Hallo, Ruim 7 weken geleden ben ik bevallen en daarna ben ik begonnen met bekkenbodem oefeningen, om na 6 weken weer te beginnen met hardlopen. Het bloedverlies was na 5 weken gestopt, maar nu verlies ik na elke les (ik bouw op met Evy) bloed. Menstruatie hoeveelheid, hoewel het niet lang duurt (een halve dag). Kan dit kwaad? Dank alvast.
Goedenavond, Kan het een menstruatie zijn? Sommige vrouwen worden snel weer ongesteld na de bevalling of geef je volledig borstvoeding? Dan verwacht je het later, maar dat hoeft niet altijd. En is het helderrood bloed of juist bruinige afscheiding wat je verliest. Ik wacht je antwoord af. Succes! Groetjes Monique
Dat dacht ik de eerste keer ook, misschien is het een menstruatie ondanks dat ik volledig borstvoeding geef. Of gewoon nog een restje. Maar het valt nu echt op; ik ben 4 X wezen hardlopen en 4 X krijg ik daarna kort, maar wel helderrrood (maandverband) bloedverlies. Tussen het hardlopen door verlies ik niets. Ik slik wel Cerazette. Daarbij kun je dacht ik ook onregelmatig bloedverlies hebben. Wel vreemd dat dat dan precies na het sporten steeds is, nu dus 4 X in ruim een week tijd.
Het hebben van onregelmatig bloedverlies, wordt wel als bijwerking genoemd van de cerazette. Dus mogelijk is dit een verklaring en komt het door de fysieke inspanning naar buiten. Als bijwerkingen langer dan drie maanden blijven bestaan, zou ik je adviseren langs de huisarts te gaan. Succes! Groetjes Monique