Wij hebben nu al een heel aantal jaren een creditcard bij de ANWB. Eigenlijk gebruiken we hem nooit. Dus ik twijfel om hem op te zeggen. We hadden hem m.n. voor evt. vervangend vervoer bij pech, maar nu gaan we niet meer naar het buitenland dus ik geloof dat het in Nederland wel goed komt eigenlijk. Heb jij een creditcard? Waarom wel/niet.
Ja, juist voor in het buitenland inderdaad. Auto huren, betalen. Het is al eens voorgekomen dat de bankpas het niet deed, dan ben je toch wel blij met je creditcard als je ergens in Frankrijk staat. En heel soms wel eens voor dure internet aankopen, omdat die dan ook verzekerd zijn.
Hier gebruik ik hem zo af en toe voor internet aankopen. Zeker de duurdere of als ik de webshop niet heel goed ken ivm verzekering.
Ik gebruik hem veel en kan me er ook niks bij voorstellen dat sommige mensen het niet gebruiken. Ik gebruik hem voornamelijk voor internet aankopen, concertkaarten, vakantie. Maar ook als je via paypal of itunes enz betaald is het gekoppeld aan je credit cars. Ik betaal overigens wel elke maand alles dus ik gebruik het niet om betalingen uit te stellen
Wij hadden het voor een buitenlandse reis ( autohuur enzo) Toen we terug kwamen aangehouden, mijn vader bestelde dan ( via ons) wel eens wat in het buitenland. Vonden we niet erg totdat mijn vader ook bestellingen van anderen ging aannemen en dat dan via ons ging bestellen. Hadden we eerst niet in de gaten, kwamen we later achter en hebben toen de kaart ook niet meer verlengt omdat wij het zelf eigenlijk niet meer nodig hadden .
Ik gebruik hem ook vaak. Inderdaad bijna alles via internet, vliegtickets, huurauto, booking.com of op vakanties. Wij betalen hem ook elke maand via automatische incasso dus ook niet echt als krediet.
Ik heb een gewone en een crypto creditcard (iedere keer als ik daarmee betaal krijg ik 2% in crypto terug ). En het is gewoon een debit kaart van visa die je zelf kan opladen. Dus als je er zelf geen geld opzet kan er ook geen geld af
Ja wij hebben er allebei een. Voor internet aankopen en op reis met name. In Amerika is het in feite je pinpas Maar ook van de zomer voor de tolpoortjes in Frankrijk/Italië, gewone kaart werkte niet bij alle poortjes, toch vrij lullig als je de tol niet kan betalen.
Bedankt voor jullie reacties. Grappig om te lezen hoe iedereen wel/geen creditcard gebruikt. ik zou eerlijk gezegd niet weten wat voor aankopen ik met creditcard moet bestellen. Ik koop eigenlijk maar bij bekende webshops. En in een winkel met creditcard betalen... ik ken de pincode niet eens Voor een buitenlandse vakantie is het echt super handig, maar door mijn aandoening gaan we alleen een weekje binnen Nederland weg. Dus in die zin is het gewoon niet nodig. ik denk dat we beter op kunnen zeggen. Scheelt toch weer 16 euro per jaar.
als je er inderdaad geen gebruik van maakt zou ik hem ook opzeggen. mijn man heeft een creditcard, die kan ik gebruiken als we iets moeten boeken, of betalen online met een credit card. tegenwoordig heb je heel vaak alternatieven qua betaling. ideal of afterpay. ik kom het alleen weleens tegen bij hele speciale dingen, de Crit air sticker/aanmelding in frankrijk of bij aankopen, bij een buitenlandse webwinkel ofzo. soms gebruiken we het met een hotel of een garantie voor een huurauto e.d.
Wij hebben er ook 1 destijds vanwege onze verre reis aangeschaft. Maar ik vind het wel handig hoor. Netflix gaat daar altijd vanaf en grote uitgaven garandeer je vaak via creditcard
Ja hebben er 1. Verzekerde uitgaven, buitenland, garantstelling bij hotels, borg etc. Betalen 'm maandelijks, dus geen krediet.
Wel, voor bepaalde internet aankopen (meestal vanuit het buitenland) En ik vond het fijn om het achter de hand te hebben tijdens reizen. Het wordt iedere maand betaald d.m.v. automatische incasso.
Ik gebruik hem best geregeld. Sowieso voor game pass, maar ook tanken in België en bij sommige webwinkels.
Wij hebben er wel een, maar gebruiken hem niet zo heel vaak. Eigenlijk alleen voor dure aankopen via internet. Op vakantie nemen we hem wel mee, maar gebruiken hem vrijwel nooit. (Voor de tolpoortjes hebben we een kastje aan het raam hangen)
Gaha, ik bn nog van de travelers cheques. Wij hebben heel even een creditcar gehad toen we naar Griekenland gingen en oaeen auto huurden Verder gaat netflix ed gewoon via een rekening. Lekker overzichtelijk. We gaan dit jaar naar Normandie( eindelijk weer over de grens) dan is het misschien makkelijk. .
Ja wij gebruiken het heel vaak. Je hebt veel meer kopers bescherming, vaak bij booking .com heb je het nodigen in het buitenland gebruiken wij het sowieso. Wij gaan in de zomer naar Amerika en wij hebben er zelfs nog een genomen zodat als de ene het om wat voor reden het niet doet je er nog een hebt.