jullie mening gevraagd!

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanNikhil, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Jullie zullen wel denken, weer iets over schoonmoeders! Maar als dit bij iemand anders voorviel had ik er net zo meegezeten..

Het zit zo..
    Mijn zoontje word in augustus 4 jaar! Bij mij krijgt hij sinds een half jaar geen pap meer.. Hij drinkt genoeg zuivel enz enz.
    Nu is het zo dat hij bij mijn schoonmoeder nog steeds pap krijgt, ook al heb ik een tijdje geleden al een paar kwer aangegeven van; goh hij is nu 3 jaar.. Hij krijgt gewoon zijn zuivels etc binnen.
    Nu koopt ze elke keer pyama papjes.. Van 6-36 maanden. Van die vieze dikke drap wat je maag gewoon vult eigenlijk! En dat om 4 uur 's middags?!?!

Kijk.. Ik weet wel dat pap heus geen kwaad kan hoor!
    Maar het zijn mijn principes, ik wil het niet en het word toch gedaan!
    Net zo dat hij de pap uit een baby flesje drinkt..
    Nu komt hij gemiddeld 1 keer per week bij sm, maar toch!

Ook al zie ik dat hij de pap lekker vind, voel ik me er toch niet lekker bij

Wat vinden jullie? Krijgen jullie kinderen van 3.5 nog pap uit een babyfles? En welke reden heeft dat..
    Zal ik het maar zo laten? Of zal ik er toch maar wat van zeggen..

Dit is misschien meer een klein stom dingetje hoor.. Maar dit zit me enorm dwars.
    Vooral omdat ik al eerder en vaker aangegeven heb dat ze die dikke pyama papjes niet meer moet kopen.

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ja hoor hier krijgt de oudste nog elke avond de fles met warme melk. Geen pap dus. Voor hem is het zijn ontspanning en het moment om klaar te maken om te gaan slapen. Hij vind het heerlijk. Als ik hem zijn gang laat gaan, loopt hij ook hele dagen met de speen in zijn mond. Dit vinden wij uiteraard niet goed, bij opa en oma mag hij dit wel. Tja, ik laat het maar. Ik heb er bewust voor gekozen om een werkende moeder te zijn en dan vind ik dat je ook wat meer door de vingers moet kunnen zien. Het maakt je heus geen slechte moeder hoor. Ik zou mij er niet druk over maken.

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Krijgt hij het ook nog uit een fles??

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.746
    1.073
    113
    Nee hoor ik geef je groot gelijk!
    Jij/jullie willen het niet dus gebeurd het niet lijkt me..

En pap om 16u? Net voor het avondeten snap ik helemaal niet!
    Mijn zoon eet nu met 15mnd nog 2/3x pw pap (de granen) uit een kom met een lepel. De babyfles is hier vanaf 12mnd al weg..

Maar ik zou me toch aardig gepasseerd voelen als ik nee zeg en iemand het toch doet! Wat zegt je man/vriend er van?

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Zij heeft het te doen zoals jij als ouder het wil. Ik zou hier heel pissig om worden.

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Pap om 16:00 in de middag en uit een fles dat is wel erg jaar en zou ik ook niet accepteren. Krijgt hij thuis ook nog wel eens een fles? Zo eet hij s avonds zijn groente toch helemaal niet? Watis de reden dat ze dit geeft? Pap is hier ontbijt..uit een bordje met een lepel.

7. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Ja.. Pfff ben ik toch niet de enigste met deze mening!
    Nou is het zo dat mijn vriend er 'niet zo mee zit'. Hij snapt niet waar ik me druk om kan maken!? Wel echt heel vervelend dat we het hier niet eens over worden hoor! Hij is meer zo van; we mogen blij zijn dat ze zoveel voor ons doet dus dan moeten we haar ook maar een beetje dr zin geven.
    Dus eigenlijk mijn/onze principes aan de kant zetten..

8. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Vanmiddag was het zo dat ik bij haar was.. En hij had een dutje gedaan omdat hij een kort nachtje heeft gehad! Komt hij uit de keuken gelopen met een papfles al in de hand.. Ja dat haal je dan niet uit zijn handen!
    Vanavond voor we weggingen (hij logeerd er vanavond) vroeg hij haar weer pap.. En toen heb ik er een stokje voor gestoken. Ik heb tegen hem gezegd.. Nee loeverd je krijgt nu geen pap meer.. Probeerd hij het natuurlijk bij oma.. En zegt ze: ja.. Maar dat mag niet van mama!
    Nee idd.. Maar het zal me niks verbazen dat hij alsnog pap heeft gehad toen ik wegging hoor!

9. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Snap ik echt niet. Waarom respecteert ze je niet? En je man jou eigenlijk ook niet?

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Dat snap ik ook niet zo goed. Tuurlijk, het is fijn als iemand veel voor je doet, maar er mag best rekening worden gehouden met jouw/jullie wensen.

11. Maira11

Maira11 Niet meer actief

1 keer in de week een keer pap bij oma zou ik mij niet druk om kunnen maken. Maar een babyflesje voor een kind van drie vind ik niet kunnen.

12. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Als hij de pap lekker vind waarom niet :) maar ik vind 16.00 wel erg laat, dat is vlak voor het avondeten lijkt mij. Doe het dan om 12.00 (niet jij maar je sm) en met een bordje en lepel. Ik vraag me ook af of hij dan nog wel avondeten wilt, hij zit dan toch al vol?

Mijn zoontje is 1 jaar en die geef ik zelfs bijna geen fles meer, alleen om te drinken maar dat wissel ik zelfs af met een tuitbeker ;)

13. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Mijn zoontje wordt in augustus ook 4, hij krijgt geen pap meer en al helemaal niet uit de fles! Super slecht voor de tandjes!!!

14. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    + 1

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Heel fijn natuurlijk dat ze veel voor julllie doet maar dat houdt niet in dat ze maar daarom bij alles haar zin mag doordrijven. Uiteindelijk is het haar keuze om er voor jullie te willen zijn dus daar hoeft naar mijn mening niks tegenover te staan. Want zo komt het een beetje op mij over als ik lees wat je over je vriend schrijft.
    Jij hebt het liever niet dus dan heeft je sm zich daar aan te houden lijkt mij.

16. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Lijkt mij inderdaad niet zo goed. Mijn zoontje kreeg ze ook maar toen was die 1. Zodra die gewoon goed at, sochtends boterham of andere pap, smiddags brood of iets en savonds zijn avondeten was het afgelopen. Daarnaast is een fles al helemaal niet goed voor zijn tanden. Ik zou er heel duidelijk over zijn.

17. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Je moet even voor jezelf bedenken of het het waard is om de discussie aan te gaan. Als dit het enige is wat je schoonmoeder "fout" doet, lijkt me dat nog niet zo'n probleem toch? Het is natuurlijk niet netjes dat ze je niet respecteert, dat zeker niet, maar als dit 1x per week gebeurt kun je het misschien gaan zien als "oma haar verwennerij". Iets dat alleen bij oma mag en nergens anders, ik vond dat als kind altijd geweldig namelijk en ik merk het aan mijn kinderen ook. Het tijdstip zou je het misschien nog even met haar over kunnen hebben, want zo vlak voor het avondeten is niet erg handig. Al moet ik zeggen dat de kinderen hier ook eigenlijk nooit zin hebben in avondeten als ze bij opa en oma zijn geweest, maar ach, die ene keer per week is te overzien vind ik. Is het je de discussie waard, dan zou ik nog eens goed met je man praten, want jullie zullen het hierover dan wel eens moeten zijn, anders wordt het nog lastig, want ik weet natuurlijk niet alles over je schoonmoeder.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Haha nee zou dat niks vinden. Als ze hem zo graag pap wil geven, ander tijdstip, andere pap en zonder fles. Een fles kant en klare pap geven midden op de dag aan een bijna kleuter komt op mij nogal lui over, geef dat kind gewoon te eten.

Mijn jongste is net 1 en krijgt alleen s'avonds nog uit een fles melk maar die gaat er ook bijna af.

19. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Vind dit ook heel moeilijk, want ik zie het gebeuren en ik kan die papfles wel uit het raam flikkeren.. Zo erg irriteerd mij het op dit moment.
    Denk dat ik ga zeggen dat ze hierna geen pap meer hoeft te kopen voor hem.
    Hij kan het wel lekker vinden, maar hij zeurt er bij mij ook niet om.

20. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Ik kan me wel iets bij jou mening indenken omdat ik dit ook wel eens denk.. Maar ik kan het niet naast me neerleggen als ik het zie gebeuren. Dan raak ik geirriteerd eznz.
    En over het verwennen... Is elke keer als ze naar de winkel gaan en hem iets geeft verwent genoeg? Hihi..
    En geloof me ze is een schat hoor, mijn schoonmoeder!
    Zolang ze maar in de gaten heeft dat wij zijn ouders zijn.. Soms vergeet ze om daar rekening mee te houden

Deel Deze Pagina