Ik heb al eens een aantal juffen hier op het forum voorbij zien komen. Misschien is het leuk om hier een eigen topic te hebben? Of bestaat die al? Leuk om ervaringen uit te wisselen van de dagen, helemaal nu voor sinterklaas. Leuke uitspraken van de kinderen etc. Hopelijk komen er reacties!
HIER!!! zou inderdaad wel eens leuk kunnen zijn! Ik ben juf in het 2de leerjaar (groep 4) en in het 6de leerjaar (groep 8)
Ik ben een muziekjuf, mag dat ook? Ik geef les aan kinderen van 6 maanden t/m groep 8. Muziek op schoot doe ik op de muziekschool waar ik werk, verder ben ik vakleerkracht muziek op een basisschool waar ik elke week de klassen af loop met mijn instrumenten en liedjes. Ik heb trouwens ook pabo, dus ben wel begonnen als "gewone" juf. Zijn "jullie" kinderen ook zo druk deze week? Echt, ze stuiteren nog net niet door de klassen... en dan kom ik ook nog eens aan met een Sinterklaasliedje, nou, dan gaan ze helemaal los. En elke groepsleerkracht zei het: "sorry, ze zijn wel erg druk vandaag hoor!". Nou, dat heb ik gemerkt, ik was gisteren echt kapot.
Ik ben ook juf! tot de kerstvakantie nog in groep 1/2... Daarna weet ik nog niet, aangezien ik ga verhuizen naar een andere plaats en nog druk aan het solliciteren ben. Groep 3 of 4 vind ik toch wel echt de leukste! Gelijk een leuke opmerking van een (turks) kindje gister: Juf??? Hoe oud is een mevrouw als zij een baard krijgt??? WHUAHAHUAH je kon me opvegen!!! 5 jaar hahaha!!!
Hier nog een juf!! Ik ben juf van een op dit moment ontzettend drukke groep 3/4/5 op een montessori school. Vandaag heb ik pepernoten met de kinderen gebakken, nou dat was een groot succes! Wel merk ik dat het allemaal een beetje te lang duurt nu, we zitten volgens mij al bijna 3 weken in Sinterklaassfeer en vooral voor de kleintjes loopt de spanning nu te hoog op. Merken jullie dit ook aan jullie kinderen?
Hier ook een juf. Ben fulltime juf van groep 6/7/8 op een kleine dorpsschool. Ik ga bijna met verlof. Ik probeer het tot de kerstvakantie vol te houden
Hier ook een juf, maar ben nu nog met verlof. Ga in januari weer werken op woensdag, donderdag en vrijdag in groep 5.
Leuk veel juffen hier Wanneer vieren jullie sinterklaas op school? Wij vieren het vrijdag! En inderdaad de kinderen stuiteren door de klas . Ik heb een groep 3/4. Maar gelukkig wel een rustige groep . Wij doen een dansje op het nieuwe lied Sinterklaas wil dansen van kinderen voor kinderen. Erg leuk! (youtube)
Hier nog een juf...Ik sta voor groep 7. Ik begin na de kerstvakantie weer op de donderdagen en vrijdagen. Ben echt een bovenbouwjuf, mis ze wel hoor die kids, ben al vanaf de zomervakantie thuis...
Hier nog een juf. Ik geef op maandag en dinsdag les aan groep 5-6 op een multi culti (zwarte) basisschool. Op donderdag vul ik altijd de adv dagen van collega's op. Morgen mag ik groep 3 doen, een dag voor sinterklaas, ik hou mijn hart vast, haha
hoi!!! hier iem die juf wordt genoemd door de kinderen, maar ben eigelijk groepsleidster op een medisch kinderdagverblijf. Mag dat ook?? Groetjes joyce
Pi-pa-pepernoot, toch? Leuk liedje! Ik vier geen Sinterklaas op school, werk op vrijdag op kantoor opde muziekschool... Wel jammer, want ik vind dat toch altijd wel heel erg leuk. Maar ja, de plicht roept...
Hoi, ik ben ook een "juf" op een kinderdagverblijf! Wij hebben afgelopen zaterdag sinterklaas gevierd en vandaag kwamen 2 pieten gezellig langs. De kinderen stuireren door het lokaal heen. 1 meisje was vannacht bij haar ouders geweest. Vroeg haar moeder de vanmorgen, waarom ze bij hun kwam. Dat was dus omdat colle piet op haar bed stond te dansen. Ik kwam niet meer bij. Bij ons hebben we al aardig wat "stelletjes" we mogen dan ook allemaal blijven slapen. De ouders mogen allemaal bij elkaar slapen heeeeel gezellig dus hihihihi
Hier ook een juf van groep 3! Ik mis ook wel een echte juffenforum Ik werk op ma-di-vrij dus ik moet nog zien wat mij vrijdag te wachten staat tot nu toe vind ik het wel erg meevallen!