hallo moeders, Ik heb een vraag: mijn zoontje heeft al 2 weken last van krampjes en ik geef hem naast borst/ nutrilon flesvoeding speciaal voor krampjes als we de deur uitgaan. Ik heb vsm druppels geprobeerd en infalcon tegen de krampjes maar dat lijkt niet echt te helpen. Het is me opgevallen dat hij hele drukkende geluiden maakt alsof hij moet poepen zeg maar. Dit gebeurt constant. Hij poept ongeveer 1x per dag. Vandaag was zijn ontlasting heel dik, veel en groen, zijn ontlasting had een sterke geur, hij laat ook veel windjes. Is dit normaal? Alvast bedankt! liefs motherlove..
Alsof je mijn verhaal schrijft hahaha! ik heb een tijd terug ook zoiets geschreven in dit forum toen was ze ook 3 a 4 weken oud hahahaha echt heel toevallig. maak je niet druk het is heel normaal. Babies kunnen alle kleuren van de regenboog in hun luier krijgen, en het is allemaal goed behalve zwarte ontlastig of natuurlijk bloed. wat het wel kan zijn, als hij wat huilerig is, is een buikgriepje. verder niets ergs. succes!
Hier deed mijn zoontje precies hetzelfde Maar alleen was het bij hem heel extreem. 's Nachts maakte hij deze drukkende geluiden namelijk constant, en dan echt constant. Hij sliep daardoor praktisch niet en wij ook niet. Overdags hetzelfde verhaal. Daarbij had hij ook last van groene poep. Op aanraden van het consultatiebureau ben ik hem gaan voeden met de fles (afgekolfde borstvoeding) zodat ik zelf beter kon reguleren hoeveel hij binnen kreeg. Hij was namelijk onwijs veel gegroeid (een kilo in 2 weken) en zijn buikje was enorm groot en heel hard. Vermoedelijk zat deze gewoon enorm vol en had hij daar veel last van. Ik doe dit voeden met de fles nu sinds afgelopen woensdag en vanaf de eerste nacht is het veel beter gaan en het gaat nog steeds steeds iets beter! Hij perst nu niet meer, maar slaapt gewoon en hij laat veel meer tijd tussen zijn voedingen 's nachts. Voorheen kwam ie standaard minimaal om de 3 uur, soms vaker maar vaak wilde ie direct na zijn voeding gewoon weer (eerst dacht ik dat het regeldagen waren maar het is nooit over gegaan) en afgelopen vannacht heeft ie er 4,5 en 5 uur tussen gelaten! Daarbij voelt zijn buikje ook veel zachter en is het een stuk kleiner. Naja, nu wil ik niet zeggen dat dit bij jou ook de oplossing zal zijn. Het CB zei ook dat de meeste kinderen dat vele drinken wel goed aankunnen en daar geen last van hebben. En ik heb er wel een af en toe wat hongerig kindje aan overgehouden. Nu is het niet zo dat ie echt huilt van de honger, maar hij is af en toe wel behoorlijk onrustig en is dan alleen rustig te krijgen met de speen. Maar ik moet zeggen dat dat nu wel iets beter gaat dan de eerste dag (het is niet zo dat ik hem uithonger hoor Hij krijgt gewoon de voorgeschreven hoeveelheid voor zijn gewicht).