Mijn zoontje van 5 heeft de voorstukjes op tv gezien van de film Pinocchio en had zich er al helemaal op verheugd deze film in de bios te gaan zien. Nou keek ik op de website van de bios en zag dat de film eigenlijk vanaf 9 jaar is. Hij is helemaal teleurgesteld (stomme reclames ook). Heeft iemand de film gezien? Is die echt zo heftig dan? Snap dat die kijkwijzer er niet voor niks is dus waarschijnlijk gaan we niet, maar ik vind het zo sneu.
Bij die kijkwijzer staat toch ook vaak waarom een bepaalde leeftijd geadviseerd word? Eng, emotioneel, taalgebruik? Ik zou zelf de afweging maken of jouw kind daar wel/niet tegen kan. Lion King is bijvoorbeeld ook 9 jaar met het pictogram van eng erbij. Daar kan mijn 4 jarige prima tegen en die heeft die film al 30x gezien inmiddels.
Ja er staat een spin bij. Maar dat is zo lastig in te schatten. Het ene wil hij niet zien en het andere waarvan je denkt oeh dit is wellicht wel eng dan snapt hij niet waar ik het over heb... Dus vandaar hoor ik graag ervaringen van mensen die de film al gezien hebben.
Ik lees graag even mee. Mijn dochter van 6 wil er ook geen. Vandaag heeft ze pech omdat haar zusje ook mee gaat maar als het niet te eng is wil ik nog wel een keer alleen met haar gaan in deze vakantie.
Mag je van de bioscoop wel met een 5 jarige naar een film van 9 jaar en ouder? Ik ben ooit een 16 jaar of ouder film geweigerd omdat ik nog geen 16 was.
Ik las laatst een recensie over de film en de recensent gaf aan dat de film wel wat duister en eng is voor kinderen. Op basis van zijn recensie zou ik niet met mijn jonge kind daar heen gaan..
Ja dat mag wel onder begeleiding. Mijn zoon van 12 mag ook onder begeleiding van man naar 16+ films maar als hij alleen met vrienden gaat mag hij weer niet naar binnen.
Pinocchio is sowieso een beetje een naar sprookje natuurlijk zoals sprookjes vaak zijn dus ik zou het niet doen. Zeker niet op een groot scherm.
Onze zoon van 6 vond de gewone tekenfilm al eng. Maar goed je hebt het dan ook echt op beeld. De eerste 3 boeken van harry potter hebben we al voorgelezen en die vond hij fantastisch zonder bang te zijn.
6 en 9 zijn adviesleeftijd, pas bij 12 en 16 is er echt een verbod waarbij 16 nog strenger is. Denk dat we het toch beter niet kunnen doen. We gaan nu naar lassie
Vanmorgen was er een recensie op de radio en daarin gaven ze aan dat hij best eng en duister was. Niet te vergelijken met de leuke pinokkio film van Disney. Veel volwassenen vonden pinokkio eng en zouden hem s'avonds niet tegen willen komen. Lijkt me dus niet geschikt voor een 5 jarige .
Dan wel logisch dat het vanaf 9 is. Maar wel stom dat ze er reclame voor maken tussen de kleuterfilmpjes door op tv
Dat klopt toch niet? Bij 16+ moet je je id kunnen laten zien dat je echt 16 bent. Daarom gingen wij vaak bij de films die in Nederland 16+ zijn naar de bioscoop in België. Daar was dezelfde film dan voor alle leeftijden
Zoon ging al met 10 jaar samen met man naar 16+ films zoals sommige Marvel films. Hij is groot voor zijn leeftijd maar 16 geef je hem echt niet. Er is nog nooit naar zijn ID gevraagd en hij is nog nooit geweigerd in de bios ivm leeftijd. Tenminste niet samen met man. Wel 1x toen hij alleen met vrienden naar een 16+ film is gegaan.
Mijn dochter moest echt haar ID laten zien, en dat vond ze ook echt geweldig omdat ze toen net 16 was. Misschien zijn ze bij ons wel strenger dan bij jullie. Staat ook duidelijk op de website van de bioscoop