hallo wij gaan binnenkort trouwen en vroeg me af waar dragen jullie je trouwring? http://nl.wikipedia.org/wiki/Ring_(sieraad)
Dat hangt van je geloof af. Ben je protestants, dan draag je 'm links (en rechts bij verloving). Ben je katholiek, dan draag je 'm rechts (en links bij verloving).
mijn rechter hand Maar mijn man links, hij past hem anders niet meer en bij mij is hij links juist te groot
Ik draag hem rechts en links onze vriendschapsring. Officieel ben ik Rooms Katholiek dus zou ik hem links 'moeten' dragen, maar aangezien ik niet gelovig ben draag ik hem waar ik hem het handigst vind.
rechts is trouwens niet alleen voor katholieken. Rechts is voor iedereen behalve protestanten. Dus ook atheisten.
Dat bedacht ik me al toen ik op versturen had gedrukt, dat deze tweescheiding in alleen protestants en katholiek wel erg kort door de bocht was
hhahahaha ik ben dus totaal niet gelovig en ga m dan ook rechts dragen. ik ben rechthandig, en vind sieraden om mijn linkers hand of arm helemaal niks.
Ik bedoelde het alleen wel andersom (lekker wakker vandaag...) Katholiek: links Protestants: rechts En voor andere gelovigen en atheisten wist ik 't dus niet.
volgens mij is het precies omgedraaid ik ben protestant en draag hem rechts net als alle andere protestanten die ik ken.
M'n ouders zijn protestants en dragen 'm dus rechts. M'n schoonouders katholiek en dragen links. Wij dragen 'm allebei ook links.