Hallo allemaal, Ik ben ongeveer 6 weken zwanger. Door ernstige endometriose bij 5 weken al een echo gehad. Alles zag er goed uit voor een zwangerschap van 5 weken. Nu, met drie weken terug (25 juli) naar de gyn. Manlief en ik waren van plan een last- minute te boeken voor a.s. vrijdag naar oostenrijk. Daar willen we al heel lang, heel graag naar toe... maar misschien raden jullie het al: ik maak me flink zorgen. Wat vinden jullie is het verstandig om een weekje op vakantie te gaan als je nog maar zo kort zwanger bent? Ik ben zo bang dat ik op vakantie een miskraam krijg... ik hoor graag van jullie, wil me graag laten adviseren!
Hoi Sanneke, Ik zou om advies vragen bij je vk. Ik denk wel dat je gewoon kan gaan, goed naar je lichaam luisteren. Als je moe ben rust nemen en verder proberen te genieten van misschien wel de allerlaatste vakantie samen. Wij gaan ooka.s. Weekend weg (ver in duitsland) ben dan ook 6 weken, nu heb ik geen pcos ofzo maar toch ben ik ook onzeker of alles goed gaat. Maar thuis kan je ook een miskraam krijgen. Misschien kan je voor je eigenrust wel een ziekenhuis ofzo in de buurt waar jullie heen gaan opzoeken voor het geval dat... Fijne vakantie!
Ik snap wel dat je je zorgen maakt maar of je nou thuis zit of op vakantie bent, dat maakt toch niets uit. Sterker nog je kan ook nog redeneren dat je op vakantie juist relaxter ben wat misschien alleen maal positief kan bijdragen
Ik snap je onzekerheid1 Wij gaan 20 juli. Ik zit dan rond de 10 weken. Wij zijn na bijna 3 jaar, toch nog spontaan zwanger geworden. we zouden na de vakantie starten met IUI. Ook ik ben erg bang dat het fout zal gaan op vakantie..... Maar ik denk maar zo, er is daar ook een ziekenhuis...... En op vakantie kun je lekker ontspannen. Veel plezier!
Waarom zou het op vakantie eerder fout gaan dan thuis? Daar heb je helemaal geen invloed op hoor! Gewoon lekker gaan genieten op vakantie en inderdaad ontspan (Ik ben trouwens ook zes weken als we op vakantie gaan )
Oké, vandaag een last minute geboekt naar Oostenrijk! Heb er heel veel zin in, en jullie hebben gelijk: een miskraam kun je toch niet tegenhouden. Maar hopen natuurlijk dat ik nog steeds zwanger ben als we terugkomen.