Lange autoreis en jonge kindjes

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Life in Pink, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

In juli gaan we naar zuid frankrijk (richting Montpellier) met de auto. Met zijn tweeën doen we over deze reis normaal al ruim 15 uur. Hoe zal dit met een kindje van net 1 en bijna 3 zijn?

Zelf vind ik het fijn om in 1 keer te rijden, maar denk dat dit met de meiden niet realistisch is. Maar het lijkt me zo lastig om een hotel onderweg te boeken, want als het lekker gaat wil ik zover mogelijk proberen te komen en als het niet gaat natuurlijk kunnen stoppen waar we willen.

Wat zijn jullie ervaringen, hebben jullie tips?

2. Only me

Only me Niet meer actief

HI!

Wij gaan elk jaar naar Slowakije! Dat is met z'n 2en zo'n 14 uur rijden. Dat deden wij altijd in 1 keer. Maar met een kindje is dat onmogelijk! Je kan beter gewoon overnachten, dat doen wij nu ook.
    Wij stoppen elke 1,5 uur, en als ze slaapt rijden we even door. Zo rijden we rond de 8 uur per dag :)
    Is voor beide veel ontspannender. Zodra Charlie in de auto vervelend werd keken we wat er aan de hand was, vieze luier, honger/dorst of gewoon even beentjes strekken :)

Moet zeggen dat zij ontzettend makkelijk was die hele reis :) Ze was toen bijna 1.
    Ik had genoeg speelgoed in de auto gelegde en af en toe kroop ik even naast haar...
    Maar ik zal gewoon van te voren je route uitstippelen en dan alvast een hotel/motel boeken en daar gewoon heen rijden. Zo kom je niet voor verassingen te staan!

3. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Wij zijn 3 jaar geleden naar zweden gereden, 1950 km. Onze dochter was toen ook 3. Wij hebben toen 2 dagen van 11 uur gereisd, maar we zouden er nu toch 3 dagen over gaan doen. Je moet je rust wel nemen, want de kinderen slapen wel op hun tijden, maar als jezelf helemaal brak in frankrijk komt en je moet dan nog een hele dag...ik zou er een ontspannen reis van maken, met 1 overnachting. De eerste dag zover mogelijk en de laatste dag op je gemakje de laatste uurtjes.... Zo doen wij het de volgende keer.

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Wij zijn naar italië geweest. Marit was toen 1,5. De heenweg snapte ze niet wat de bedoeling was. Het duurde haar veel te lang. De reis was redelijk te doen. De terugweg wist ze dat we naar huis gingen en ging het beter. Toen hebben we het in 2 keer gedaan. We sliepen in een hotel en dat vond ze feest. Ze heeft die nacht ook weinig geslapen. Sliep bij ons op de kamer en dat vond ze heel boeiend!

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij zijn vorig jaar 2 keer naar Italië geweest (13 uur rijden) en we hebben een overnachtingshotel genomen. We hebben besloten om dat nooit meer te doen. Kindjes gingen erg moeilijk slapen en omdat hun tot ongeveer 24.00 uur zo vervelend waren, kregen wij ook geen rust en vertrokken 's morgens nog vermoeider voor de rest van de reis.

6. Life in Pink

Ah, bedankt alvast!

@Sjorsje, zouden jullie dan nu wel in 1 keer doorrijden?

Wat me namelijk lastig lijkt dat als je een hotel van te voren boekt, dan zit je daar zo aan vast, terwijl je wellicht niet zo ver komt of toch nog best verder had gekund. Maar ja, als je weer geen hotel hebt, en je moet een plekje zoeken, misschien is dat ook wel stresvol?

Zelf dacht ik eraan om bijvoorbeeld om 20.00 uur in de avond te vertrekken, zodat de kindjes de hele nacht kunnen slapen en wij lekker door kunnen rijden. Maar ja, dan hebben we inderdaad wel een nacht overgeslagen en of dat met kids nou handig is??

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik zou 's avonds vertrekken rond hun bedtijd, dan hoef je nog maar een paar uurtjes als ze eenmaal wakker zijn.

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij zijn afgelopen zomer ook naar Zuid-Frankrijk gereden en op de helft hebben we een bed en breakfast geboekt bij nederlanders/belgen en is echt SUPER goed gevallen!
    Per persoon waren we 46 euro kwijt voor overnachting,ontbijt en diner (5 gangen en die vrouw kon heerlijk koken!)
    Volgende morgen weer uitgerust verder gereden echt een aanrader!

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij gingen samen ook altijd naar Frankrijk en reden liefst in 2 dagen. Dan reden we gewoon 's morgens weg en zagen we wel hoe ver we kwamen: ter plekke gingen we dan wel ff op zoek naar een hotel, want daar zijn er daar langs de snelweg genoeg van voor relatief weinig geld.
    Je hoeft dan volgens mij niks te boeken, maar wij gingen altijd in juni, dus dan was het misschien iets rustiger...? Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, hoor; er zijn zo vreselijk veel hotelletjes daar (B&B-keten is ons altijd goed bevallen), dat er altijd wel kamers beschikbaar zijn, denk ik.

10. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Wij hebben afgelopen zomer een auditeur naar Spanje gehad met onze dochter van toen bijna 1. Wij hadden ook het idee om een overnachting te doen onderweg en had een hotel ongeveer halverwege uitgezocht op bookings.com. Had heel goed maar de voorwaarden gekeken en een hotel gekozen wat we tot 18.00 uur nog kosteloos konden annuleren! Achteraf waren we al voor 13.00 uur bij dat hotel en hebben we deze geannuleerd en zijn we lekker doorgereden! Werkte voor ons ideaal!

11. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Wij zijn vorig jaar naar Italië gereden, de meiden waren toen 10 mnd en net 3.
    Wij hebben ze om 22.00 wakker gemaakt en om 22.30 zijn we vertrokken, ze zijn een half wakker geweest. Ze werden om 6.00 wakker, zelfs tijden het tanken hebben ze niets gemerkt.

Toen nog even doorgereden en om 7.00 ergens ontbeten. De jongste viel gelijk daarna weer in slaap en heeft een flinke tuk gedaan en de oudste om 12.00 weer. Om 14.00 waren we op de plek van bestemming.

Zo hebben ze bijna niets van de lange autorit gemerkt. Als je ergens gaat overnachten zitten ze 2 dagen wakker in de auto, denk dat dat hier geen succes is.

Zelf waren we best brak, maar goed gelijk het zwembad in en lekker eten en op tijd naar bed doet wonderen!

12. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ja wij zijn inderdaad ook 's nachts gaan rijden!

13. Life in Pink

Bedankt voor jullie ervaringen! Tis toch best wisselend!

Wat scheelt is dat op onze plek van bestemming twee paar van onze vrienden zijn, die in overleg best even met de meiden willen zwemmen o.i.d. waardoor wij misschien na een nacht rijden heel even kunnen bijtanken.

Vind het inderdaad niet handig een vast hotel te boeken en rij het liefst zo ver mogelijk door zolang dat lekker gaat.

's nachts rijden hebben we zelf een aantal jaar geleden ook gedaan, is dat nog wel veilig te doen door Frankrijk? tis al weer een tijdje terug :)

Heb er wel echt heel veel zin in!

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ja de volgende keer rijden we laat in de avond aan en dan hopen we dat ze slapen in de auto.

15. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij zijn afgelopen jaar naar spanje geweest ruim 1400 km ons zoontje was toen bijna 8 maanden, wij zijn s'avonds om 19.00 uur gaan rijden de bedtijd van onze zoon, hij sliep al na 7 km en heeft geslapen tot de volgende morgen half 7 toen hoefden wij nog maar 350 km, we hebben toen een hele lange stop gemaakt lekker gespeeld met hem en toen verder hij viel we er in slaap toen hij wakker werd zaten we op de spaanse grens hebben we nog gestopt en gespeeld en toen het laatste uurtje binnendoor waren om 14.00 uur op de camping

tijdens onze stops tijdens de nacht zijn we om en om naar de wc gegaan en koffie wezen halen.

In juni gaan we weer en we gaan dan om ongeveer middennacht rijden, en nemen we de portable dvd speler mee, dit heeft te maken met dat we met meerdere auto's gaan dat we later gaan rijden mara ik zie er niet tegenop. we leggen een bal bovenop en schone kleertjes en als hij wakker wordt lekker een lange stop en spelen en doen, evt een filmpje op en verder rijden ..

afgelopen jaar is hij op de terugweg in slaap gevallen en werd hij op zijn eten en fles na wakker toen we thuis waren tegen de ochtend toen hebebn we hem een fles gegeven en is hij weer gaan slapen.

wij vinden het fijner in 1 keer door te rijden.

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij gingen dan we niet zo ver weg maar 7 uur maar hier zijn we dus vroeg in de ochtend vertrokke zo rond 3 uur de kids waren eerst ff wakker want is natuurlijk spannend in het donker. erna sliepenn ze wel en zo rond 8 uur hebben we ergens ontbeten de kids ff aangekleed en verder gegaan en waren waren rond de middag op bestemming beviel ons prima. en we doen dat dit jaar naar oostenrijk weer zo snachts vertrekken onderweg ergens ontbijten en zoalng ze slapen lekker doorrijden. als ze waker zijn doen we wat meer langeres stops anders wisselene we om de anderhalf uur/

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij zijn vorige zomer naar Italië (Toscane) gereden met onze kinderen van (toen) 8 maanden en 3 jaar.
    Wij hebben overnacht in Zwitserland in een hotel, dat beviel ons supergoed.
    Wij zijn van mening dat een vakantie begint met de reis er naar toe, dus ook die moet lekker ontspannen verlopen.
    Wij waren rond 19.00u in Zwitserland, toen hebben we lekker gegeten en daarna op tijd naar bed.
    De volgende dag kwamen we uitgerust aan op ons vakantieadres.
    Het enige nadeel is dat je wel weer extra geld kwijt bent aan een overnachting.

18. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hele wisselende berichten idd. De een vindt overnachting fijn en de ander 's nachts rijden. Het ligt er ook net aan hoe de kinderen reageren.. en wij hebben er 2!
    Maar aangezien ik nachtblind ben, denk ik dat wij met overnachting gaan. We gaan naar de Cote d'Azur, dus ik denk maximaal 2x 8 uur rijden?

19. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wij vertrokken altijd om 3uur 's nachts naar de Middellandse zee en willen dat dit jaar ook gewoon gaan doen.
    Ons zoontje ik dan precies 1 jaar.
    Wij rijden meestal tot onder Lyon en pakken de eerste de beste camping van de tol weg af.
    Dit gaan we dit jaar ook doen.

We zien wel hoe het gaat.
    Hoe relaxter je zelf bent hoe beter het gaat denk ik

Deel Deze Pagina