hond er weer bovenop. Hij heeft de kroonprins toegezegd niet van de zijde van de hond te wijken.

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    waar we ons al niet druk om kunnen maken..... jemig zeg. (zolang het niet illegaal is)

misschien moet hij maar gaan vissen.:cool:

(olifanten of eenden.. vind ik nog best een verschil uit maken aangezien olifanten volgens mij wel illegaal is)

3. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Owww ik moet hier een beetje om lachen! In nederland wordt je namelijk door boeren betaald om op eende en ander gevogelte te jachen. Om de gewassen te beschermen die wij, en veel vegetarische mensen dan lekker opeten.

Even voorop stellen ik hou ook niet van jachen, alleen sommige mensen verdienen hier wat extras mee EN hebben die avond weet eten op de plank.
    Mijn broer doet het wel, en kan zo zijn gezin weer extra voeden.

4. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Tjonge wat een gezeik....
    Mijn man jaagt ook, op verzoek van de boeren omdat anders de gewassen enorm worden aangevreten en al die ganzen/duiven eenden en andere soorten voor overlast zorgen.
    Niks mis mee in mijn ogen.
    Soms moet de natuur een handje geholpen worden.....

5. Bri

Bri Niet meer actief

En aan wie moet hij zijn excuses dan aanbieden: aan zijn hondje dat nu in coma ligt, aan de eenden op wie hij heeft geschoten, aan Marianne Thieme (waarom eigenlijk), of nog iemand anders?
    Beetje zinloos om je excuses aan te bieden voor iets wat je bewust doet. Dat heeft toch geen enkele betekenis?

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Het is maar waar je je druk om kan maken. Het is zeker komkommertijd bij de Partij van de Dieren ...

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Oh onzin zeg. Tja, ik heb het niet op jagen maar ik heb het op zoveel dingen niet. Als iedereen daarvoor z'n excuses moet aanbieden..

Deel Deze Pagina