Hoi, Er schiet mij ineens wat te binnen. Wij gaan dinsdag naar turkije met onze baby van 5 maand. Normaal zit hij in de auto in de maxi cosi. Maarrr deze laten we achter bij schiphol. Dus eenmaal in Turkije heeft hij geen maxi cosi. Hoe vervoer je daar een baby? Mag je daar wel je baby op schoot vervoeren? Groetjes Wendy
Ja in Turkije is zelfs een riem om achterin niet verplicht. Ik geloof dat autostoeltjes tegenwoordig wel verplicht zijn overigens maar ik ken niemand die zich eraan houdt. En zeker van een toerist in bus of taxi zal dat echt geen probleem zijn.
Hier mag je idd gewoon een kind op schoot nemen (je wil niet weten hoe ze hier kinderen vervoeren. Soms zitten ze met z'n vieren op de brommer met twee kids tussen de ouders geplet) Er zijn soms wel kinderzitjes beschikbaar maar die kom ik maar zelden tegen in het openbaar vervoer. (die overigens wel zeer goed is. Vind ik over het algemeen veel beter dan in NL)
Hoi, bedankt voor jullie reacties! Ik zie inderdaad de meest gekke manieren van vervoeren. Maar weet dus niet wat officieel mag. Zou lullig zijn als ik niet mee wordt genomen met de transfer van vluchthaven naar ons hotel. ..
Los van de vraag of het officieel mag, zou ik me vooral zorgen maken of het wel veilig is. Ik zou persoonlijk niet graag met een baby in een dolmus gaan zitten.
Tja tupp, ik zou toch naar het hotel moeten vanaf de luchthaven. Dat is dan wel niet in de dolmus maar wel met een bus. Eenmaal in het hotel hebben we geen dolmus nodig gezien we een hotel hebben gekozen in het centrum gezien de veiligheid en het gedoe met een wagen in de dolmus
Hier in de bus zit een kind meestal ook gewoon op schoot. Zie het verschil met de dolmus verder niet...
Dolmus en bus zijn het zelfde. alleen is een dolmus wat kleiner en kun je bij de dolmus altijd in en uitstappen zonder bushalte
Als met taxi gaat kan je aangeven dat je mc wil ( reisburo moet ervoor zorgen) als je met bus gaat baby ligt in reiswieg op je schot
Hier ben ik het mee eens Hier in NL zit je kind waarschijnlijk ook niet in een autostoel als je met de bus gaat. Dus waarom zou het het op vakantie dan ineens wel willen?