Steeds dezelfde verloskundige!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nahla2013, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik snap je maar je zal ze toch allemaal moeten zien. Want je zal zien, krijg je net een vlos bij je bevalling waarmee je geen band heb opgebouwd. En dat zal vies tegen vallen hoor..

Hun kunnen voelen hoe groot kindje ongeveer is en ze kunnen de groei van je baarmoeder ook goed voelen. Ze weten precies hoeveel vingers je baarmoeder onder of boven je navel moet zitten bij een bepaald termijn. Dit zetten ze ook in de computer dus collega heeft altijd vergelijkingsmateriaal.
    Al zitten ze er qua grootte van kindje vaak nog wel naast en ook onderling. Eenecho is zelfs niet precies, laat staan met voelen. Hier zei de invaller steeds dat baarmoeder goed op schema lag en kindje kleiner. Kom je de vllgende keer bij een ander en dan is alles goed;)
    Volgende keer bij invaller is het een klein kindje en daarna weer goed. Kleine was bijna 4 kg bij 40 weken......

2. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    gewoon vragen of ze je volgende afspraak bij een van de andere vk's inplannen.
    bij mijn praktijk hebben we er 2, waarvan er maar 1 de echo's maakt. R, van de echo's had ik bij mijn beide echo's gehad, en bij mijn controles steeds L gehad. na 3x heeft L me uit zichzelf op een andere dag ingeplant zodat ik ook weer eens bij R kwam.
    kan je gerust aangeven hoor! ;)

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Inderdaad gewoon vragen of je een afspraak bij een van de anderen kunt krijgen om ze te leren kennen.

Ben het trouwens eens met de meiden die zeggen dat de "klik" niet veel uitmaakt bij de bevalling zelf. Bij mijn bevalling had ik de vk die tijdens mijn zwangerschap een paar keer had getwijfeld aan de groei van mijn buik, terwijl er telkens niets aan de hand bleek te zijn. Werd ik best onzeker van en deed me ook twijfelen aan haar kunnen en doortastendheid. Bleek nergens op gebaseerd want heb een prima bevalling gehad waar ze me uitstekend in heeft gecoacht en op de juiste momenten de knoop voor me doorhakte. Dus ik moest mijn mening echt herzien.

Hier is het trouwens zo dat je bepaalde afspraken met een vaste vk hebt (je case-manager). Dit zijn de afspraken waarin meer besproken moet worden dan alleen de standaard controles.

En wie je bevalling doet heeft echt niets te maken met hoe vaak je iemand hebt gezien, maar gewoon met wie er dienst heeft :)

4. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Hier tot nu toe ook 1 verloskundige gehad, ken de andere 2 wel van mijn andere zwangerschap. Mijn vk gaf aan dat ze mij voorlopig wilde blijven zien omdat zij goedweet wat er speelt bij mij op t moment (vooral qua werk) en ga straks meer rouleren.. Ik heb totaal geen voorkeur qua bevalling.. En bij de eerst idd ook overgedragen aan t ziekenhuis dus een gyn en vk (2, wisseling van de wacht) die ik helemaal niet kende, heb het geen enkel moment vervelend ervaren..

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Beschouw het persoonlijk als een luxe om degene die wellicht je bevalling zal doen al ontmoet te hebben. Moet in het ziekenhuis bevallen en is maar net wie er dienst heeft. Het is onmogelijk om voor je bevalling iedereen gezien te hebben die je wellicht bij je bevalling krijgt....

Snap je wel hoor! Vind ook tijdens de zwangerschap een klik met degene die je begeleidt belangrijk, dat heb ik met mijn vaste gyn.
    Hoop dat je de volgende keer eens iemand anders ziet! Je hebt gelukkig nog wat weekjes te gaan, dus komt vast goed!

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Misschien moet je het eens aangeven bij de assistent dat je de andere ook graag wil leren kennen.
    het kan ook te maken hebben met dat je misschien steeds op dezelfde dag naar de VK gaat trouwens ;)

Deel Deze Pagina