Hoi Dames, Ik verlies al 4dagen bloed , sinds gister helder rood bloed, en gister avond best veel rood bloed. Toch even naar het ziekenhuis geweest, en het bleek dat ook ons kindje het niet gaat maken op deze wereld. Ik vanmorgen best veel buikkrampen gehad, maar nogsteeds geen (echte) miskraam gehad, dus vanmiddag weer naar het ziekenhuis geweest, echo gemaakt, en bleek dat het vruchtje en zakje enz. er nog zat.. Ik word donderdag gecurreteerd, moest net om half 9, 1tablet Mifegyne 200mg in nemen. donderdag ochtend om half 6, 1tablet Diclofenac Retard 75mg en 2 tabletten Cyotec.. En dan weer donderdag ochtend om half 8 weer Diclofenac en 2 paracetamol 500mg.. en om half 9 word ik dan geopereerd onder plaatselijke verdoving.. Ook niet zo fijn dus, ik weet dus niet wat ik er van moet verwachten. Iemand ervaring hier mee???
Jeetje wat naar! Maar waarom komt er een curettage? Kun je het niet een paar dagen afwachten? Want Mifegyne en Cytotec zorgen in de meeste gevallen gewoon voor volledige afdrijving van de vrucht. Die middelen gebruiken ze ook in de abortuskliniek. (Hoe naar dat ook is...) Ik zou de tabletten nemen en het even aankijken als ik jou was, want een curettage is toch een ingreep die wat risico's met zich meebrengt, bijvoorbeeld op verklevingen en ene ontsteking. Daar zou ik alleen voor kiezen als het echt niet anders kan, dus bij zeer ernstig bloedverlies of een baarmoeederontsteking of zo... Hebben ze je de keuze wel gelaten? Want dat hoort eigenlijk wel. Suus
Hoi Suus, Nee dat zei de gyn in het ziekenhuis tegen mij, ik moet het ook op deze stipte tijden innemen, wat ik ook raar vind, van wat ik allemaal heb gelezen, is dat ik die Cytotec vlak voor de ingreep moet in nemen. Ik heb nu sinds half 9 die Mifegyne in genomen, maar het is nu 00:11 en nog nergens lastvan (geen meer bloed verlies , hevig, zoals de gyn zei, en geen baarmoeder krampen wat hij mij ook vertelde. Ja hij zei dat ze dat altijd doen, omdat ze dan zeker weten dat het 100% weg is. Misschien heeft het ermee temaken dat ik op me 15de een buitenbaarmoederlijke heb gehad? Maar op me 17de weer door de pil heen zwanger geworden en heb nu een super gezonde zoon van 3,5. Heb daarna een spiraal laten zetten, en deze 4 maanden geleden laten verwijderen, mischien komt het ook daar door? groetjes
Nee, dat lijken me geen redenen. Weet je trouwens zeker dat je de cytotec moet innemen? Normaal gesproken breng je het in. Een curettage is dus geen must. Je zou kunnen voorstellen om te kijken of alleen de medicatie niet genoeg is. Een curettage is geen pretje, en omdat je al wat krampen had, zou de medicatie net het zetje kunnen zijn wat je lijf nodig heeft. De gebruikelijke dosering voor cytotec is vier pillen inbrengen. Eventueel herhaal je dat de dag erna. Ik vind het vreemd dat de keuze niet aan jou wordt gelaten en dat je niet op de risico's van een curettage gewezen bent. Dat is geen normale gang van zaken. Het gaat om jou, dus is het een beslissing doe jij weloverwogen zou moeten nemen. Wat de curettage onder plaatselijke verdoving betreft; dat heb ik zes keer meegemaakt. Het is niet pijnloos, want de baarmoeder is niet goed te verdoven. Dat moet je je wel realiseren. Normaal gesproken gebeurt het onder narcose omdat dat vooral ook psychisch minder belastend is. Ik zou als ik jou was de gyn bellen en nog eens goed doorsprekek of de voorgestelde behandeling nou echt de enige mogelijkheid is. Sterkte! Suus