Status van cryo

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Reigertje, 28 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reigertje

Reigertje Actief lid

6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Hi! Zijn hier ook echte kenners wbt cryo terugplaatsing?

maart 2017 heb ik een punctie gehad waar 5 van de 5 eitjes bevrucht werden.
    1 verse terugplaatsing van een 7 cellig embryo met een goed aspect werd mijn dochter ❤️

De overige 4 zijn ingevroren op dag 3.

18-2-‘20 een terugplaatsing gehad. Met ontdooien was hij 8 cellig, met terugplaatsen een dag later was hij compactie met goed aspect. Niet zwanger.

15-8-‘20 een terugplaatsing gehad. Met ontdooien 8 cellig, met terugplaatsen een dag later was hij morula, goed aspect. Hier was ik heel even zwanger van maar ging in week 5 al fout.

22-10-‘20 een terugplaatsing gehad. Met ontdooien 7 cellig, met terugplaatsen een dag later was hij 10 cellig, redelijk aspect. Niet zwanger.

21-12-‘20 een terugplaatsing gehad. Met ontdooien 6 cellig, met terugplaatsen een dag later 8 cellig, redelijk aspect. Niet zwanger.

april dit jaar weer een punctie gehad waarna ik een eileider/eierstok ontsteking opliep. Ik heb geen verse terugplaatsing gehad. Er waren er weer 5 van de 5 bevrucht, allemaal ingevroren op dag 3.

23-6 terugplaatsing gehad. Met ontdooien 7 cellig, met terugplaatsen een dag later 10 cellig, redelijk aspect. Nu in de wacht weken.

ik krijg steeds te horen dat de aantal cellen en het aspect niet moeten uitmaken om wel of niet zwanger te raken, maar ik werd juist wel van die beste (even) zwanger.

Wat vinden jullie van dit lijstje?

2. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ik werd zelf steeds zwanger van een dag 5 embryo (blastocyste). Verse tp op dag 3: niet zwanger. Cryo 1: vroege miskraam. Cryo 2: jongste zoontje. Cryo 3: zwanger, zit op dit moment in mijn buik.

Is er een reden voor dat ze de embryo's op dag 3 invriezen? Hier deden ze dat voornamelijk op dag 5. Wat ik begrepen heb is dat de embryo's die dag 5 halen vaak wel sterker zijn. Dan heb je wellicht minder cryo's, maar wel hogere kansen. Maar volgens mij ligt dat ook weer aan je persoonlijke situatie zoals leeftijd...

3. Reigertje

Reigertje Actief lid

6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Nee dit is het beleid van het ziekenhuis. Als er meer dan 5 zijn laten ze die wel doorgaan naar dag 5 en vriezen ze daar de goede nog van in. Maar ik hang net op die 5..

4. SvS88

SvS88 Actief lid

2 jan 2021
    113
    58
    28
    Vrouw
    Wow 5 vd 5 bevrucht en allemaal goed genoeg voor terugplaatsing en dat 2x, dat is aardig uniek! Er valt meestal 50-60% af is mij verteld. Ik had de laatste x 9 eicellen, 6 bevruchtingen, 1 verse tp en 3 cryo's. Dus dat lijstje ziet er in mijn ogen goed uit!
    Het zou inderdaad niet uit moeten maken zeggen ze.. Ik weet ook niet in hoeverre ze hier al onderzoeken naar gedaan hebben

5. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Het schijnt inderdaad niet uit te maken, na mijn eerste IVF punctie 2 dag 5 embryo's ingevroren, eerste TP was ik zwanger maar ging mis met 5 weken dit was het beste embryo van de 2, de TP daarna niet gelukt.

Na punctie 2 een verse TP van een blasto gehad (dag5) die al aan het hatchen was. Die was niet gelukt de kans was 50% dat het zou lukken werd me toen verteld
    Mijn laatste cryo die terug werd geplaatst was mindere kwaliteit maar ben nu wel 9 weken zwanger daarvan

Dus het lijkt dus echt zo te zijn dat de embryo kwaliteit niets zegt over de kansen op een goede zwangerschap

6. rossi1

rossi1 Actief lid

9 okt 2012
    246
    154
    43
    Van de verse embryo's nooit zwanger geraakt, wel van de cryo's. Altijd goede embryo's. Heb altijd het idee gehad dat een punctie teveel aanslag was om goed zwanger te kunnen raken.
    Wel is mij altijd verteld dat de kwaliteit die ze er aan hangen niet alles zegt omdat ze niet aan de binnenkant kunnen kijken wat er gebeurt en allen de buitenkant kunnen beoordelen.

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik werd zwanger van een embryo dat een dag achterliep. Mijn dochter was net een morula ipv blasto.

Deel Deze Pagina