Lieve dames, ik ben nu bijna 12 weken zwanger Nu ben ik sinds een week ongeveer heel snel licht in mijn hoofd als ik me "inspan". Nou ja, inspannen.. gewoon opstaan is soms al genoeg, of afwassen, stofzuigen, werken, wat dan ook. Ik krijg dan een heel vervelend gevoel in mijn hoofd, alsof ik ga flauwvallen. Ik wordt daarbij ook duizelig. Echt heel vervelend, want het beperkt me in zo'n beetje alles. Ik ga meteen zitten als ik het voel aankomen, dus ben gelukkig nog niet echt flauwgevallen tot nu toe. Maar ja, dat gaat ongetwijfeld een keer fout... douchen is ook drama trouwens, wordt vrijwel meteen draaierig als ik onder de warme straal sta. Ik moet sowieso woensdag naar het ziekenhuis voor de combinatietest, daarvoor is ook bloed geprikt. Ik hoop dat ze ook op HB hebben getest, want ik vermoed dat de HB te laag is. Klinkt dat een beetje logisch? Kan ik er zelf nog iets aan doen de komende dagen?
Je zou Floradix kunnen nemen (kruidenelixer boordevol ijzer). En bij het avondeten een glas jus d'orange om de opname van het ijzer uit de groente en het vlees te maximaliseren. Drink dan geen thee/koffie of neem geen zuivel bij de avondmaaltijd, dat houdt het juist weer tegen. 't Kan ook zijn dat je een te lage bloeddruk hebt, dan is iets van zout wel handig.. Tomatensap/soep, cup a soup, bouillonnetje, extra zoute pinda's/zonnebloempitten enz. Ik weet verder niet of je de laatste tijd veel overgegeven hebt of diarree gehad hebt? Want in dat geval is het ook mogelijk dat je een kaliumtekort hebt (bepaald zout) en dat geeft ook duizeligheid en flauwte tot gevolg. Remedie: veel tomaat, banaan, brocolli en nog wel meer (zie google).. 't Kan dus je Hb zijn, maar ook wat anders! Ik hoop dat ze het allemaal ff checken voor je en sowieso je bloeddruk even laten controleren! Succes en laat nog van je horen!
Ik heb het ook gehad; mijn HB was perfect, mijn bloeddruk was ook perfect, maar voor mijn doen aan de lage kant. Mijn lichaam moest dus waarschijnlijk even wennen aan de lagere bloeddruk. Ik at af en toe wat zoute dropjes (dat is prima wanneer je bloeddruk aan de lage kant is) en dat heeft volgens mij wel geholpen. Mijn bloeddruk is nu overigens nog steeds laag, maar mijn lichaam is er nu beter aan gewend, dus heb ik geen last meer van duizeligheid en zo'n flauwvalgevoel. Je kunt je HB trouwens ook gewoon even bij de huisarts laten testen dmv een vingerprikje, kunnen ze meteen je bloeddruk meten en advies geven
bedankt dames! Bloeddruk is laatst bij de VK gemeten, die was prima in orde. Dat zal het dus niet zijn... hoewel ik niet zeker weet hoe hoog die normaal is (in niet-zwangere-toestand) dus wellicht is ie voor mijn doen wel laag. Zoute dropjes eten kan ik sowieso wel af en toe doen.. (yummie!) Zal vragen of ze in het ziekenhuis woensdag voor de zekerheid ook even de bloeddruk willen controleren, en als ze dat niet willen vraag ik het wel aan de VK, daar moet ik binnenkort sowieso weer naartoe. Diarree of veel overgeven: niet dus. Wel af en toe overgegeven, maar niks extreems. Daar verwacht ik dus ook geen problemen in. Ok, ik ga jus d'orange drinken bij de avondmaaltijd, en fruit als toetje nemen in plaats van yoghurt. Bedankt voor de tips!! En ik laat het wel even horen woensdag!
Hmz. Dus wel een (veel) te lage bloeddruk... Gisteren toch maar even laten opmeten, omdat het met extra ijzer en dat soort dingen maar niet verdween. En wat bleek: 110 over 50.. tja... verbaast me toch niks, want die duizeligheid wordt alleen maar erger. Enige wat ze me voor tips mee konden geven, was zout, en regelmatig iets eten. Dus heb maar gewoon van die opkikker drinkbouillon gehaald en zoute drop. Als ik weer aanvoel dat het fout dreigt te gaan, meteen gaan zitten. Flauwvallen kan op zich geen kwaad, maar je kunt akelig terechtkomen met je buik (of hoofd) op iets scherps en dat moeten we natuurlijk niet hebben. Iemand tips? Wat hielp bij jullie om je bloeddruk omhoog te krijgen?
Ik heb dit ook gehad aan het begin van de zwangerschap , alleen wat vroeger vanaf week 4 tot week 8 ongeveer en ben er zelf 2x door van mijn stokje gegaan, maar ook bij mij was alles goed. De vk zei dat mijn lichaam moest wennen aan alle veranderingen. Ik had het ook heel snel als ik bijvoorbeeld bij de supermarkt aan de kassa stond dan werd ik niet goed en had het gevoel flauw te vallen. Ik had dus altijd zoute drop en een flesje cola in mijn tas zitten , even zitten en wat eten en drinken en dan ging het weer. Volgens de vk was dat ook prima voor de tijden dat mijn lichaam om ''extra'' vroeg Bij mij was het ook vanaf een week of 8 weer compleet verdwenen en verder geen last meer van
Ik heb het ook gehad was idd ook me bloeddruk die te laag was. Ik eet ook zoute drop en doe wat extra zout op me avond eten en af en toe cup a soup op werk. Verder rustig aan doen en gaan zitten als het niet overgaat. Verloskundige had nog een fijne mededeling vanaf 20 wken gaat het verder dalen ben benieuwd hoe het dan gaat
Ik heb dit ook gehad begin van me zwangerschap, was echt heel vervelend. Vooral in de ochtenden. Ik werk in de zorg, dus op zo'n moment een aantal keer controles gedaan. Bloeddruk was iets verlicht de rest netjes. Dat was waarschijnlijk voor mij net de reden om me zo te voelen. Maar dit was in eens over gelukkig.
Oh, joepie. Dat wordt nog leuk dan, vanaf 20 weken. Kan nu al amper de dingen doen die ik normaal gesproken doe. Nog vijf weken hiervan "genieten" dan.
hier heb ik verschrikkelijk last van gehad! ondertussen nergens meer last van en zie ticker, ben nu 21 weekjes Sterkte! Bij mij hielp idd drop eten, maar een beetje drop helpt niet tegen een lage bloeddruk. De stof in drop die je bloeddruk verhoogt is namelijk niet het zout (dat zorgt ervoor dat je meer vocht vasthoud, aka "adervulling") maar het zoethoutextract. Zoete drop, stokjes zoethout en thee waar dat inzit helpen dus ook, en je moet er aardig wat van binnenkrijgen om effect te hebben. Wat dus ook goed werkt is meer dan voldoende drinken, moet je wel meer van plassen, maar alle vocht wat je tot je neemt moet via je bloed naar je nieren en naar buiten, op het moment dat het in je bloed zit verhoogt het je bloeddruk iets.
Bij mij is het ook weer terug, waarschijnlijk is m'n bloeddruk toch nog weer verder gedaald, helaas! Meer dan zoethoutthee drinken en dropjes eten kan ik er niet echt aan doen, ik probeer 't rustig aan te doen, ga af en toe even liggen zodat de duizeligheid weer even weg zakt, en mja, dan weer aan 't werk Volgens mij vk gaat de bloeddruk vanaf ongeveer week 24 weer omhoog, dus daar hoop ik dan maar op!