steco buggydrager

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janan, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Ik weet niet of ik de vraag hier moet stellen, maar ik doe het gewoon.
    Ik heb zo'n steco buggydrager en die heb ik nu bevestigd aan mijn fiets. Ik heb een buggy van 7 kilo. Ik vind het een heel gedoe om de buggy op de buggydrager te zetten en dan heb ik nog niet eens mijn zoontje voorop. Ik merk dat ik het gevaarlijk vind om de buggy mee te nemen omdat ik bang ben dat de fiets met mijn zoontje omvalt als ik bezig ben om de buggy op de buggydrager te doen. De fiets valt wel om als ik de fiets loslaat. Ik heb een dubbele standaard, dus je zou denken dat dat genoeg stabiliteit bied. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Of hoe ik het makkelijker kan doen. ik kan hierover weinig op internet vinden

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb hetzelfde probleem.. ik krijg de buggy echt niet met één hand op de fiets en ik zal toch echt mijn fiets vast moeten houden voor het geval dochterlief besluit niet stil te blijven zitten..

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb ook die buggydrager op mijn fiets en idd de fiets valt om naar de kant waar de buggy zit.
    Ik los het op door maar gewoon de fiets een beetje vast te blijven houden tot ik de buggy eraf haal. Dan is de fiets weer stabiel en kan ik de buggy uitklappen.
    Ik heb een batavus mambo deluxe fiets.

4. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Oke dus het hoort wel zo dat de fiets omvalt als de buggy erop zit en je houdt de fiets niet vast? Ik heb trouwens toevallig ook een batavus mambo (deluxe weet ik eigenlijk niet) Maarre je haalt je fiets wel helemaal uit de stabiliteit als je kindje ook voorop zit en dit maakt mij onzeker om het te gebruiken.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    En hoe krijg je de buggy er dan weer op als je de fiets ook vast moet houden???

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zocht altijd een plek op waar ik of mijn fiets in een rek/stalling kon zetten (en er dus iets extra stevigheid voorin zit zeg maar) of ik zette hem iets schuin tegen bijv. een muurtje. Maar met 2 handen en zonder extra hulp + een kindje is het me eerlijk gezegd nog nooit gelukt ;)

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik weet niet wat voor fiets je hebt (gewicht), maar ik heb een mamafiets (batavus mambo) met dubbele standaard.
    En dan de koelstra buggy van bijna 7 kilo.

Zet altijd eerst mijn dochter in d'r zitje en zet het stuur op stuurslot. Dan blijft de fiets prima staan.
    Dan hang ik de buggy aan de buggymee. Daarna hoef ik mijn fiets pas tegen te houden (omdat hij wel zou omvallen als de buggy er dus aanhangt).

Bij het aftuigen doe ik het precies andersom.
    Buggy haal ik er met 1 hand vanaf. Dat is simpel te doen vind ik. En daarna staat mijn fiets alweer stabiel en kan ik mijn dochter pakken.

Let wel ik hoef dus niet mijn fiets vast te houden als de buggy er nog niet aanhangt. Denk dat dat een kwestie van gewicht van de fiets is.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik vind het ook niet echt handig, de buggy eraf gaat nog wel, maar erop vind ik een crime omdat je die hang-beugel met een hand moet uitklappen terwijl je de buggy erin hangt. Daar nog tips voor?

9. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Ik zit eerst mijn zoontje op de fiets, stuur vast zetten.
    Dan ga ik tegen het zadel aan staan en doe ik de buggy erop.

Mijn afstappen: stuur weer vast zetten.
    Gespje los en de buggy op de grond leggen dan haal ik zoontje uit het zitje.

Heb ook de Mambo de luxe maar valt idd om met een 7 kilo buggy.

10. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Buggydragers zijn sowieso ondingen...ik zette de fiets ook tegen een muurtje of thuis tegen de schuur. Maar met die buggydrager, pastte de fiets niet meer goed in de schuur, omdat 'ie gelijk een heel eind langer is. De buggy is er ook al een keer bijna vanaf gevallen onderweg, wat een drama. Hier in de stad is nu een gratis bewaakte fietsenstalling en daar staan 3 leenbuggy's. Als ik ergens anders heen ga, neem ik de bakfiets en doe ik de buggy in de bak. De buggydrager heb ik gauw van de fiets geschroefd.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn fiets kan niet op stuurslot dus als mijn dochter ook maar iets beweegt, klapt het stuur om en de fiets dus ook...

12. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hoe bedoel je dat je de beugel moet uitklappen als de buggy erin hangt.
    Volgens mij gaat het alsvolgt:
    Die beugel is (zonder buggy) platgeklapt
    Dan duw je hem opzij en duw/trek je hem omhoog zodat deze zich vergrendeld.
    Dan pak je de buggy van de grond en hang je hem in de beugel
    Beugel gaat dan weer uit de vergrendeling, maar doordat de buggy er al tussenzit klapt deze dus niet meer in.

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik vind het ook een onding!
    Ik zet mijn fiets ook schuin tegen de schuur aan bij het weggaan. Als we bij winkels of zo zijn zet ik m altijd in zo'n standaard, dat gaat dan wel goed. Maar het liefst neem ik de buggy niet mee, het is echt een ellende.

14. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ik doe het precies zo, maar heb ook 1 van de lichtse buggy's de mclaren volo! Echt een aanrader. En de batavus mambo moeder fiets.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    hier had ik er nooit problemen mee hoor, tuurlijk is het wat zwaar, maar het ging prima.

stuur op slot, kind erin, buggy erop en fietsen maar.
    stuur op slot, buggy eraf, kind eraf, kind in buggy en shoppen maar:)

maar: nu heb ik een ringsling, dus geen sjor of gehijs meer en toch lekker shoppen;)

Deel Deze Pagina