Hallo allemaal, Ik val maar gelijk met de deur in huis: Ik ben een Facebook "leek". Heb me er nooit voor geïnteresseerd of verdiept en eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje eng Nu wil ik ervaringsdeskundigen hier vragen: Wat mis ik er eigenlijk aan? Is het echt handig voor bepaalde dingen? Kan iedereen over de hele wereld alles van mij zien? Als ik bepaalde mensen die ik ken zou vinden via Facebook, ben ik dan ook automatisch zichtbaar bij anderen die hen weer kennen? Enerzijds ben ik wel nieuwsgierig: ik word bijna doodgegooid om me heb met: zit je op fb en het kinderdagverblijf van mijn zoontje is ook aangesloten bij Facebook en daar kan ik dus niet bij.. Maar is dat zo erg eigenlijk? Tips altijd welkom!
Wat mis ik er eigenlijk aan? Het is gewoon leuk, nieuws lezen, filmpjes kijken op dumpert , contact met vrienden en familie die je niet zo vaak ziet, je hebt veel verkoopgroepen, hobbygroepen of gewoon leuke groepjes Is het echt handig voor bepaalde dingen? Zie mijn eerste antwoord Kan iedereen over de hele wereld alles van mij zien? neen, je kan het instellen zodat niemand iets ziet, je kan het zelfs instellen zodat niemand je vind. Dat laatste is niet altijd handig want dan kan je niet zeggen 'voeg me maar toe' Als ik bepaalde mensen die ik ken zou vinden via Facebook, ben ik dan ook automatisch zichtbaar bij anderen die hen weer kennen? Neen, dit kan je ook instellen. Als je reageert op een bericht van hun zien anderen wel je reactie maar ze kunnen niet op je pagina als je die op 'alleen vrienden' zet
Wat je mist is wat anderen op facebook zetten. Wij hebben in de familie allemaal facebook, zetten daar fotos op bijv en gaan er dan vanuit dat iedereen die gezien heeft. Mensen die dan geen facebook hebben krijgen niks daarvan mee. Je voor- en achternaam en profielfoto is zichtbaar voor iedereen maar je kan een hoop afschermen voor alleen je facebookvrienden. Foto's die je plaatst maar ook je geboortedatum, woonplaats etc. Vrienden van jouw vrienden krijgen jou wel als suggestie te zien om vrienden te worden