Stedentrip Londen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Liefschaapje, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Hoi Dames,

Mijn man en ik willen in juli graag 4 dagen naar londen.
    Ik heb er totaal geen kaas van gegeten en er zijn zoooveel hotels e.d.
    Hebben jullie een goede tip? En welk vliegveld is nu het handigst ivm vervoer?

Alle tips zijn welkom!!

2. mama2013

mama2013 Actief lid

8 jun 2012
    383
    0
    16
    Wij zijn net terug van een tripje en hadden er ook geen kaas van gegeten. Wij zaten in Corus Hyde Hotel aan Hyde park. Perfecte locatie dicht bij alles en aan het hyde park. Ook dicht bij de metro (want dat is wel erg handig).

Wij zijn gevlogen naar Heathrow, daar hebben we een oyster card gekocht (soort ov chip card) en zo met de metro naar ons hotel gereden. De metro is gelijk bij het vliegveld, wat bij andere vliegvelden volgens mij niet het geval is.

Als je nog meer wilt weten pb je maar. :D

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind City AirPort en heatrowh inderdaad het handigst. En dan met je oystercard en de metro maar je hotel toe. Wij verblijven vaak pf bij familie of in het Mayfair hotel.

4. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Mama2013 dat hotel ff opgezocht maar dan ben je alleen al 500 euro kwijt voor 4 dagen ... dan heb je nog geen vliegtickets. Dat vind ik wel heel veel!

Zoooooo lastig! Waar boeken jullie hotel en vliegtickets?

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Houd er wel rekening mee dat London ontzettend duur is. Qua eten, qua hotels etc. Wij vliegen bijna altijd met british airways en dat boek ik gewoon via de site van de maatschappij zelf.

6. mama2013

mama2013 Actief lid

8 jun 2012
    383
    0
    16
    Wij waren voor 3 dagen incl. tickets 620 euro kwijt. Vliegtickets worden steeds duurder naarmate de datum dichterbij komt (wij hebben vroeg geboekt).
    Maar londen is inderdaad duur, waar je ook zit. Ik wilde alleen niet minder betalen en dan in een niet zo'n goede buurt zitten.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Naar Stansted vliegen is vaak een goedkopere optie, maar dan moet je nog wel een stuk met de bus om naar de stad te komen. Vanaf Heathrow kun je direct met de underground, maar is vaak wel duurder qua vliegen.

Easyjet, ryanair, British Airways vliegen sowieso dagelijks een paar keer volgens mij, maar dan is het afhankelijk van naar welke luchthaven je wilt.

Qua hotels/hostels: je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Je kunt ook een hostel opzoeken die gewoon een kamer met 2 persoonsbed en en suite bathroom heeft, als je niet zoveel geeft om luxe en het alleen gebruikt om te slapen. Vaak staat er ook wel bij hoe ver je van een underground station af zit, het is namelijk niet handig als je eerst met de bus moet, om naar de underground te komen (wij 1 keer gehad, niet handig).

Voor de underground koop je gewoon een Oystercard of een kaartje voor zoveel dagen. Oyster kun je opwaarderen op stations.

Verder is een goede reisgids wel handig, zodat je van te voren als een beetje kunt bedenken wat je wilt doen. Harrods is altijd grappig om even rond te kijken (vooral als je er nog nooit bent geweest), British Museum is erg leuk. National history museum ook. Tower of London, London Eye, Tower Bridge, er zijn genoeg toeristendingen te doen ;) Voor eten gewoon lekker naar een pub voor lekker en betaalbaar eten.

Deel Deze Pagina