Als we ergens naartoe gaan waar ze klassieke hotelkamers hebben nemen we nu meestal een suite, waarbij de kinderen samen op zo'n uitklapbed slapen. Echter, dit is niet zo bevorderlijk voor de nachtrust en zorgt voor de nodige strubbelingen gedurende de nacht (geklier, op elkaars helft liggen, etc.) Vanaf welke leeftijd drufde je het aan om je kinderen hun eigen kamer te geven naast die van jou? Ik bedoel dan niet zo'n kamer met een tussendeur, want lang niet alle hotels hebben deze en zelfs als ze ze hebben willen ze meestal niet garanderen dat je ze krijgt. M'n oudste is 11 en als het alleen om haar zou gaan, zou ik het wel aandurven. De jongste is echter pas 7. Ze zijn wel allebei verantwoordelijk en ik weet zeker dat ze niet zomaar rond zouden gaan zwerven ofzo, maar 7 voelt zo jong. M'n man vindt dat ze best hun eigen kamer kunnen krijgen deze zomer
Hmmmm daar zou ik eerlijk gezegd ook nog niet aan beginnen denk ik. Ik ben zelf ook zo'n ei dat in een hotel straal de verkeerde kant op loopt of de verkeerde deur probeert open te maken. Voor een nachtje zouden we dan elk met een kind slapen, maar dat wil je ook geen hele vakantie. Bottom line: wij zouden met deze leeftijden niet kiezen voor een hotel met tweepersoonskamers als vakantiebestemming.
Onze oudste is bijna 10, en ik dacht hier laatst ook over na voor een nachtje onderweg naar Italië volgend jaar. Ik zou dit niet aandurven, ondanks dat ze een brave borst is.
Hm nee dat zou ik nog niet doen. Vanaf wanneer wel weet ik niet, jaar of 12? Bij ons zou het dan voor 1 nacht ook 1 ouder met 1 kind zijn (of bij ons nu 2 en 3 kinderen). En voor langer dan 1 nacht ander hotel zoeken
Toen ze jonger waren sliepen we ook ieder met een kind, maar nu willen we ook gewoon weer samen kunnen slapen. Als ik alleen met ze reis dan doen we wel om de nacht bij mama en de andere nacht alleen. Wanneer we kunnen kiezen, gaan we ook liever voor een airbnb met genoeg kamers, maar door omstandigheden zitten we de aankomende zomer relatief veel in hotels. Ik ben niet bang dat ze zouden verdwalen, want ik weet 100% zeker dat ze op hun kamer zouden blijven tot wij ze komen halen. Ik weet ook niet zo goed waar ik dan wel bang voor ben, maar 7 voelt gewoon te jong om de een of andere reden... Ik kan m'n vinger er niet op leggen. Hoewel ze thuis juist veel verder van ons af slapen dan ze in een hotel zouden doen, omdat de kamers dan tenminste naast elkaar zouden liggen (nu liggen ze aan de andere kant van het huis en een verdieping hoger).
Oh, wij doen dat as mei vakantie pas voor het eerst, zoon 17 dochter 15 Moet ik er wel bij vertellen dat we de afgelopen 2 jaar niet op vakantie zijn geweest, maar 7 zou ik echt nog veel te jong vinden. Dan zicht ik altijd op mimimaal een 2 kamer appartement oid.
Oeh, ik denk pas als ze pubers zijn. Wij hebben gewoon altijd onszelf verdeeld. Iedere kamer 1 ouder en de kinderen dan ook verdeeld.
Op zoek naar een hotelkamer/suite met 2 aparte slaapkamers? Zo doen wij het al 11 jaar Wij boeken altijd een suite met woonkamer, 2 slaapkamers en bij voorkeur ook 2 badkamers maar dat laatste is geen must. Nog nooit problemen gehad om dit te vinden en boeken.
Deze optie is helaas zelden beschikbaar hier . We hebben in het verleden ooit wel eens geluk gehad op een vakantie, maar vrijwel de meeste hotels hebben maar een paar van deze kamers en deze zijn vrijwel altijd al vergeven. 1 bedroom suites lukken wel, maar dan slapen er dus nog steeds 2 mensen samen. We hebben helaas ook niet oneindig veel keus, want het is niet voor een vakantie. Op vakantie kiezen we altijd bewust voor huisjes of airbnbs, omdat we dan geen zin hebben in het gezeur. Maar we moeten deze zomer een paar keer een aantal dagen zonder huis overbruggen. Het is dus pure noodzaak en niet voor de fun of it.
Oh dat zou hier op die leeftijd absoluut niet gebeuren. Echt, no way. Alleen al het idee dat ee brand uitbreekt of zo en ze in het donker niet weten waar ze heen moeten. Of dat ze zo meteen snachts bang of ziek worden en aan toch de hotelkamer uitkomen om naar je toe te komen. En bij een apart kamer liggen ze alsnog samen dus lijkt me nog niet bevorderlijk voor de nachtrust? Dan kunnen ze toch alsnog klierenn
Maar dan kun je in dit geval toch ook kiezen voor airbnb of huisje? Of mis ik iets? Nogmaals... we verblijven in diverse landen en nog nooit een probleem gehad om iets te vinden met 2 aparte slaapkamers. Vaak met stapelbed of 2 losse bedden.
Ja zo doen wij dat ook altijd. Al zijn mijn oudste 2 nu 12 en 14 en zou het ook wel alleen kunnen denk ik.
Ik zou het op die leeftijd echt nog niet doen, hier 9 en 13, en ik zou er niet eens over na denken. Niet alleen voor mn eigen gemoedsrust, maar vooral voor de andere gasten
Nee op die leeftijd vind ik het nog geen optie. Misschien mijn oudste 2 maar die combi is dan weer niet super qua botsende karakters. Kun je niet opsplitsen? Jij bij het ene kind, man bij de ander? Zo zou ik het doen als het niet voor de fun is.
Hmm. Oudste van 13 zou ik wel een eigen kamer geven. Jongste van 8 zeker nog niet. Maar die slaapt ook slecht in een vreemde kamer en hangt dan erg aan ons. Dus dat zou sowieso niet werken. Het ligt ook wel een beetje aan het soort hotel (klein en knus zou ik eerder aandurven dan hele grote drukke hotels). En sterk afhankelijk van je kinderen. Kunnen ze goed samen? Wat vinden ze er zelf van? Zou ze dan ook de sleutel van jullie kamer meegeven en andersom. En goede afspraken maken over wat ze wel/niet mogen. Ook even checken wat voor tv-kanalen er zijn. Ik heb ooit meegemaakt dat ik wat zat te zappen op mijn hotelkamer en ik ineens zonder waarschuwing op een heel goor pay-tv kanaal zat Nu zijn we zelf kampeerders/huisjesmensen. Maar oudste wil nog niet eens een eigen tentje Dus als we ooit een hotel pakken dan wordt het een familiekamer.
Wij slapen dan ieder met een kind (10 en 13 zijn ze nu). Maar dat is voor een of twee nachtjes, langer gaan we nooit naar een hotel. Geen idee vanaf hoe oud een eigen kamer, denk vanaf 15 of 16 oid (maar dus ook de jongste die leeftijd)? Of eerder met zo’n deur tussen de kamers, dat vind ik ook al anders. Ze de ook wel eens met familiekamers. En anders gaan we wel tijdelijk niet naar hotels oid.
Ik vind 7 echt nog veels te jong. Mijn oudste van 9 die echt het beste luistert van alle 3 en heel zelfstandig is die “vertrouw” ik dat ook nog niet toe.
Heb je nu niets aan, maar een volgende keer eerder boeken? Als het maar om een paar dagen gaat op een lange vakantie (zo lees ik het tenminste), dan splits je toch op? Ik zou niet zo moeilijk doen. En in géén geval een 7 jarige en een 11 jarige samen op een zelfstandige hotelkamer laten slapen