We zitten erg te twijfelen of we voor ons meisje nu gelijk een groot bed zullen kopen of eerst zo'n juniorbed van 1.50 meter. Onze dame is nu al 94 cm dus best lang en ik zou het zonde vinden als we binnen no time alweer een nieuw bed meoten kopen. Aan de andere kant vind ik haar nog zo klein voor zo'n enorm bed. Hoe lang past een kind dus gemiddeld in zo'n junior/peuterbed?
Volgens mij kunnen ze er zeker in tot een jaar of 3,5/4. Maar ik zou persoonlijk voor een normaal 1 persoonsbed gaan. Tuurlijk is het in het begin groot, maar een peuter bed is ook groter dan ze gewend zijn. Aan beide zullen ze moeten wennen omdat het groter is, waarom dan niet meteen aan een 1 persoonsbed laten wennen? Scheelt een hoop geld. Want je hebt meteen een 1 persoonbed, je hoeft niet na een paar jaar alsnog een ander bed, hoeslakens, dekbed etc te kopen.
ik heb nooit een peuterbed gekocht. ik zou ook niet weten wat de doelgroep ervan is. als het bedje 1.50 lang is dan moet dat een jaar of uuuh... 6/7 zijn volgens de kleding maten dan toch? ( maat 1.46 ) ik twijfel nog wat we nu zullen doen. ik zou er dan trouwens gewone bedspullen voor een groot bed opleggen. die 50 cm dat verdoezel je wel.
Wij hebben nu een peuterbedje voor een jochie van 97 cm. Hij ging erin met 90 denk ik. Maar daar zit nog genoeg groeiruimte in. Denk zeker nog 30 cm, dan ligt hij nog redelijk ruim. En dat gaat nog een poos duren. Gemiddeld is dat ergens rond de 6 jaar.. Wij hebben hem destijds gemaakt (ja zelf dus) omdat een groot bed niet op zijn kamertje paste. Nu is hij verhuisd van kamer, maar vind het nog wel fijn. Is er wat meer ruimte in de kamer voor spullen en te spelen.
Wij hebben ook een peuterbedje, die zijn lekker ruim hoor... ik heb toch wel het idee dat we die blijven gebruiken tot een jaar of 6... en dan een halfhoogslaper, als ze dat zelf ook leuk vindt tegen die tijd natuurlijk!