Ons mannetje van 6.5e week vertikt het snachts om een boer te laten na zijn flesje.. Overdag gaat het prima, maar snachts lukt het ECHT niet.. Als we hem dan gewoon wegleggen (na 20-30 min.) dan spuugt hij alles onder, dus is geen succes We proberen hem (naast de gewone "boer"houding) in verschillende houdingen over te pakken, rondlopen, beetje wiegen etc maar meneertje slaapt heerlijk verder zolang hij rechtop gehouden wordt.. als we langer als een half uur bezig blijven op bovenstaande manier dan is hij klaarwakker (boert nog steeds niet) maar slapen doet hij ook niet meer..
had daniel ook. Legde een hydrofiel luier onder zn hoofd en als hij gespuugd had haalde ik die doek weg, en hij sliep gewoon door!
Bij ons hielp het weleens om tegelijk zachtjes op de rug en het kontje te kloppen, zo om en om zeg maar. Eerst het kontje, daarna de rug... Meestal gingen de harnekkige zittenblijvers er daarmee wel uit
Je kunt hem ook helemaal schuin houden en dan terug, dus rechtop tegen je aan, en dan zelf in een schuine hoek opzij gaan hangen, eventjes, en dan weer rechtop. En dan 2 of 3 keer. Of vooruit en achteruit gaan hangen. Soms blijft zo'n luchtbel "ergens hangen" en schiet door zoiets wel los. Was bij ons DE methode, en worden ze minder wakker van dan kloppen.
Mijn zoontje boert 's nachts (of als hij slaapt) ook niet. Wat ik ook probeer, niks werkt. Heel af en toe spuugt hij dan ook alles er weer uit . Ik hou hem na een voeding nog 20 minuten vast en dan spuugt hij meestal niet.
Ik doe dat ook, dat schuinhangen. En van kont naar nekje toe kloppen (soort van boertje omhoog kloppen) terwijl ik hem een beetje wieg. Dat helpt hier goed bij ons mannetje.
Ik ging altijd een stukje door de kamer lopen.. Dan wiebelt het zeg maar een beetje en kwam de boer vaak vanzelf omhoog.
Hier 's nachts vaak ook geen boertje, we bleven dan gewoon een half uurtje zitten zodat we er zeker van konden zijn dat het flesje goed gezakt was.