Mei vakantie vliegen, waarom zo duur?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mowtom, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hallo allemaal,

Wij zouden graag in de mei vakantie eens willen gaan vliegen. Maar oh wat is dat duur. Ik kom echt nergens onder de 2000 euro uit.:$
    Wat ik me nu afvraag, geven mensen dit nu echt uit aan een korte mei vakantie? Of kan het heus goedkoper?
    Ik mag het hopen van wel want ik zou het echt graag eens willen doen:D
    Maar zou ook nog wel wat geld over willen houden voor de zomer vakantie hahaha....

Dus mocht iemand nog een tip hebben waar ik zou kunnen gaan boeken wat goedkoper is dan hoor ik het graag;)

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Helaas worden de prijzen in de schoolvakanties flink opgeschroefd. Want als je kindjes leerplichtig zijn, ben je juist aan die weken gebonden. Big business... Het lijkt ons ook leuk om een week in de meivakantie te gaan, maar niet als het €2000-3000 moet kosten.:$ Dat heb ik er echt niet voor over. Als we dat zouden doen, zou er geen zomervakantie en weekendje weg meer in zitten. Dan ga ik liever twee of drie keer per jaar en dan maar niet met het vliegtuig.

Ik hou je topic in de gaten, ik ben ook wel nieuwsgierig of er nog bruikbare tips komen!

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Waar ben je precies naar op zoek?
    Hoeveel dagen wil je gaan, wil je appartement/1-kamer met z'n allen, familiekamer, wil je alleen ontbijt, halfpension, all in??

Zoeken is sowieso de moeite waard. Vaak is via een Duitse organisatie en Duitse vluchthave goedkoper!

Sites waar je eens kunt kijken zijn:
    T.I.G Flugreisen - Last-Minute und Mehr
    Pauschalreisen & Lastminute Urlaub günstig buchen | Neckermann Reisen
    URLAUB » jetzt bis 50% Rabatt beim Marktführer! -- Last Minute Reisen Pauschalreisen Urlaub Familienurlaub Billig Flüge, Hotels, Urlaub, Hotelbewertungen - Lastminute Urlaub buchen bei ab-in-den-urlaub.de
    NixWieWeg.de · Lastminute Reisen günstig buchen
    Hotels und Reisen mit Hotelbewertungen von Urlaubern. Günstige Hotels & Reisen online buchen!

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Oh super ik ga zo zwemmen met de kindjes en ga dan straks eens even op mijn gemakje kijken!
    Ik zoek idd een familie kamer of in ieder geval met zijn allen op een kamer. Het liefste all in en anders half pension of zo. Verder zou ik wel naar een warm land willen iets als Turkije of Spanje of zo.

Ik wil idd ook nog in de zomer weg kunnen met de vouwwagen:D

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Meestal helpt het ook om de vlucht los te koppelen van het hotel.

Je kan bijvoorbeeld perfect een goedkope vlucht zien te regelen naar waar je ongeveer een vakantie wil.
    En dan rond die plek een hotel zoeken dat je betaalbaar en interessant lijkt.
    En dan uiteraard ook zelf voorzien in vervoer ter plekke, bijvoorbeeld op de luchthaven een auto huren of kijken of er openbaar vervoer of taxi is richting je hotel of appartement.

Als je echt zeker wil zijn dat je wegraakt en maar 1 week kan, zou ik wel alles op tijd boeken en niet te hard rekenen op last minutes.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    2000 euro all in met 4 personen is toch niet zo veel? dat is 500 p.p.
    Je bent voor dat geld helemaal klaar

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gewoon een kwestie van vraag en aanbod, dat heet marktwerking ;) Het is idd ontzettend vervelend dat het zo duur wordt gemaakt. Hoop dat je wat hebt aan de tips.

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou ik vind het nogal wat hahaha....

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Ik ben zeker aan het rond kijken wie weet vind ik nog wat leuks;)

Ik hoop gewoon dat de winstuitkering van mijn vriend lekker veel is:D

10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Om eerlijk te zijn is dat zeker goedkoop hoor voor all in in een vakantieseizoen!

Je bent nog geen 72 euro per dag per persoon kwijt en dat is dan incl. vliegen, hotel en onbeperkt eten/drinken en activiteiten!

Tuurlijk als je naar een camping gaat met de auto kun je het zo goedkoop mogelijk maken maar voor all in is dit niet duur :)

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Het is wel veel geld, maar niet heel duur voor het hoogseizoen denk ik.

Wij zijn een paar jaar geleden last minute naar Griekenland geweest in de meivakantie. Losse vlucht en los pension met ontbijt geboekt en een auto bij Hertz. In totaal waren we daarvoor ca 1600 euro kwijt.

Wat misschien scheelt: boek in Duitsland (ook vertrek vanaf bijv. Dusseldorf). In Duitsland zijn de vakanties anders, dus dan reis je misschien buiten het hoogseizoen. Wij hadden toen ook Duitse tickets voor 4 personen retour voor 1000 euro.

Deel Deze Pagina