Stedentrips met jonge kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door rijo, 15 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Mijn man en ik houden wel van een stedentripje op zijn tijd. Sinds onze oudste is geboren hebben we eigenlijk geen stedentrips meer gedaan :cool: Wie doet wel eens een stedentrip met jonge kinderen? Welke steden zouden leuk zijn voor kinderen van deze leeftijd (de oudste is 4 en de jongste is bijna 3)? Qua vervoer mag het zowel met het vliegtuig als met de auto (Benelux/Du) zijn.
     
  2. 1985Breezer

    1985Breezer Bekend lid

    19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    1 keer gedaan.
    Zoon was 4 toen ik een weekend met hem naar Londen ben geweest.
    Was erg leuk.
    Moet wel zeggen dat hij een makkelijk kind was en goed langere afstanden kon lopen. De musea daar vond hij gelukkig op zijn leeftijd al erg interessant.
     
    rijo vindt dit leuk.
  3. Venne

    Venne Actief lid

    14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Stockholm! Heel veel te doen en zien voor kinderen en erg kindvriendelijk
     
    rijo vindt dit leuk.
  4. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of je ze er een plezier mee doet... mijn kinderen destijds niet, ondanks onze pogingen om dingen uit te leggen etc. Een dagje prima maar geen echte stedentrip. Venetie was 1 dag leuk maar we hebben geen museum van binnen gekeken.
     
    Tweenie87 vindt dit leuk.
  5. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Ja wij doen het regelmatig met de kinderen erg leuk!
     
    rijo vindt dit leuk.
  6. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Welke steden bezoeken jullie en wat voor activiteiten doen jullie dan zoal? Hoe oud zijn jullie kinderen?
     
  7. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Bedankt voor het delen van je ervaring! Je proeft vast de twijfel -wel of niet gaan- in mijn eerste bericht, vandaar dat ik er een topic over open hihi :oops:
     
  8. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Wij doen dit al vanaf dat zoon 1.5 is.
    Barcelona,Wenen,budapest,Parijs,Praag,keulen,Londen..

    Vooral wenen vonden wij erg leuk.
    Zijn naar prater park geweest,een leuk zwembad opgezocht daar,lekker gelopen etc.

    Wij Google'n altijd op reizen met kind naar... en halen daar onze tips vandaan.

    Parijs vond onze zoon ook te gek. De eifeltoren alleen al,en het picknicken in het park van Parijs.
    Kijk ook naar je kind. Wat kunnen ze hebben en vinden ze leuk.
    Onze zoon vind bijv ook kerken leuk (zijn niet gelovig oid),genoot vollop van museum of natural history in Londen van de dino tentoonstelling.
    Vond lopen in Venetië geweldig..
    Als jou kinderen hier ook van kunnen genieten dan heb je vollop keus.

    Succes met kiezen!
     
  9. koek

    koek Actief lid

    23 mrt 2012
    308
    37
    28
    NULL
    NULL
    wij vonden Barcelona en Praag met kinderen leuk. De jongens (6 en 3) hebben allebei een fotocamera, daarmee vermaken ze zich uren in steden.
    We passen ons wel iets aan, pakken iets sneller een hop on hop off bus, of rondvaartboot oid. bezoeken iets vaker een park om te picnicken oid.
    Musea's zoeken we van te voren iets meer uit, zoeken we iets wat hun ook leuk vinden.De jongste zit nog steeds veel in de drager op de rug, oudste huppelt wel mee.
    Sinds dat hun erbij zijn zoeken we vaker een appartement uit ipv hip hotel.
     
  10. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Wij gaan ook regelmatig naar grotere steden met onze 6 kinderen. Barcelona is momenteel de grootste favoriet. Prima te doen met kinderen. En dan vooral op de fiets. Dan kom je op andere plekken als met zo'n toeristenbus. Ik weet toevallig ook een leuk adres dar Nederlandse fietstours verzorgd voor gezinnen met kinderen.
     
  11. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Erg leuk! Maar wel vanaf het moment dat ze zelf kunnen lopen. Een stedentrip met buggy in drukke steden is geen aanrader. Ik wil zelf ook nog genieten.
     
  12. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Wij gebruiken dan de rugdrager. Want met een buggy is inderdaad geen doen.
     
  13. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Berlijn vind ik erg leuk
     
  14. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Dit ja! Wat een leuke stad is dat ook voor kinderen.
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.164
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde. Dafne vindt daar echt niks aan. Die wil gewoon lekker spelen en vind het bekijken van een Eifeltoren of wat dan ook echt niet boeiend.
     
  16. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wij zijn deze zomer een dag naar Venetië geweest.... Onze zoon wilde alleen in de boot. Toen we er uit stapte begon het al mama ik wil varen. Het was knetter heet daar 't. O. V onze vakantie park. En hij heeft heel de tijd lopen mekkeren en zeuren. Heb hem de helft van de tijd zelfs nog kunnen dragen 4 jaar oud 26 kilo en 117 lang. Dus waren gebroken.
     
    susanne85 vindt dit leuk.
  17. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    het is erg afhankelijk van wat je zelf verwacht bij de city trip.
    onze kinderen worden niet blij van lange stukken lopen en in winkels kijken.
    Maar een natuurmuseum, en het park vinden ze prachtig. een dierentuin, of een met een trein/tram/boot toeristen bus ook.
    Wij gaan als we op vakantie zijn meestal wel een dag naar een grote stad, en eigenlijk is het altijd wel leuk.
    Wij zijn in Berlijn geweest, dit is een prima stad, er zijn grote parken, veel verschillende musea er is een dierentuin. wij hebben er in de zomer rondgefietst, wat heerlijk was, toen was de jongste nog net geen 1 jaar oud.
    Barcelona maar bijv. ook lissabon heeft een mooie dierentuin, parken en strand of een haven. gezellige cafe'tjes, veel buiten leven.
    Stockholm is ook leuk, heb je mooie musea, veel water, mooie parken. heel kind vriendelijk.
    Londen lijkt me ook leuk om een keer heen te gaan met mijn kinderen.

    Dit zijn activiteiten die je overal wel kunt doen, zoek een bestemming naar keuze en kijk wat voor musea er zijn, of er parken of dierentuinen in de buurt zijn etc.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  18. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    oja en qua verblijf wij kiezen voor een appartement, via Airbnb, of een appartementenhotel. we hebben het liefste een slaapkamer en leefkamer, zodat we daar kunnen ontbijten, en savonds ook nog even kunnen zitten.
     
  19. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Een citytrip met kinderen is idd totaal anders als met volwassenen. Je past je aan aan het tempo en de interesses van de kinderen. Dus niet alleen musea en hele einden lopen. In de meeste grote steden zijn genoeg parken met speeltuintjes en zwemmogelijkheden.
    In Barcelona in ieder geval wel. Ook genoeg leuke straatartiesten. Heel veel afwisseling dus. Ook een boottochtje door de haven, ritje met de kabelbaan, park met bootjes, strand enz. Teveel om op te noemen.
    Wij gaan met 6 kinderen tussen de 15 en 2 en geen gejammer of gezeur gehoord.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  20. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Zoals je hierboven al ziet is ‘t erg afhankelijk van het karakter van de kids. Maar ik denk ook wat je ervan maakt! Niet lullig bedoeld hoor; maar met kids die klein zijn zou ik in Stockholm bijv niet naar het kunstmuseum gaan. Daarentegen Junibacken (museum Astrid Lindgren, gemaakt voor die leeftijd!) weer wel. Grotere kinderen kunnen natuurlijk wel veel plezier beleven aan ‘t Wasa museum (groot schip) of natuurhistorisch ofzo.

    Mijn ervaring met reizen met een kleintje (ze is pas 15 maanden) is dat je stadkeuze veel doet. Zoals hierboven al staat is Stockholm super kindvriendelijk; en bijv Oslo (saai) of Londen ook prima te doen. Maar een italiaans stadje tegen een berg met een miljoen trappen is dan weer niet de beste keuze met je kinderwagen of kleine beentjes.

    Appartement of air bnb altijd een optie. Maar ook kindvriendelijke hotels zijn een goede keuze (Scandic hotels, als je naar scandinavie reist).
     

Deel Deze Pagina