Ik heb 2 weken geleden in het ziekenhuis gelegen omdat ik wondroos had. Dit had ik niet door, ik dacht dat het een griepje was, en heb 3-4 dagen gewoon in bed gelegen, maar ik werd steeds zieker. Mijn man ontdekte op een gegeven moment dat mijn heup en een deel van mijn rug vuurrood en dik was. Omdat ik een kunstheup heb, schrok hij hiervan, want hij dacht dat mijn heup ontstoken was. Ik ijlde, spuugde, kon mijn urine niet meer ophouden, rilde enorm, en had 41+ koorts. De huisarts is toen geweest en ik moest meteen naar de spoedeisende hulp. Daar ben ik opgenomen en heb ik vervolgens 10 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik kreeg 5x op een dag 1200ml een breedspectrum antibiotica, 3x op een dag Naproxen en 2x per dag Oxynorm (morfineachtig spul.) Ook heb ik een Leukoscan gehad met radioactieve vloeistof, om te kijken of er echt geen ontsteking in mijn heup zat. Toen ik naar huis mocht, kreeg ik Oxycodin (volgens mij een soort goedkopere variant van Oxynorm) mee, dit mocht ik 3x per dag en Naproxen, ook 3x per dag en Augmentin (antibiotica), ook 3x per dag. Ik ben nu van de medicatie af, maar ik voel me nog steeds niet mijzelf. Ik ben duizelig, en enorm warrig in mijn hoofd en ik vergeet heel erg veel. Normaal heb ik een heel goed geheugen, mijn man vroeg altijd alles aan mij en ik wist het. Ik wist afspraken uit mijn hoofd en met verjaardagen regelde ik alles. Mijn oudste zoon is vandaag jarig, maar ik ben van alles vergeten en dat is niks voor mij en ik vind het eng. Ik heb ook het gevoel alsof alles sneller dan mij gaat. Weet iemand of dit normaal is na morfine achtige-medicatie? Of zoveel medicijnen? Soms heb ik echt het idee dat de koorts mijn hersens heeft aangetast ofzo
Kan heel goed daar van komen! Is niet niks wat je allemaal hebt moeten slikken. Geef het even tijd.. Vertrouw je het niet, even bellen met het ziekenhuis.
Geef het even de tijd, je bent erg ziek geweest en hebt zware cocktails medicijnen gekregen. Je lijf (en dus ook je brein/geheugen) moet weer helemaal genezen. Ik merk al bij 3x naproxen per dag bij pms dat ik 'duffig' wordt, laat staan wat jij allemaal slikt. Het moet gewoon allemaal je lichaam uit en je moet weer in balans komen. Rust veel, eet heel gezond en drink veel water, maar beweeg ook voldoende in de buitenlucht. Trek over een maand aan de bel als er geen verbetering optreedt. Beterschap en sterkte!
Poeh, klinkt heftig!! Bedoel je oxycontin? Ik mag dat bij hoge uitzondering nemen tijdens een zware aanval van clusterhoofdpijn. Laatste keer heb ik er 2 tegelijk ingenomen. Hoewel ik veel pijnstillers gewend bent en niet snel duf wordt reageerde ik hier ook erg op! Ik voelde me de dag erna (om 19u ingenomen en gaan slapen) zo stoned als een garnaal (Al weet ik niet hoe het voelt om stoned te zijn hoor, haha!) Leek alsof mijn hoofd vol watten zat en ik zweefde ; ) Maar met de hoeveelheden die jij slikt zal dat nog heftiger zijn! Zal tijd nodig hebben. Beterschap en sterkte!!
Ohh het kan dus wel? Wat een rotzooi dan zeg jeetje. @liefkleintje: ja dat bedoel ik idd, ik schrijf het altijd verkeerd haha maar bedoel dat. Dat gevoel wat jij omschrijft, zo voel ik me constant een beetje en ik slik het niet eens meer. Maar echt een beetje alsof er een pak watten in mijn hoofd zit. Het is alleen dat ik niet veel tijd heb om te rusten, ik ben echt moe maar heb altijd wel twee kinderen om mij heen. De jongste slaapt af en toe nog maar de oudste niet meer en is lekker druk en zijn mondje staat nooit stil. Straks gaat hij wel naar de basisschool maar dan zal het helemaal druk worden met ophalen en brengen in de middagpauze enzo. Ik hoop dat dat spul snel mijn lichaam uit is, want ik voel me echt mezelf niet. Maar ik zal het dan nog even aankijken.
Had je gordelroos of wondroos? Niet dat het er wat toe doet m.b.t. je vraag, maar de omschreven klachten lijken meer op gordelroos dan op wondroos. Iig heeft je lichaam een hele heftige situatie mee gemaakt. De heftigheid van de doorgemaakte wond of gordelroos kan een dusdanige invloed op je lichaam en geest hebben, dat deze beiden tijd nodig hebben om te herstellen. Daarbij heb je een flinke dosering medicatie gebruikt, waarvan ik denk dat het gebruik hiervan idd nog steeds een enorme weerslag hebben op je geest en lichaam. Heftig hoor. Ik begrijp dat het met twee kindjes lastig is om voldoende rust te krijgen, maar ik zou je adviseren toch zo veel mogelijk rust te nemen. Misschien dat je de verplichtingen buiten de zorg voor je kindjes ( evt. werk, huishouden, sociaal leven ) even op een wat lager pitje kan zetten? En wellicht is er iemand in je omgeving die eens een dagje voor je kindjes kan zorgen, zodat jij echt aan je rust toe komt? Heel veel sterkte en beterschap.
Ja van die medicatie kan je verward raken.... Mijn man heeft 6 maanden die zooi geslikt niet normaal!! Hij vergat ook dingen enz. gelukkig is dat nu weer zo goed als bijgetrokken al moet hij wel alles op briefjes zetten (maar ja dat was voorheen ook al haha )
Ik zou het even aankijken. Mocht het zo blijven, dan zou ik denken dat je lichaam een dikke knauw heeft gehad en je B12 niveau daaronder heeft geleden. De sypmtomen komen daarbij heel duidelijk voor.
Morfineachtige pijnstillers kunnen nog heel lang door werken (qua bijwerkingen) net als met narcose kun je daar veel last van hebben.
Ik had wondroos, ik had er nog nooit van gehoord, vandaar dat ik er zo laat bij was. Je kunt ook wondroos krijgen zonder een echte wond te hebben, wist ik ook niet, maar het kan echt. Ik heb het er vandaag ook met mijn man over gehad, dat het me een beetje bang maakt dat ik zoveel vergeet. Mijn man reageert soms wat geërgerd als hij weer iets moet herhalen als ik iets vergeten ben of ik iets niet zo snel doorheb, maar hij heeft gelukkig nu vakantie. Dus we hebben afgesproken dat hij nu even wat dingetjes overneemt. Dus dat is fijn @Kleintje88: Jeetje 6 maanden, dan zal hij wel helemaal een zeef zijn geweest erna. Hoelang heeft het geduurd voor hij weer een beetje dat duffe gevoel kwijt was? En ze geheugen weer wat beter was? @Mykelti: Dat kan ook nog idd, maar dan kijk ik het eerst idd nog even aan.