steeds andere leidsters

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by carientje78, Nov 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carientje78

Oct 25, 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 2,5 jaar oud gaat 1 dag in de week naar een KDV. Hij heeft een aantal favoriete leidsters, waaronder zijn mentor. De laatste tijd is het echter elke week weer een verrassing welke leidsters er nu weer op de groep staan. Zijn mentor is vaak om de week vrij en dan is er soms weer een onbekend gezicht. Niet fijn, want mijn zoontje vindt het al moeilijk om afscheid te nemen. Gisteren kreeg ik een brief van het KDV dat er wederom personeelswijzigingen plaats gaan vinden. Ik word er een beetje moedeloos van. Het moet voor mijn zoontje een vertrouwde omgeving zijn, maar met al die nieuwe leidsters raakt hij dat gewoon kwijt. Zit nu toch te dubben om een gastouder te gaan zoeken. Iemand hier ervaring mee ?

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier hebben ze op kdv vorig jaar zoveel wisselingen gehad, nu heeft ze al een half jaar dezelfde leidsters en geeft wel rust! Ze gaat twee halve en 1 hele dag en ze ziet 4 verschillende leidsters, eentje ziet ze alle keren dus dat is wel prettig!

Wij hebben bewust voor kdv en niet voor gastouder gekozen. Kdv is toch wat duidelijker qua dagindeling/actviteiten etc.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou dit even aangeven bij de leiding. Misschien zorgt de wisseling in personeel juist dat er wel een vast iemand op de groep kan blijven?

Bij mijn oudste hebben ze alles een keer omgegooid. Veel leidsters geschoven van groep. Maar daardoor was er voor elk kind wel een vaste leidster.

4. carientje78

Oct 25, 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de vestigingsmanager, maar die werkt vandaag niet. In de brief stond dat vanwege leegloop op een andere vestiging, daar een medewerkster naar onze vestiging komt en die gaat nu de uren vullen van de mensen die nu overwerken of op basis van nul uren werken. Er werden verder geen namen genoemd, dus weet ook niet om welke leidsters het gaat. Het geeft gewoon geen goed gevoel zoals nu al die wisselingen plaatsvinden. Het is nu ook voor het eerst dat we erover geïnformeerd worden, andere wijzingen moesten we zelf achter komen. Hopelijk volgende week wat meer duidelijkheid...

5. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat is een beetje te wijten aan hoe slecht het in de kinderopvang gaat, ze zullen wel moeten schuiven om hun hoofd boven water te houden..niet fijn maar voor sommige kdv's bittere noodzaak vrees ik. Hopelijk is het na deze wisseling weer rustiger.

Gastouder is natuurlijk ook een optie....er zijn ook go die net zo'n duidelijk schema als het kdv hebben. Gewoon eens informeren. Je zoontje zal daar uiteraard ook weer moeten wennen.

6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,790
    1,142
    113
    Female
    Ik herken je verhaal! Ik werk zelf op een KDV en daar zijn ook best veel wisselingen!

Vorig jaar is het hele team al door elkaar gegaan en nu is er een reorganisatie gaande. Daardoor moet ruim 50% van het personeel eruit, zo slecht gaat het :(

Ik denk dus niet dat de leidsters er iets aan kunnen doen. Als ik voor mezelf spreek zou ik ook gewoon graag vaste dagen, diensten en een vaste groep hebben. Maar helaas is dat niet zo!

Share This Page