hoi dames Ik lees net in mijn zwangerschaps-boek dat vrouwen met overgewicht en zwanger zijn vaak grotere en zwaardere baby's krijgen... ik schrik enorm want ik heb niet bepaald maatje 38... ben ook niet heeel erg dik ofzo ben gewoon wat steviger zeg maar... iets meer dan normaal .. ( tja weet ook neithoe ik het uit moet leggen ) maar ben iig niet superdik. maar ben nu wel heel erg bang hiervoor.. heeft iemand hier ervaring mee of dingen van gehoord dat het ook anders kan zijn? alvast bedankt!
naampje, waarom ben je daar bang voor? Is toch lekker een stevig kind! Of ben je bang voor de bevalling? Komt wel goed hoor!
nouw...ik was 120 kg in de zwangerschap hoor (ervoor ook) en ik heb gewoon een normaal kindje gekregen (wel wat langer maar de papa en ik zijn beide niet kort) Ze woog gewoon netjes 3480 gram en was 54 cm lang... Heb dat wel eens eerder gehoord, maar volgens mij gaan ze uit van de veronderstelling: een dik persoon eet meer, en anders (slechter) daarom komen ze ook meer aan tijdens een zwangerschap en krijgt de baby veel te veel voedings stoffen binnen waarvan het hard groeit. Ik vind het iets om met een korreltje zout te nemen hoor....heb meerdere dikkere vriendinnen die kindjes kregen en zijn allemaal netjes gewone normale kindjes...zelfs enkele onder de 3kg! Wat dan wel weer fijn is, en dat zie ik vaker...mensen met een maatje meer komen niet altijd veel aan....dus na een bevalling weeg je minder (ikzelf 14kg eraf!)
Ik ben wel wat zwaarder (85-90 kilo bij 1.64m) en heb idd vrij zware kinderen gekregen. Echter is bij mij helemaal geen sprake geweest van grotere kidneren door mijn overgewicht, maar puur het feit dat ik ruim vruchtwater en een hoop bewegingsvrijheid voor ze had.... Was nl. bij de 2e nog geen 9 kilo aangekomen, gecontroleerd p suiker etc...... Maak je niet druk, je kan er toch niks aan doen...behalve gezond leven!
Bedankt voor jullie reacties! Stelt me erg gerust... ik ben ook 85-90 kg met 1.72m en inderdaad.... ik zie het wel ga gewoon lekker gezond verder doen en dan zien we het wel ... @antares : volgens mij denken ze inderdaad van veel eten en ongezond leven... nou dat doe ik niet dus denk er al positiever over gelukkig! voel me een stuk beter nu al helemaal toen je zei dat meerdere vriendinnen van je dezelfde ervaring hadden als jou of zelfs minder kg ... van gewicht baby! thx!!!!
Meis maak je niet druk! Ik ben erg tenger.. 55 kg.. en heb een kindje uitgepoept van 3735 gram... Dus best groot voor mijn postuur zeggen ze.. Denk dat je dus daar helemaal niet vanuit kan gaan...
Dit hoeft niet perse hoor, mijn moeder is slank en eerst kwam ik, 50 cm en 3630 gram, 2 jaar later mijn broertje 55 cm en 5630. En pas een meisje uit de buurt hier bevallen en zij is vrij stevig en haar kindje was heel klein en moest ook even in het ziekenhuis blijven vanwege zijn klein zijn. Zelf ben ik ook niet de slankste, 1,82 en zo'n 90/95kg..
Ik woog 130 kg toen ik zwanger raakte 119 op het einde. Sem was maar een licht kindje 2920 gram en heb ook geen moeilijke bevallig gehad ofzo. Maar ik snap je wel ik maakte me ook zorgen begonnen met afvallen maar een maand later gelukkig al zwanger.
ik zit ook in jouw catagorie (85 kg bij 165cm) en ben tot nu toe maar 5 kilo aangekomen en das echt niet van veel en ongezond eten volgens de laatste echo 2 weken terug ligt glimmie gewoon gemiddeld goed op schema!
Hoi Naampje ik ben maar 160 en aan het eind van mijn zwangerschap woog ik 85,5 kilo was maar paar kilo van de zwangerschap aangekomen. Ik moet ook zeggen ik had medicatie voor hoge bloeddruk en daardoor was mijn zoon Bas maar een klein licht frummeltje. Hij is met 36,6w geboren en was 44cm lang en woog 2540gram. Dus dat is echt niets. En als ik hem uitgedragen had was ie waarschijnlijk ook onder het gemiddelde. Dus ik denk dat het niets zegt. Kijk als je zelf weet dat je goed en gezond eet dan zijn de kilo's er daarna ook snel weer af of minder en het kindje doet toch wat die zelf wil qua groei daar heb je echt geen invloed op en ik heb wel vaker gehoord als het kindje echt groot en zwaar is dat het ook eerder gehaald kan worden. Maar ik weet niet of dat zomaar kan of dat er een reden voor moet zijn. Nu ben ik trouwens zwanger van de tweede en die lag met 15w3d ook boven gemiddeld maar ja we zien het wel. xxx Joyce succes