Na 2 miskramen en heel veel mislukte pogingen hebben we vandaag te horen gekregen dat ik een (redelijk zeldzaam) gen - mutatie heb wat een verhoogd risico geeft op o.a. trombose en long embolie, en wat een verklaring zou kunnen zijn voor de miskramen. Ons ziekenhuis had verder geen idee wat ze er mee moesten, maar ze wilde wel graag helpen, dus er wordt nu zowel in Maastricht als in Amsterdam bekeken of ze nog iets kunnen doen en wat en we moeten het chromosomen onderzoek afwachten. Maar nu ben ik opzoek naar ervaringen! Nog meer mensen met gen mutaties op bloedstollingsgebied? En hoe zijn jullie geholpen? En waar moet ik opletten? Zijn ze in België of Duitsland verder met dit soort dingen?
Een vriendinnetje van mij heeft door de zwangerschap (in vroeg stadium) ook longembolie gekregen. Niet door hetzelfde als jij maar dus echt door de zwangerschap is haar bloedstolling veranderd . Ze moet hier nu elke dag voor spuiten tijdens de rest van de zwangerschap . Hopelijk vinden ze voor jou ook snel een oplossing en kan je snel gaan genieten van een mooie zwangerschap!
dankjewel juudje! Het is trouwens een factor 2 mutatie, vind langzaam aan meer informatie, dat er vooral weinig over bekend is, in combinatie met miskramen en zwangerschap, maar dat met het spuiten wel goede resultaten behaald worden.. hopelijk denken ze er in het ziekenhuis net zo over..
Ik zag per toeval je bericht en wilde toch even reageren. Ik heb zelf ook een bloedstollingsafwijking. Wat betreft de zwangerschap, de kansen op miskramen, vroeggeboortes en een laag geboortegewicht liggen volgens mijn Gyn aanzienlijk hoger. Hiervoor spuit ik tijdens zwangerschap en kraamweek bloedverdunners en slik daarnaast Ascal. Ik ben begonnen met spuiten direct na positieve test, en na eerste vroege echo begonnen met de Ascal. Ik hoop dat je snel een positeve test in handen mag houden, en uiteraard met een goede afloop
Ook ik heb een afwijkende stollingswaarde. Verhoogde factor VIII. Tijdens mijn laatste icsi behandeling (en 6 weken na de bevalling) heb ik fraxiparine moeten spuiten. Ben met deze poging (en dus met deze medicatie) zwanger geraakt. Kan toeval zijn, maar toch... Succes!
Hoi, ik lees even mee. Zijn ze hier bij jullie achter gekomen na het bloedonderzoek wat je kunt krijgen als je 3 mk's hebt gehad? (Hab ab heette het volgens mij) Ik moest hiervoor 10 buisjes bloed laten afnemen. De bloeduitslagen zijn binnen ca 2 wk bekend maar het chromosomen onderzoek duurt een paar maanden. Of hebben jullie een ander onderzoek gehad? Ik gebruik vanaf de punctie ascal (aspirine)
Dankjewel voor jullie antwoorden diazz an Anja! Zijn de spuiten vergelijkbaar met die voor icsi? Willeke, ja ze zijn er achtergekomen bij het standaard bloedonderzoek voor habituele abortus (zoiets ). Het chromosomen onderzoek moeten wij ook nog even op wachten en de andere uitslagen waren inderdaad vrij snel binnen. Al moest ik wel 14 buisjes bloed afnemen. Maar heb nog ergens het formulier , zal het zo ff opzoeken en neerzetten!
Ik heb geen idee of het vergelijkbaar is Ik hoor hier eigenlijk niet ( geen vruchbaarheidsproblemen) maar zag toevallig je bericht en wilde toch even reageren. Ik spoot in buik, benen en zelfs billen. De naaldjes zijn niet groot hoor, maar ik vond de vloeistof af en toe gemeen prikken. Op het laatst werd ik er echt niet blij van. Maar ik heb dan ook vrij lang bloedverdunners gebruikt. Ik heb bij mijn zoontje fraxiparine gespoten, hier kreeg ik hele nare plekken van. Helaas hebben wij de zwangerschap moeten afbreken, en heb ik nog 6 weken kraambed gespoten. 6 weken na de bevalling bleek ik alweer zwanger. Deze zwangerschap 41 weken + 6 weken kraambed Fraxodi gebruikt, dat laatste beviel mij beter. Ik heb dus een behoorlijke tijd bloedverdunners moeten gebruiken, en heb tot anderhalve maand geleden nog 2 schijven in mijn billen gehad haha. Ik heb een trombosebeen gehad in kraambed, waardoor ik in die onderzoeken terecht ben gekomen. Ik heb begrepen dat dit ook een onderdeel is van het onderzoek wat je krijgt na meerdere miskramen. Ik wens jullie heel veel succes!
wow dan heb je lang moeten spuiten ik vond mijn 5 weken voor de icsi al lang maar zoals je het omschrijft klinkt het wel gelijk. klopt dat wij in die onderzoeken zitten na meerdere miskramen en mislukte terugplaatsingen. dankje voor je succeswens! En lief dat je toch ff reageerde!! Moet je nou in andere dingen in je leven ook opletten i.v.m. die bloedstolling die afwijkend is? Of zijn de risico's vooral onder invloed van hormonen?
Ja dat ja! Oh ik heb geen fotootje van het formulier gemaakt, dom! Ik verwacht volgende week dan wel de uitslag. Ik gebruik na de tp trouwens wel al ascal (aspirine in bruistablet) maar bij afgelopen poging werkte dat toch niet en toch weer een vroege mk..
Ik moest al spuiten vanaf dag 1 van de behandeling. Dus in mijn geval was dat decapeptyl, Gonal f en fraxiparine
Werkt bloed verdunnend dus voor een betere bm doorbloeding. Maar pas na punctie omdat het anders te veel bloed kan veroorzaken tijdens de punctie.. Anja, zit er een verschil tussen fraxiparine en ascal (aspirine)?
Hier ook een Factor II mutatie, dus dezelfde als jou Ts na meerdere miskramen achter gekomen. Ik heb dus ook alleen een probleem met zwanger blijven, niet met het zwanger worden. Ik merk idd dat ze steeds niet goed weten wat te doen. Maar ik spuit dus tijdens mijn zwangerschappen fragmin en slik daarnaast ascal. Dat gaat prima. Heb 2 dochters en ben nu ruim op de helft van mijn derde zwangerschap!
Ohja en ik.spoot vorige keren fraxiparine, maar fragmin zijn echt veel fijnere spuitjes. Dus mocht je gaan spuiten, vraag vooral om fragmin!!
Is fraxiparine alleen om te spuiten of kun je dat ook slikken? En start je daarmee na een positieve test of ook al in de ww?
Lola, dankje voor je reactie "Goed" te horen dat er nog zo een geval is als ik ben geeft toch weer hoop!! Willeke, voor zover ik heb begrepen is het alleen spuiten, omdat dat niet door de placenta naar je kindje komt ofzo?! Maar ben er ook nog geen expert in!
Ik ga het dinsdag even navragen bij mijn eigen gyn in het streekzh. Hij heeft dit hab ab onderzoek ingesteld. Verder ben ik in behandeling in DD dus zal het volgende week daar ook even voorleggen (begin morgen met spuiten nl) Na 3 vroege mk's wil ik alles op alles zetten dat het deze keer wel slaagt dus als dit een optie is..?