Voor donors gelden weer aparte regels Maar verder, zelfs als je een kind verwerkt bij een prostituee die op dat moment aan het werk is... Heb je onderhoudsplicht. Alleen hoe ze dat willen doen zonder dna-test?! Dat vind ik niet ok!
Als je zegt dat het verwekt is tijdens een dronken one night stand ben je toch ook al snel uitgepraat.
Hahahahaha echt lachwekkend dit. Ik gok dat met name in de steden rotterdam en amsterdam bij de meeste vaders niet eens wat te halen valt. Als het namelijk verantwoordelijke mannen waren die wat opgebouwd hebben zorgden ze al voor hun kind en was hun kind al erkend (al dan niet via de rechter afgedwongen). In sommige gevallen zal het misschien weer ongewenste aandacht aanwakkeren voor de moeder en het kind van de "vader". trieste aanpak dit en ik snap best dat ze bijdrages willen maar ze moeten iedere situatie apart bekijken.
Ik zei trouwens in mn eerste post ook dat ik vaders bedoel die er niet op zitten te wachten psychisch misschien niet in orde zijn oid. Vaders die idd in een korte relatie een kind verwekt hebben maar dit misschien helemaal niet wilden. Ik ben wel erkend door mijn vader en wilde dat dat nooit gebeurt was. Die man had het woord vader nooit mogen en moeten krijgen en ben blij dat ik hem al 12 jaar niet meer zie. Hij had gretig gebruik gemaakt van zo'n situatie (of beter gezegd misbruik) en vrolijk verder gegaan met wat hij toen allemaal deed. Nee ik vind dat ze dit idd per situatie moeten bekijken er zal nl vast wel een reden zijn waarom het kind niet erkend is.
Ze moeten nu eenmaal bezuinigen en ja dit is een goede manier om geld te halen. Ze hebben zowiezo betaal verplichting en hoeft verder nergens naar om te kijken. Misschien stopen ze zo ook de mannen die overal maar kinderen maken en de moedes ( denk ook aan tienermeisjes die heel hun toekomst moeten verkloten omdat ze alles alleen moeten doen En vader kind heeft er allemaal geen zin in) voor alles laten opdraaien. Ze betalen maandelijks een bedrag aan de ontvanger en ze willen gewoon een deel terug zien. Niet gek toch. Ken genoeg moeders in mijn omgeving die sociale dienst uitkering krijgen en daarnaast handje contantje geld van de vader in het handje om zo de sociale dienst te ontlopen en meer over te houden dan bedoeld . Uiteindelijk betalen wij allemaal voor deze uitkeringen en als deze lager kunnen omdat vader bijdraagt scheeld dat uiteindelijk veel geld Wil je niet afhankelijk zijn van een sociale dienst uitkering en niet houden aan hij regels dan moet je het stopzetten en eventueel werk zoeken.
Ze moeten wel elke situatie appart bekijken trouwens. Goed luisteren naar de rede waarom vader onbekend is Je zult maar een brief binnen krijgen van de sociale dienst of je man zich wil melden ivm vaderschapstest. Hoezo vreemd geweest Het gaat hier trouwens ok een bijdrage. Niet verplicht contact
Donoren via het ZH misschien. Dan kan je bewijs laten zien dat kindje via ZH n donor verwekt is. In mijn geval heb ik een "eigen" donor... Wel een contract ondertekend dat het een donorkindje is en we geen sexu.eel contact gehad hebben en hij niks kan eisen en ik niet bij hem. Maar toch, niet echt rechtsgeldig. En iedereen zou dus kunnen beweren dat kind via one night stand of donor ontstaan is... Gaat dus niet werken.
Ja, da's dan inderdaad weer een 'uitzonderlijke situatie'. Hebben jullie het via een notaris vast laten leggen?? Want volgens mij is het dan net zo rechtsgeldig als wanneer je het via het ziekenhuis had gedaan
En of dat het rechtsgeldig is, het is een 'contract' tussen twee partijen die akkoord met de wensen en eisen gaan met handtekening. Een rechter zal dat heus wel als rechtsgeldig zien.
@lovewinnie, maar bij mannen werkt het vaak zo, als ze er dan voor moeten betalen willen ze er ineens ook aar a voor terug dan, of dat dan in het belang van het kind is, is de vraag. In principe krijgen ze niet zomaar een omgangsregeling maar een betalende vader krijgt zeker meer "aanzien" in een rechtbank en kan dus het leven van de moeder en kind volledig op de kop zetten. Zo zal het nl wel bij mijn ex werken.
Ik vind het moeilijk wat ik ervan moet vinden. Van de ene kant je doet een beroep op de samenleving voor je geld dus vind ik persoonlijk dat een gemeente wel wat van je mag eisen. De vader (nouja vader vader, verwekker) kan best financieel mee betalen, waarom moet het volledig op kosten van de gehele samenleving? Mja, van de andere kant er is een reden natuurlijk waarom vader onbekend is. Lastig.
Maar wat ik me afvraag: is het nou zo moeilijk om gewoon een rubbertje te dragen en/of double Dutch te gaan? Dan heb je dit hele gezeik niet.... Ik vind het van de moeders minstens net zo onverantwoordelijk als van de mannen. Als je onveilige s.e.ks hebt, wéét je dat dit het gevolg kan zijn. Natuurlijk snap ik dat dit in "gedwongen" gevallen niet op gaat, maar ik gok dat die gevallen ook niet de doelgroep van de gemeenten vormen, aangezien het waarschijnlijk om een klein percentage van de gevallen gaat. Overigens vind ik het wel zeer onterecht dat een vrouw "zomaar" een man kan aanwijzen de vader te zijn en dat voor deze man vervolgens in een gerechtelijke procedure de omgekeerde bewijslast geldt: toon maar eens aan dat je het niét bent. Uiteraard kun je een DNA-test laten doen, maar die is niet gratis. Hij moet die kosten dan betalen. Ik vraag me af hoe vaak deze regeling misbruikt wordt door vrouwen... Uiteraard geldt voor de man dan weer het argument dat 'ie ook een rubbertje had kunnen gebruiken. Ik vind dit wel lastige materie, hoor!
@ Minerva, er zijn ook heel veel gevallen waarbij het kind gewoon gewenst én gepland was maar waarvan de relatie bv tijdens de zwangerschap door redenen stuk ging. Beetje kort door de bocht. Daarbij zijn de kosten voor een vaderschapstest niet voor de man wanneer deze niet de vader blijkt te zijn.
Dubbel idee, ik ben er zeker voor dat er verwacht mag worden dat de vader bij draagt in het onderhoud van zijn kind, vooral in de grotere steden zie je vaak vrouwen in de bijstand met meerdere kinderen van meerdere vaders die er maar gewoon op los ........ en dan de gemeente en de maatschappij voor de consequenties op laten draaien. Maar het zal wel op een juiste manier aangepakt moeten worden en die regel is heus niet bedacht omdat het nu allemaal goed loopt. De gemeente weet ook wel dat er nog zat mensen zijn van wie papa de kids niet erkend mama overal volle pond opstrijkt qua subsidies toeslagen en uitkeringen en ondertussen gewoon een relatie heeft met papa. En ja zoals al eerder gezegd de slechten maken het voor de rest kapot net als met de wajong en andere uitkering de enige reden dat de regels aangepast worden is de hoeveelheid misbruik. En ja er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen zoals een verkrachting maar neem aan dat daar wel naar gekeken wordt en laten we eerlijk zijn dat is maar een erg klein percentage.
Ben ik wel met je eens. Lastig dit. Sowieso niet zo zwart wit te bekijken. Zal sowieso per persoon uitgezocht moeten worden.
Weet je ik denk dat de gemeente zo denkt, we moeten geld binnenkrijgen.vooral in deze crisistijd. voor hen is het natuurlijk geen gevoelskwestie voor de moeders wel.
Ik vind het een lastige kwestie. Aan de ene kant ben ik het er wel mee eens dat de man een bijdrage moet leveren. Aan de andere kant zitten er wel heel veel haken en ogen aan het verhaal. Lastig.
Pardon?? Ik zal wel moeten! anders kom ik nooit uit de cirkel (geen vast verblijfplaats, geen inkomen etc etc etc) En door wie is dat veroorzaakt? Juist door de 'verwekker'van mn meisje! Ze was ongepland maar wel gewenst! En hij leek echt trots toen ze geboren was, toch 3 weken later heeft ie ons de deur gewezen en op straat gegooid (na nog eens 3 weken, dochter was dus 6 weken) Ja en ik ben dom en naief.. want was blind van verliefdheid. Toch was er sprake van huiselijk geweld. Ik hoef geen cent van hem! Hij heeft mn dochter en mij niks meer dan narigheid gebracht! Zodra hij zou moeten betalen gaat ie haar opeisen ook, niet om haar maar om mij dwars te zitten. Nee, onder dwang zou ik nog niet vertellen wie het is. Weet trouwens toch niet waar ie is.. mss is ie wel t land uit. Er zitten veeeeeels te veel haken en ogen hieraan!