Hoe lang hebben jullie de pil geslikt en wanneer zwanger na het stoppen?

Discussion in 'Anticonceptie' started by ennaiR, Feb 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ennaiR

ennaiR Nieuw lid

Feb 17, 2014
    4
    0
    0
    Hoi allemaal!

Ik ben 31 en hiervaan een jaar of 16 aan de pil geweest.
    Ik ben nu een jaar gestopt en heb het idee dat mijn cyclus nu pas een beetje regelmatig begint te worden.
    Er word gezegd dat het niet uitmaakt hoe lang je aan de pil bent geweest, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die 16 jaar aan de pil is geweest net zo snel zwanger zou zijn dan iemand die bv een jaar geslikt heeft.
    Ik ben dus na precies een jaar nog niet zwanger maar maak me (nog) geen zorgen ivm onregelmatigheid.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe lang nadat jullie gestopt zijn waren jullie regelmatig en/of zwanger?

2. mave1978

mave1978 Actief lid

Oct 7, 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Destijds 15 jaar aan de pil geweest en bij zowel m'n dochter als m'n zoontje in de 2e ronde zwanger geraakt. Ik kon het ook haast niet geloven, maar het hoeft niks uit te maken.

3. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,299
    394
    83
    ik heb 12 a 13 jaar de pil geslikt
    zit nu in ronde 6

4. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

Jan 29, 2014
    2,251
    670
    113
    Toen ik 6 jaar terug voor een kindje ging slikte ik hem 9 jaar en werd dus niet uit mezelf ongesteld na het stoppen dus na een kuurtje van de dokter werd ik elke maand regelmatig ongesteld en was ik de 6e maand zwanger.

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik heb 4 of 4,5 jaar aan de pil gezeten.
    Eerste ronde gelijk zwanger. Pil gebruikt moet inderdaad geen reden zijn, de ene duurt gewoon langer als de ander, succes

6. ennaiR

ennaiR Nieuw lid

Feb 17, 2014
    4
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Zegt dus waarschijnlijk helemaal niets hoelang je de pil geslikt hebt.
    Ben gisteren weer ongesteld geworden helaas, dus weer op naar de volgende (13e) ronde.....

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik heb hem 12 jaar geslikt en was 9 maanden na het stoppen zwanger van de eerste.
    Bij de tweede was ik niet gestopt en toch zwanger geraakt.

8. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    na 12 jaar de pil in ronde 3 zwanger.

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik had bij mijn oudste dik 15 jaár de pil geslikt en was in de 3e ronde zwanger. Tussen de oudste en de jongste weer 1,5 jaar de pil genomen en meteen 1e ronde raak.

10. FibroMama

FibroMama Lid

Feb 23, 2014
    16
    0
    0
    Momenteel ben ik een blog begonnen over mama zijn
    NULL
    Ik heb bijna 10 jaar de pil geslikt en was gelijk zwanger in de eerste ronde. Sterker nog gelijk zwanger bij de eerste keer seks na mijn periode.

11. mamalap

mamalap Niet meer actief

het zegt niks hoe lang je de pil heb geslikt.

1e keer stoppen 15 jaar geslikt, na 5 weken weer normale menstruatie en normale cyclus. 6e ronde zwanger.

nu 2e keer maar 10 maanden pil geslikt en zit nog steeds te wachten op normale menstruatie ook aan het tempen maar nog niks.... bijna 3 maanden al.

Dus volgens mij zegt het niet zoveel is gewoon hoe snel je lichaam het weer oppikt.

Ik ben nou wel extra vitamine aan het slikken om het weer normaal te krijgen, baad het niet dan schaadt het niet.

12. Ssh

Ssh Actief lid

Nov 11, 2013
    276
    1
    0
    7 jaar ongeveer de pil geslikt en ik was gelijk de eerste ronde zwanger! Helaas afgelopen in een vroege miskraam..
    Na de miskraam was ik weer gelijk zwanger, maar helaas was het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap :(
    Ben na de operatie gelukkig weer ongesteld geweest en we gaan er nu weer voor! Hopelijk ben ik nog net zo vruchtbaar als eerst!!

Groetjes

13. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    zo'n 7 jaar aan de pil gezeten.. en na het stoppen in ronde 7 zwanger geraakt :)

14. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,554
    0
    0
    Limburg
    Ruim 8 jaar geslikt en gelijk de eerste maand na het stoppen zwanger geworden! :)

Zit nu op 32 weken en 3 dagen :)

15. beebj

beebj Niet meer actief

Ik heb 7 jaar de pil gebruikt. Gestopt. 1x ongesteld geweest en ronde 2 was meteen raak. Nu 11weken en 4dagen zwanger!

16. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    5 jaar de pil geslikt, na een half jaar zwanger.

17. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    5 jaar pil geslikt, na stoppen meteen zwanger (geen eigen menstruatie meer gehad).

18. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    12 jaar de pil geslikt, en toen overgestapt naar de mirena.
    Die heeft 2 jaar gezeten, toen eruit gehaald, en in ronde 8 zwanger.

19. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

20 jaar non stop aan de pil en cyclus was meteen ronde 1 regelmatig. Hoe lang het heeft geduurd gaat niet echt op in ons geval, omdat we meteen na stoppen afspraak bij fertilliteit hebben gemaakt vanwege aangeboren probleempje bij man (niet ingedaalde bal)

Ik heb overigens niet het idee dat ik moest ontpillen ofzo

20. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    ongeveer 13 jaar de pil geslikt en hebben er 2,5 jaar over gedaan om zwanger te worden.

Share This Page