Hallo allemaal. Voor we kinderen kregen hebben we samen een aantal mooie reizen gemaakt (ver weg per vliegtuig). Toen we kinderen kregen zijn we de CenterParcs en Landal gaan ontdekken erg geslaagd, maar nadat we vorig jaar de leukste foto van de kinderen buiten genomen hebben terwijl ze schattig in hun regencapes stonden ben ik toe aan wat anders. Ik vind rijden helemaal niet erg, mijn partner wel. Dus ik zoek iets tot ongeveer 800km rijden. Daarnaast zijn we geen kampeerttypes (tot nu toe) dus we zoeken iets van een stacaravan of chalet. Op een camping vinden we wel leuk, maar iig iets vast staand met vaste bedden en eigen sanitair. Daarnaast willen we ook niet de hoofdprijs gaan betalen. Zo wat een wensenlijstje hè!! Hopelijk heeft iemand nog een goede tip voor ons. Ik heb namelijk geen idee waar ik moet beginnen te zoeken. En alle streken in Frankrijk zeggen me niets. Nu hoorde ik dat er ook een gedeelte is wat ze het Engeland van Frankrijk noemen, omdat het er zoveel regent in de zomer. Daar ga ik natuurlijk geen honderden kilometers voor rijden Ik hoor graag van jullie!
Heb je een leuk voorbeeld? Vliegen klinkt erg prijzig. En op bestemming heb je geen auto, dus dit je aan de camping/hotel vast. Tenminste, dat is mijn idee. Correct me if I am wrong
Als je tijdig boekt zijn zowel tickets als autohuur goed betaalbaar. Dan ligt de wereld (en heel Europa binnen een paar uurtjes) aan je voeten Ben je aan schoolvakanties gebonden? Wil je graag bij het strand of heb je nog andere voorkeuren? Ik vind de Balearen (Mallorca, Menorca en Ibiza) ook hele leuke kindvriendelijke bestemmingen.
Inderdaad, gewoon lekker gaan vliegen! Ik vind vliegen ook een stuk relaxeder met kinderen dan zo'n lange auto reis. Als de kinderen moeten plassen kom je net in een mega file te staan... in het vliegtuig heb je een toilet aan boord. Daarnaast blijven mijn kinderen vliegen altijd leuk en interessant vinden, dus zodra ik op Schiphol aan kom begint voor mij de vakabtie al. En als je ruim van te voren boekt vallen de prijzen best mee, helemaal als je niet aan de schoolvakantie vast zit.
Portugal is redelijk te doen, kijk naar wat de beste vliegprijzen zijn, boek dan een appartement via Airbnb of ergens op een Finca (ik heb wel tips, of kijk via Karin's choice of Eliza was here) en een auto huren kost ook maar EUR 100 voor 2 weken! Echt goed te doen
Wij zijn een poosje terug in Lissabon geweest met de kinderen, was echt super leuk! Auto koste geen drol. Maar ook Griekenland, Canarische eilanden, Italië en Spanje zijn erg leuk en prima te doen qua vliegtijd. Op tijd boeken scheelt veel geld
Bedankt voor de tips. Maar ik zie een camping toch wat meer zitten... Over 2 jaar of zo het vliegen maar eens gaan ontdekken
Hoe oud zijn je kinderen? Wij gaan vaak naar zuid Duitsland en hebben daar de afgelopen 3 jaar in de zomer erg mooi weer gehad. Ook wel eens een regenbui maar dat was meestal ‘s avonds laat. Het leukste vond ik vakantiepark Am Hohen Bogen. Dat zijn allemaal volwaardige huisjes die aan een hele grote speeltuin liggen. Mijn kinderen stonden ‘s morgens te trappelen om buiten te spelen en zelf kon je rustig op je terras zitten omdat je ze zag spelen met andere kinderen. Dat gaf heel veel rust. Het ligt ook aan een meertje en in de omgeving zijn veel leuke uitstapjes. Volgens mij koste bijna 2 weken nog geen €1000.
Alles was echt luxe, met tv, spelcomputer, WiFi, wasmachine in het huisje, wij hadden een benedenwoning nummer 5, echt een aanrader. Zelf speelgoed voor de kinderen was aanwezig om buiten te spelen.
Klink goed. Ziet er ook gezellig uit. De foto's van de inboedel maakte me wat aan het twijfelen, maar jouw omschrijving dan weer niet. Nog leuke dingen te doen daar in de omgeving?
De inrichting verschilt heel erg qua huisje. De huisjes zijn particulier eigendom en iedereen richt die dan anders in. Wij hadden huisnummer 95 en die was echt luxe ingericht. Ik heb een foto gevonden waar het huisje opstaat. Het is het onderste witte appartement waar die struik voorstaat die overhangt, de kinderen konden daar onder kruipen en dit was hun hut. Het voorste witte beneden appartement is het dus. Je kunt ook googelen op plattegond vakantiepark am hohen bogen. Wij zijn naar verschillende dingen geweest zoals: Dierentuin Lohberg Vrijetijdscentrum Hohenbogen Silberbergwerk Bodenmais Wald Wipfel Weg St. Englmar Zomerrodelbaan St. Englmar Dierentuin Straubing Churpfalzpark Loifling dagje naar Tsjechie
Dus mocht je willen boeken, vraag dan naar huisje nummer 95, ze hebben een eigen wifi aansluiting en is van alle gemakken voorzien. Mocht je dit doen wil ik je via een pb nog wel foto's sturen van het huisje zelf en wat je allemaal niet mee hoeft te nemen.
ik zit even mee te lezen en het ziet er erg mooi uit...! dit zou voor ons ook wel een optie kunnen zijn. alleen wat ik mij afvraag, is er in de omgeving ook een chloor bad om in te zwemmen? ik kan zelf niet in natuur water zwemmen ivm oor ontstekingen en hebben dan een zoon van een maand of 8.
Ik weet het niet precies maar volgens mij heb je in Duitsland heel veel zwembaden, dat noemen ze freibaden. Wij zijn daar niet geweest want wij hadden heel mooi zomer weer. Ik zal eens zoeken
Ik zie dat je dichtbij het Osserbad in Lam hebt en iets verder weg het welnesscentrum Aquacor wat meer een subtropisch paradijs is.
Als je per pb een of twee foto's van binnen zou willen sturen? Mijn partner zit er nu ook naar te kijken, dan heb ik iets om hem te overtuigen
France comfort heeft mooie parken in Frankrijk. Wij zijn 3 jaar geleden in domaine les forges geweest en dat was een prachtig huisje, ligging is wel afgelegen. Wel schijnt dit gebied veel zonuren te hebben en relatief niet ver rijden. Wij hadden in juni al prachtig weer. Komende zomer gaan we naar village les cigales in de Dordogne.
Nataly, is het daar ook echt mooi? De omgeving? Bergen of meer a la Nederland? Mooie authentieke dorpjes?