Hai hai, Ik heb gisteren van de gynaecoloog de Diane-pil voorgeschreven gekregen i.v.m. PCOS. Ik weet nu 3 dagen dat ik dat heb dus ik zou graag wat ervaringen willen delen hier.. Iemand ervaring met pcos en de diane-pil? Gunstig of juist niet? Ik las ook dat er een kankerverwekkende stof in zit..dat vind ik eigenlijk ook niet zo'n prettig idee... Liefs Guusje
Ik heb begrepen dat de pil in zijn algemeenheid redelijk 'helpt' bij PCOS... Over kankerverwekkende stoffen in de Diane pil heb ik nog nooit iets gehoord...wel dat er een verhoogde kans op trombose ontstaat, maar volgens mij is dat bij andere pillen ook (zij het iets minder). Ik heb ook PCOS en heb in het verleden ook de Diane geslikt, alleen wist ik toen nog niet dat ik PCOS heb. Voordat ik zwanger werd slikte ik Yasmin, en ik voelde me met die pil beter dan zonder.
en nu zwanger van je 2e kindje zie ik? Gefeliciteerd! Heb je medicijnen gebruikt om zwanger te raken? Wij hebben nu 1kindje maar we willen over ca een jaar weer gaan proberen om zwanger te raken..Ik moet dan stoppen met de pil en krijg ik medicatie om de bevruchting te bevorderen..ik hoop dat het gaat lukken dan..
Hoi ik heb ook pcos en heb vroeger de diane pil gebruikt, maar daar werd ik niet vrolijk van, altijd een beetje bedrukt. Met de microgynon 30 idem. En mn menstruatie bleef altijd in zn geheel weg ook in de stopweken. Mijn gyn adviseerde mij trouwens om geen anticonceptie te gebruiken, wel de rubbers natuurlijk, omdat er een grote kans was, dat als we voor een tweede zouden gaan, het hele zaakje heel moeilijk op gang zou komen of helemaal niet. dit ivm de pco. Ik zou dus als ik jou was aan de rubbers gaan, omdat je dan je lichaam op gang blijft houden, anders kan het zo een jaar langer duren voordat je zwanger bent. Succes met je keuze.
Gisteren in het ziekenhuis zei de arts juist dat ik in de tussen tijd wel aan de pil moet gaan omdat een bloeding wel goed is om te hebben, dit i.v.m. baarmoederhalskanker, kans op overbeharing etc. Voor mijn eerste zwangerschap heb ik microginon 30 gebruikt. Toen ik eenmaal gestopt was werd ik binnen 5 maanden zwanger zonder enige hulpmiddelen. In die 5 maanden 1x ongesteld geweest. ALs we nu willen gaan proberen voor een 2e kindje moet ik naar de gynaecoloog en dan ga ik beginnen met Clomid te slikken..
Ik heb de Diane ook jaren geslikt, tegen de acne destijds. Ik snap niet hoe het kan helpen tegen PCOS. Alleen dat je dan regelmatig ongi wordt? PCOS gaat er niet van weg toch. Er zitten vrouwelijke hormonen in, maar kankerverwekkend heb ik nog nooit van gehoord, dus daar zou ik me dus geen zorgen over maken. Fijn trouwens dat je toch vrij snel zwanger bent geworden! En wat al eerder genoemd is, als je nu met PCOS weer aan de pil gaat, kan het misschien moeilijk worden om weer zwanger te worden. Ik weet niet hoelang je wilt wachten?? Condooms is ook niet alles he..
Mijn gyn vertelde me tijdens de zwangerschap van mijn 1e dat ik na de bevalling wel weer de pil moest gaan slikken, dit omdat je anders meer kans hebt om baarmoederhals.kanker te krijgen. Want het slijm hoopt allemaal wel op, maar het gaat niet weg omdat je niet ongesteld wordt. Nu bij de tweede zwangerschap hadden we een afspraak gemaakt bij m'n vorige gyn en toen voor de afspraak op tijd met de pil gestopt. Gelijk Clomid gekregen en ook meteen zwanger. Dus volgens mij zegt het weinig dat het langer zou moeten duren om zwanger te worden na pil-gebruik.
Als je het alleen maar doet om regelmatig een bloeding te krijgen, kun je ook vragen of je eens in de 2 maanden primolut kunt krijgen. Dit is een hormoon waardoor je een bloeding kunt krijgen.
Ik word maandag gebeld door de gynaecoloog, toch maar eens ff vragen... Wij willen eigenlijk nog zo'n jaar a 2 jaar wachten met een volgend kindje..dus duurt nog ff. In de bijsluiter van de pil staat dat er lichte verhoging is voor borstkanker..ik vind dat nogal wat. Dus ook ff vragen aan de arts. Ik kan nu beter aan de pil inderdaad om 1x in de maand een bloeding op te wekken, ter voorkoming van baarmoederhalskanker, en overbeharing. Dat vind ik 2 goede redenen om toch in de tussentijd aan de pil te blijven..
Dit lijkt mij ook een beter oplossing! Heb 11 jaar de Diane geslikt (op mn 15e voorgeschreven gekregen van dermatoloog ivm acne). 3 maanden nadat ik daarmee gestopt was voelde ik me een heel ander mens. Opeens kon ik mezelf zijn, veel minder prikkelbaar, vrolijker en mijn migraine verdween voor 90%. Tijdens het gebruik van de Diane had ik iets minder last van acne, maar nadat ik gestopt was kreeg ik opeens regelmatig (ong. eens per kwartaal) hele grote onderhuidse ontstekingen in mijn gezicht. Zo heftig dat ik dan zo'n twee weken ziek ben van de pijn/koorts, zware antibiotica kuren krijg en deze abcessen opengesneden moeten worden. Dit is echt heel erg naar kan ik je vertellen. Mijn theorie dat dit door de Diane komt willen de dermatoloog en internist niet beamen maar ze willen het beide ook niet ontkennen. De Diane voor mij dus echt nooit meer!! Het is echt troep. Ik heb wel altijd een menstruatie gehad, al was mijn cyclus van 17 tot 47 dagen. Pas na de geboorte van onze zoon (die na 1,5 jaar proberen op de normale manier verwekt is) kreeg ik te horen dat ik PCO heb. Volgens de gyn had ik per eierstok zoveel eitjes dat het onmogelijk zou zijn om nog een keer "zomaar" zwanger te raken en was de eerste al een wonder. Heb overigens absoluut geen overgewicht dus afvallen is geen optie. Ook mijn gyn wilde me meteen weer aan de pil of clomid hebben. Omdat we in die zelfde week te horen kregen dat mijn vriend een chronische ziekte heeft wilde ik me op hem concentreren en voor mezelf nog even geen besluit nemen. En, zie mijn banner, een jaar na het oordeel PCO ben ik toch weer in verwachting, en dat zonder chemische troep! Als ik bevallen ben ga ik weer naar de internist om te zien of er iets aan de PCO opzich gedaan kan worden. Naar mijn idee heeft het bij mij namelijk te maken met erg hoge insulinewaarden en mannelijke hormonen die daardoor worden aangemaakt. Maar goed, dit zijn conclusies uit amerikaanse onderzoeken waar onze nederlandse artsen nog niet echt mee bezig zijn. Die bestrijden alleen de symptomen in plaats van de oorzaak te willen achterhalen. Overbeharing heb ik trouwens nog nooit last van gehad. Maargoed, Diane komt er bij mij dus echt niet meer in. Ik zou echt een andere oplossing zoeken. Misschien een spiraaltje oid, dat geeft in ieder geval alleen hormonen af op de plaats waar ze moeten zijn. En dan een menstruatie opwekker. Heel veel succes, en alsjeblieft, vraag de gyn naar meerdere mogelijkheden! Liefs, Penny
Hoi Penny Hoe is het nu met je acne? Bij mij is het ook weer hard terug gekomen. Ik durf de deur soms niet uit.. Ben ook bang voor PCO. mijn cyclus slaat nergens op. Maar zelf oordelen daarover kan natuurlijk niet. Blij te horen dat jullie tweede wondertje onderweg is! (leuke naam Guus) en ook hier komt de Diane er NIET meer in!
Jeetje, wat een heftig verhaal zeg! Ik word maandag teruggebeld door de arts en ik ga ook inderdaad even vragen of het geen oplossing is om alleen een menstruatieopwekker te krijgen..ik ben sowieso geen voorstander van de pil. Ook heb ik geen overbeharing en ik ben ook zeker niet te dik, eerder te mager..maar goed.. kijken wat de arts zegt.. bedankt voor je verhaal! Liefs Guusje
Ik heb dit jaar ook een aantal maanden de Dianepil geslikt ivm een overdosis eieren. De term PCOS is toen niet gevallen. Ik kreeg een echo ivm veel pijn in mijn buik rond mijn eisprong en daarbij bleek ik een behoorlijke hoeveelheid eiblaasjes te hebben en een spiraaltje die scheef zat. Het spiraaltje is verwijderd en het was het beste volgens de gyn om een aantal maanden aan de pil te gaan. Ik wist op dat moment al dat we 3 maanden later voor een 2e zouden willen gaan. Op dat moment gebruikte ik nog medicijnen die schadelijk zijn bij zwangerschap. De Dianepil is mij heel goed bevallen, ik zat juist lekker in mijn vel en viel zelfs wat kilo's af. Nu weer gestopt en ik wacht deze cyclus nog af en dan neem ik weer contact op met de gyn. De eipijn is namelijk nog steeds behoorlijk aanwezig. Ik vind het zeer interessant om jullie ervaringen hier te lezen en ik hoop dat wij ook snel spontaan weer zwanger zullen zijn...
@ Pip: Na gestopt te zijn met de Diane kreeg ik inderdaad ook weer meer last van acne, maar ook tijdens de Diane had ik daar nog last van. Bij mij is het alleen in mn gezicht, niet op mn rug iod. Tijdens de zwangerschap van Guus bleef de acne + onderhuidse onstekingen gelijk. Maar nu we een meisje verwachten ben ik wonder boven wonder bijna acnevrij!!! Ik kan me echt niet herinneren wanneer mn huid voor het laatst zo mooi is geweest. En ohhh wat is het heerlijk om niet steeds pijn in mn gezicht te hebben! Als je denkt aan PCO zou ik toch echt naar een gyn gaan voor een echo en bloedonderzoek. Beter zeker weten dan onzekerheid. Heel veel succes!
Ik heb echt jaren de dianepil geslikt, ook tegen acne maar heb nog nooit gehoord dat er kankerverwekkende stoffen in zitten? Ik heb een verhoogd risico op baarmoederhals kanker en krijg dan ook jaarlijks een uitstrijkje al vanaf mijn 17e. Neem aan dat als er kankerverwekkende stoffen in zitten, en ik al zon risicogeval ben, mijn ha me echt die pil niet zou hebben voorgeschreven..