Ovulatietesten vraagjes

Discussion in 'Zwanger worden' started by Vera, Dec 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Net twee even duidelijke streepjes op de ovulatietest. Dat wil toch ook zeggen dat de komende 2 dagen mijn eisprong is? Of moet de ene echt donkerder zijn dan de andere?
    En komt er dan zeker een ei los of hoeft dat niet?
    Mijn temperatuur is ook met 2/10 gestegen. Dat is een positief iets toch?
    En hoeveel dagen na de eisprong wordt je ongesteld? Ongeveer 14 dagen niet?
    Thanx voor het antwoorden.

2. 7Samantha7

Apr 20, 2007
    75
    0
    6
    het streepje moet of hetzelfde zijn als de controllelijn of donkerder
    maar aangezien je temp is gestegen denk ik wel dat je nou je vruchtbare dagen krijgt.
    en volgens mijn komt je ongi dan meestal tussen de 10 en 17 dagen later maar dat weet ik niet helemaal zeker
    ik had gisteren een posi ovulatie test en die van mijn was donkerder dan de controlelijn.

3. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Heb je dan ook zeker een eisprong? Wie weet dit?

4. Biebela

Biebela Lid

Nov 15, 2007
    55
    0
    0
    ik gebruik de ovutest van matcare en in de bijsluiter staat als je 2e streepje net zo'n kleur is als het controle streepje je tussen nu en 24 uur je eisprong kan verwachten! maar dezelfde kleur betekend wel dat je eisprong eraan komt hoor! dus gaanklussen! succes

5. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Als de streep net zo donker als de controle lijn of nog donkerder is dan komt je eisprong er inderdaad aan. Je kan er vanuit gaat dat je deze dan ook hebt. Je temperatuur stijgt meestal 1 of 2 dagen na je eisprong. Je kan het dus in de gaten houden.
    Je wordt na je eisprong tussen de 10 tot 18 dagen erna ongesteld. succes!

6. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Thanx voor de antwoorden. Ik meen ergens ooit gelezen te hebben dat het niet zeker is dat je ei ook echt springt na een positieve ovulatietest....
    maar dat zal dan wel niet kloppen.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Maar is het niet zo dat als je temperatuur eenmaal gestegen is, je eigenlijk al te laat bent met klussen? Omdat je eisprong dan al achter de rug is...

8. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Ja dat klopt..meestal stijgt je temperatuur 1 a 2 dagen na je eisprong (dit is niet bij iedereen hetzelfde). Ik had altijd op de dag van de eisprong 's ochtends een temperatuursdip.

Share This Page