Hai meiden, Ik ben opzoek naar ervaringsdeskundigen. Wij gaan een weekje wintersporten in Oostenrijk. Onze zoon gaat ook mee die dan bijna 6 maanden is. Wij gaan met de auto en het is ongeveer 1000 km rijden. Wie heeft dat gedaan en hoe is de reis bevallen? Waar moet ik extra opletten? Hoe lang moet een baby 'bijkomen' van de maxicosi voordat je verder kunt rijden? En zijn er nog dingen waarvan je denkt, die zijn echt handig om mee te nemen? Alvast bedankt! Groetjes Chocotof
Ik weet wel dat een baby niet langer dan 2 uur achter elkaar in de maxi cosi mag dus zou je om de 2 uur een stop moeten houden. verder geen ervaring met lange autoritten en/of wintersportvakantie. Wij zijn naar de zon geweest toen ze 6 maanden was en dat ging verder perfect, maarja je hebt dan een huisje en je zit lekker buiten bij het zwembad, loopt over de boulevard etc etc. Zou niet weten wat je gaat doen met een baby op wintersport. Fijne vakantie!
Hoi, Wij zijn vorig jaar geweest op wintersport toen onze kleine 5 maanden oud was. Reis van 900 km met de auto en het ging super. We zijn rond 4 uur 's nachts weggereden. Uit bed geplukt met slaapzak en al (ze heeft een combisleeper en die kan je dus ook in het autostoeltje gebruiken) en rijden maar. Rond 6 uur werd ze meestal wakker (is dus een beetje rekenen) en dat kwam mooi uit, flesje en lekker laten rollenbollen in de auto. Wij vonden het heel handig dat ze zo klein was nog, ze had genoeg aan de achterbank om zich te strekken en lekker languit te kunnen liggen. En zo door gereden en om de 2 uur gestopt of vaker. Omdat mevrouw het heel leuk vond om net te gaan poepen als we pas net weer de snelweg opreden Voor onderweg hadden we een thermoskan met water bij ons voor de voeding en flessen water (hoef je niet op een vieze wc water te halen voor de fles..). Verder op wintersport was het begin heel leuk. Gewoon in het appartement spelen, we hebben gezwommen en gewandeld (ook in buikdrager). Daarna werd ze helaas (voor de allereerste keer) echt ziek met 40 graden koorts, dus zijn we eerder naar huis gegaan. Dus: neem paracetamol mee, want je weet het nooit Heel veel plezier!