Stedentrip Athene, wie heeft ervaring?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamanama, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Over 2 jaar zijn mijn man en ik 10 jaar getrouwd. We zijn aan het oriënteren wat we samen willen doen en dit kwam voorbij als idee. We heeft ervaring en/of tips?

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Niemand?

3. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Athene vond ik erg tegenvallen. Alleen de acropolis is indrukwekkend vond de sfeer erg agressief in de tijd dat ik er was.
    Steden als Istanbul, Lissabon spraken mij meer aan qua mensen en toeristische dingen.

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wanneer ben je geweest, Kieke77? Vond je echt alleen de Akropolis de moeite waard? Mij lijkt Lissabon ook leuk, maar mijn man denkt dat eer te weinig te zien is. Wij zijn vooral geïnteresseerd in de oudheid, opgravingen e.d.
    We zijn 2,5 jaar geleden naar Rome geweest en dat is dus moeilijk te evenaren ;)

5. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Wij zijn in 2006 geweest. Aan het begin van onze reis 4 dagen en aan het eind van onze reis ook weer 4 dagen.
    Wij vonden Athene ook tegenvallen.
    Slecht onderhouden, vies, inderdaad grillige sfeer. Veel drugs en drank verslaafden op straat.

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bedankt! Verder niemand, misschien wat recentere trips?

7. Damar

Damar Lid

14 aug 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mama Nana,

Athene zou ik echt niet doen, is een groot appartementencomplex. Ze mogen niet hoger dan de Akropolis bouwen, alle gebouwen zijn daarom even hoog. Alleen flats en veel verkeer. Athene is echt niet te vergelijken met Rome.

Wel leuk in Griekenland is een rondreis over de peloponnesos. Als je van opgravingen houdt dan ga je naar Delphi, Mykene, Olympia, Nafplion. Griekenland in april, mei is een paradijsje als alle rozen bloeien.

Mijn tip in Griekenland is Kreta, ben ik in september geweest en vond ik superrelaxed. We hadden een huisje gehuurd in Kalyves vlakbij het strand, en een auto gehuurd. We zaten niet ver van Chania en maakten om de dag een dagtipje. Dit was wel met kind en het was ideaal omdat het strand daar zo langzaam afloopt.

Als je echt een stedentrip wilt maken dan is Lissabon toch een aanrader. Het is er superrustig, heel erg goedkoop, er zijn oude vestingmuren waar bovenop een park is gemaakt. Je hebt er de wijk de Barrio. Je kunt er ook leuk winkelen. Als je een goede reisgids koopt dan kun je er zeker 4 dagen wel vermaken. Opgravingen zijn er niet haha.

Waar je ook nog over kunt nadenken is Zuid-Spanje. Bijvoorbeeld Malaga, Cordoba en Sevilla. Ik zou er dan wel een weekje voor uittrekken.

Nou vakantie is mijn hobby, maar ik kan beter bij een reisbureau gaan werken ;)

Deel Deze Pagina