Hallo, Ik ben nu bijna 5weken zwanger. Alleen me vriend en ik weten het. We wonen allebei bij me ouders in. We zijn heel erg op zoek naar een eigen woonruimte. Maar ik heb een probleempje... we durfen het niet te vertellen aan me ouders.! ja me vriend wel maar ik nog niet zo. Ik ben bang voor de reacties (en vooral omdat we nog bij hun in huis wonen) Ik praat er soms wel is over met me moeder over ''zwanger zijn'' dan zegt ze ik zal het nu niet prettig vinden omdat je nog jong bent en bij ons woont ... maar ik zal je nooit uit huis plaatsen. Wat vinden jullie hier van.. Ben het wel van plan maar vindt ook een beetje eng. Hoop dat jullie het begrijpen. Veel Liefs Lieverdjuh
ja meis, je kan er niet onderuit denk ik hahaha. je moeder gaat het sraks misschien ook vanzelf wel merken als je misselijk wordt of als je buikje gaat groeien. misschien is het het beste als je samen met je vriend eens goed ervoor gaat zitten en bespreekt hoe je het wil vertellen. en dan samen naar je ouders stappen. dan sta je er in elk geval niet alleen voor.
ja dat hadden we ook al samen bedacht haha maar dat loopt iedere keer uit op boze gezichten haha omdat ik dan weer niet durf. vindt het zo erg dit als ik op me zelf had gewoont was het anders... maar ik woon nog bij hun in huis.
een groter 1e zorg op dit moment is dat je zorgt dat jullie eigen woonruimte gaan krijgen, je bent nu zwanger julie wonen beide bij jouw ouders is dus als ik jullie was zou ik als eerste naar de woningbouw gaan om te informeren waar je precies moet zijn om in aanmerking te komen voor een urgentie (want die heb je echt nodig wil je snel eigen woonruimte hebben) sta jij samen met je vriend ook daadwerkelijk bij je ouders ingeschreven en kun jij een zwangerschapsverklaring overleggen, dan (weet bijna wel zeker dat je die krijgt) duurt het nog een paar weken voor je uiteindelijk een urgentie krijgt en je mee kunt schrijven op woningen...maar dat is iets wat je echt als eerste zult moeten doen, en je ouders inlichten tja meid het zal toch moeten want je zult straks alle hulp kunnen gebruiken.... dus hop...verwen je ouders...kook eten o.i.d waarvan je weet dat ze het leuk vinden en vertel het ze samen op zo'n manier dat ze weten en merken dat jullie er blij mee zijn en er ook klaar voor zijn (de verantwoordelijkheid) dat je moeder niet echt staat te springen begrijp jezelf ook wel maar ja je kunt er nu eenmaal niet onderuit meid... enne maandag naar de ha voor die verklaring en dan door naar de woningbouw...
een ander vraagje als ik zo vrij mag zijn.. hoe oud zijn jullie eigenlijk en hebben jullie beide werk o.i.d??? en hoelang zijn jullie al samen?
Ik weet niet hoe het in jullie gemeente zit, maar hier krijg je dus echt nergens urgentie meer voor. Ook niet voor bovengenoemde situatie.
Ten eerste heel erg lief van je dat je het allemaal zo netjes en lief voor me typt... me vriend staat niet bij mij ouders in geschreven alleen voor zn post maar voor de rest niets. En maandag gaan we naar de woningbouw dat waren we al van plan. Echt heel erg bedankt. Veel Liefs Lieverdjuh...
mijn neefje van 23 heeft samen met zijn meissie en kindje afgelopen week een woning aangeboden gekregen en die hadden 2 wkn ervoor hun urgentie gehad omdat ze dus bij haar ouders inwoonde... het zal ongetwijfeld per gemeente verschillen of ze je wel of geen urgentie geven, maar als je hier zelf geen woonruimte hebt, en je zit zeg maar bij je ouders in terwijl de ruimte zich daar niet voor leeft dat je dus in erbarmelijke omstandigheden leeft en je bent ook nog eens zwanger (in hun geval was er dus al een kind van 9 mnd) dan heb je toch echt grote kans op een urgentie maar goed dat zal per gemeente verschillen...
Ook hier en in Den Bosch krijg je voor dit soort situaties geen urgentie meer. Je moet echt vreemde capriolen uithalen. Ze redeneren ook vaak dat als je bij je ouders inwoont dan heb je woonruimte, je hebt een dak boven je hoofd, dus geen reden voor echte urgentie. Ben benieuwd hoe het voor jullie geldt, maar reken op niet te veel, dan kan het alleen meevallen. Groetjes Daphne
wou even reageren op het fijt URGENTIE ik en mijn mijn vriend woonen ook nog thuis en heb ook urgentie aangevraagd die is afgewezen omdatje gewoon onderdak heb ...... hier zijn wat gegevens waar je NIET in aanmerking komt voor urgentie dat heb ik allemaal opgestuurt gekregen U kunt in grote lijnen zelf bepalen of het zin heeft een urgentieverklaring aan te vragen. U komt niet in aanmerking voor een urgentieverklaring als: de situatie is ontstaan door uw eigen keuzes/verantwoordelijkheid u eerder had kunnen bedenken dat u nu een woning nodig heeft u de problemen op een andere manier kunt oplossen Als u een andere woning nodig heeft vanwege een van de volgende oorzaken komt u ook niet in aanmerking voor een urgentieverklaring. Relatieverbreking zonder geregistreerd partnerschap of samenlevingsovereenkomst Echtscheiding of relatieverbreking zonder thuiswonende kinderen Een slechte ouder-kindrelatie Bij (gedwongen) verkoop van de woning met eigen schuld of verantwoordelijkheid Problemen met huurbetaling met eigen schuld of verantwoordelijkheid Een technisch of hygiënisch niet adequate woning (bv. achterstallig onderhoud, vocht, tocht of ongedierte) Geen optimale werk- of studeerkamer Ruzie met de buren of overlast Heimwee naar de oude buurt Huuropzegging door u of uw verhuurder zonder vervangende woonruimte U wilt of bent gaan trouwen en u heeft geen zelfstandige woonruimte U hebt een kind gekregen en bent inwonend of woont te klein Gezinshereniging Beëindiging werk of verblijf in het buitenland De afstand tussen uw woning en die van uw familie, van wie u hulp nodig heeft of aan wie u hulp wilt bieden, is te groot U wilt dichter bij de kinderen wonen De afstand naar winkels/openbaar vervoer/school/.. is te groot Problemen bij kamerbewoning of inwoning bij anderen U heeft onvoldoende ruimte om uw kinderen (na echtscheiding) te ontvangen in het kader van de omgangregeling Te klein of te groot behuisd Uw ouders gaan verhuizen binnen de regio Westfriesland U moet de woning waarin u woont verlaten wegens sloop, nieuwbouw of ingrijpende renovatie U wilt een volgende stap in uw wooncarrière maken U kunt het huishouden, tuinonderhoud of onderhoud aan de woning moeilijk of niet aan.
Of je urgentie krijgt verschilt per gemeente , die regels hoeven dus niet op haar van toepassing te zijn als ze in een andere gemeente woont. Ik heb zelf ook urgentie gekregen, ik was bang dat mijn verhaal niet goed genoeg zou zijn , en mensen hadden me gewaarschuwd dat het zo moeilijk zou gaan. Toen ik daar zat en zei dat ik zwanger was hoefde ik de rest al niet meer te vertellen, omdat de meeste zwangeren hier zowieso urgentie krijgen. ligt er dus maar net aan waar je woont! liefs esther
toen mijn zus zwanger was moest ze ook een ander huis maar zij kreeg ook geen urgentie. bij de woningbouw zeiden ze dat mijn zus expres zwanger was geworden omdat ze een ander huis wilde hebben
Wat betreft urgentie is het idd verschillend, ze geven het bijna nergens meer voor. Ik heb zelf bij een woningstichting gewerkt en daar kreeg je het echt niet omdat je zwanger bent en nog bij je ouders woont. Ze redeneren gewoon, je bent zelf zwanger geraakt, dus moet je het zlef oplossen, dan had je maar beter op moeten letten. (dit is niet mijn menig maar van hun he?!) Maar goed, de TO moet zelf even kijken wat de regelingen zijn in haar gemeente/woningstichting. Lieverdjuh; het lijkt mij idd wel belangrijk dat je het zo snel mogelijk aan je ouders verteld. Je kunt het ze beter zelf vertellen dan dat ze het (per ongeluk) op een andere manier te horen krijgen. Zodoende hebben ook je ouders een hoop tijd om eraan te wennen. Als het goed is ben je vandaag ook naar de gemeente/woningstichting geweest dus ik ben erg benieuwd wat daar uit is gekomen! Heel veel succes en liefs Manuela
Mijn zusje zit in dezelfde situatie en kreeg wel degelijk urgentie, haar wachttijd werd verkort van 5 naar 3 jaar, dus daar heeft ze nog niets aan, maar alle beetjes helpen.