6 weekjes zwanger en op vakantie?

Discussion in 'Zwangerschap' started by sanneke02, Jul 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sanneke02

sanneke02 Lid

May 14, 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik ben ongeveer 6 weken zwanger.:D Door ernstige endometriose bij 5 weken al een echo gehad. Alles zag er goed uit voor een zwangerschap van 5 weken. Nu, met drie weken terug (25 juli) naar de gyn. Manlief en ik waren van plan een last- minute te boeken voor a.s. vrijdag naar oostenrijk. Daar willen we al heel lang, heel graag naar toe... maar misschien raden jullie het al: ik maak me flink zorgen. Wat vinden jullie is het verstandig om een weekje op vakantie te gaan als je nog maar zo kort zwanger bent? Ik ben zo bang dat ik op vakantie een miskraam krijg... ik hoor graag van jullie, wil me graag laten adviseren!;)

2. Annie23

Annie23 Actief lid

Jan 14, 2013
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Sanneke,

Ik zou om advies vragen bij je vk. Ik denk wel dat je gewoon kan gaan, goed naar je lichaam luisteren. Als je moe ben rust nemen en verder proberen te genieten van misschien wel de allerlaatste vakantie samen.
    Wij gaan ooka.s. Weekend weg (ver in duitsland) ben dan ook 6 weken, nu heb ik geen pcos ofzo maar toch ben ik ook onzeker of alles goed gaat. Maar thuis kan je ook een miskraam krijgen.
    Misschien kan je voor je eigenrust wel een ziekenhuis ofzo in de buurt waar jullie heen gaan opzoeken voor het geval dat...
    Fijne vakantie!

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik snap wel dat je je zorgen maakt maar of je nou thuis zit of op vakantie bent, dat maakt toch niets uit. Sterker nog je kan ook nog redeneren dat je op vakantie juist relaxter ben wat misschien alleen maal positief kan bijdragen :)

4. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Ik sluit me bij Bouwjaar1979 aan.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Lekker gaan!! Als je twijfels hebt even met je vk bespreken,

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Lekker op vakantie gaan en wat bouwjaar zegt ben ik helemaal mee eens!

7. peelen1981

peelen1981 Actief lid

Jun 15, 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    Helemaal mee eens geniet ervan

8. IngeK1985

IngeK1985 Lid

Jun 27, 2013
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je onzekerheid1 Wij gaan 20 juli. Ik zit dan rond de 10 weken. Wij zijn na bijna 3 jaar, toch nog spontaan zwanger geworden. we zouden na de vakantie starten met IUI. Ook ik ben erg bang dat het fout zal gaan op vakantie..... Maar ik denk maar zo, er is daar ook een ziekenhuis...... En op vakantie kun je lekker ontspannen.

Veel plezier!

9. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Waarom zou het op vakantie eerder fout gaan dan thuis? Daar heb je helemaal geen invloed op hoor!
    Gewoon lekker gaan genieten op vakantie en inderdaad ontspan :D
    (Ik ben trouwens ook zes weken als we op vakantie gaan ;))

10. sanneke02

sanneke02 Lid

May 14, 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké, vandaag een last minute geboekt naar Oostenrijk!:D Heb er heel veel zin in, en jullie hebben gelijk: een miskraam kun je toch niet tegenhouden. Maar hopen natuurlijk dat ik nog steeds zwanger ben als we terugkomen.

Share This Page