Stediril 30

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Wendy30380, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Hai meiden,

Ik ben ongeveer twee weken na de bevalling begonnen met de Cerazette pil ivm borstvoeding. Nu ik daar mee gestopt ben wilde ik weer overstappen op de "gewone" pil. Nu had ik voor de zwangerschap de Diane 35 pil, maar deze krijg ik niet meer. Er werd me verteld dat deze pil beetje omstreden is, helpt niet goed tegen acne blabla. Nou goed in overleg met de dr zou er een andere pil voor me klaar liggen. Nu heb ik de Stediril 30 gekregen. Ik gelijk even op internet gesurfd en dat schrikt me toch wel beetje af hoor! Veel vrouwen hebben last van puistjes, depressiviteit, migraine etc na het slikken van deze pil. Weet dat ik niet teveel op internet moet surfen maar goed....

Wat voor ervaringen hebben julie met deze pil?

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik heb deze pil ook een jaar of 2 denk ik geslikt. Ik voelde me er niet anders bij dan bij microgynon 30.

Dus hier een goede ervaring.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Stediril 30 schijnt hetzelfde te zijn als microgynon 30. Deze slik ik sinds kort weer. Hiervoor ook Cerazette geslikt, nu dus ongeveer 2 weken M30. Vooralsnog geen veranderingen.

4. linnie89

linnie89 Lid

15 okt 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sediril is precies hetzelfde al microginon.
    Ze geven je nu liever sediril omdat die goedkoper isdan microginon. van de regering moet er bespaard worden op dure medicijnen zoals je miss al weet.

Ik ben halverwege ook over gestapt op sediril en heb er niets van gemerkt.
    En bovendien zijn de bijwerkingen per persoon verschillend ik heb nooit acne gehad, ben er wel 3kg van aangekomen. en mijn libido was flink gekelderd.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier iemand die slechte ervaringen heeft met Stediril. Ik heb ca. 9 jaar Microgynon geslikt en kreeg het laatste jaar ineens Stediril. Ik vond het met recht een kut-pil. Constant doorbraakbloedingen/spotting, veel hoofdpijn en gigantische buikpijn in de stopweek. Bij de Microgynon had ik hier nooit last van. Mijn eerste gedachte was dat mijn lichaam wellicht moest wennen aan een andere pil, maar na een jaar was er nog steeds geen verbetering.

Ik heb pas trouwens vernomen dat de werkzame bestanddelen in 2 pillen wel hetzelfde kunnen zijn, maar dat de extra bestanddelen (om te zorgen dat je bijv. daadwerkelijk een pil kan maken) vaak verschillen en dat dat dus andere bijwerkingen kan veroorzaken. Het is dus onzin om te zeggen dat 2 pillen precies hetzelfde zijn, alleen de werkzame bestanddelen zijn hetzelfde, maar dat zijn dus niet de enige bestanddelen die invloed hebben.

6. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    ik heb 15 jaar stendril 30 gehad nooit ergens last van gehad ik vond het een super pil
    tot ze mij een andere voorschreven was goedkoper maar hetzelfde als stendril daar kon ik niet tegen kreeg erg last van borsten hoofdpijn buik ruk en met stendril nergens last van

ik zou zeggen gewoon proberen bevalt hij niet andere vragen

7. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik gebruik al 20 jaar stediril, nooit problemen mee gehad.

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Sluit me hier bij aan! Heb ook microgynon gehad. Geen problemen..
    maar bij sterderil wel doorbraakbloedingen en laten we het niet vergeten een libido van een vrieskiest!
    En mega stemmingswisselingen.. Denk idd dat de hulpstoffen wel verschillen en misschien daarop verkeerd kan reageren.

9. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had eerst mycrogynon en daarna kreeg ik omdat hij hetzelfde was en goedkoper stederil. De eerste maand bleef mijn menstruatie uit, ik had wel super veel buikpijn en voelde me echt chagrijnig. De tweede maand had ik 2 dagen een beetje bruinbloed verlies, maar niet echt zoals bij mycrogynong vijf dagen lang ellende. Dus de dokter gebeld en gevraagd wat er aan de hand was. Hij zei dat het niet aan de pil kon liggen, kwas niet zwanger dus t zou waarschijnlijk komen door stress, teveel sporten en teveel afvallen of een van die dingen. Gek want ik deed niks anders. UIteindelijk heeft het een maand of vier geduurt voordat mijn lichaam gewend was aan stederil. Daarna werden mijn menstruaties veeeel lichter en minder erg.

Eind januari ben ik geheel gestopt met de pil. Nu voel ik me pas echt geweldig. Ik voel me super goed. Ik ben super vrolijk, heb bergen energie en ben absoluut niet meer chagrijnig of emotioneel, daarnaast is mijn zin ook enorm gestegen. Ik weet wel de pil ga ik nooooooit meer slikken. Nu hopen we natuurlijk zwanger te worden, dus eens afwachten.

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik gebruik deze pil ook vanaf augustus 2009, ik heb vaak doorbraakbloedingen die 2 weken duren! vindt het erg vervelend want als de stopweek komt is er geen menstruatie en als ik net een week weer begonnen ben ben ik 2 weken ongesteld... ook had ik last van pukkels op rare plekken zoals mn schouder of op mijn buik... dat heb ik nu niet meer gehad gelukkig... ik ben van plan een afspraak te maken voor een andere pil... dan betaal ik er liever voor... ik had hiervoor microgynon 30 en heb nooit zulke klachten gehad.. vindt dit echt een rotpil en dan ook die stemmingswisselingen!!!

Deel Deze Pagina