hoii, Ik heb een vraagje..is het bij jullie ook zo dat jullie bij elk bezoek aan je v.kundige steeds een andere krijgen? Bij mij is dat namelijk wel zo, dat hebben ze bij de intake ook al gezegd dat ik elke keer een ander gezicht te zien zou krijgen want als ik moet bevallen kan er zomaaar 1 gestuurd worden en dan is het toch wel fijn als ik die persoon al eerder heb gezien. Dat is mischien ook wel waar maar ik heb tot nu toe al 3 verschillende gehad en ik ken hun namen niet eens meer en ergens vind ik het toch een fijner idee als je 1 vaste v.kundige heb. groetjes, lenny
ja,dat is bij ons ook zo. Ik krijg eerst steeds een andere en als ik dan een voorkeur heb voor een verloskundige kan ik dat aangeven. Maar moest ze wel eerst allemaal leren kennen. Vind het zelf wel prettig trouwens
ow die keus heb ik niet eens dat als mijn voorkeur uitgaat naar eentje dat ik dat dan kan aangeven. ik krijg mijn hele zwangerschap steeds met iemand anders te maken. zal mischien wel een keer voorkomen dat ik eentje 2 keer zie ofso want er werken er een stuk of 7
ik heb al 3 verschillende gehad... in het begin altijd dezelfde en mijn voorkeur gaat ook naar haar uit want het is gewoon een schat van een vrouw, maar ik weet niet of ik dat kan aangeven daar, ik hoop het wel maar het is ook wel fijn om ze allemaal gehad te hebben dat er niet eens een wildvreemde aan je bed staat....
Ik heb dat ook hoor, heb er nu al 4 gehad, maar mijn ervaring is dat ze toch wel goed op de hoogte zijn van mijn situatie dus dat vind ik wel fijn. Tuurlijk heb ik mijn voorkeuren en ik denk dat als je eenmaal aan het bevallen bent het niet zo heel veel meer uitmaakt, nouja dat hoop ik iig.
bij ons werken er 3 en ik heb ze ook alle 3 al gehad dat doen ze expres omdat je ook niet weet wie je straks met de bevalling hebt. ik vind er 2 echt super leuk en 1 iets minder maar ze is evengoed wel ok dus ik vind t wel prima
ik moet toegeven dat de v.kundigen die ik tot nu toe heb gezien wel aardig waren en ook idd goe dop de hoogte waren van mij situatie, dat maakt het alweer eens tuk fijner. Ach mischien moet ik niet zo zeuren ze doen allemaal hun best wilde even weten of het bij meerdere praktijken ook zo ging
bij ons 5 in 1 praktijk, ik heb ze nu pas allemaal echt ontmoet, ik mag geen voorkeur aangeven, als ik moet bevallen dan komt degene die dienst heeft, inderdaad jammer, ik had ook liever een band opgebouwd met 1 of 2 personen, niet met 5, ik ken hun namen ook niet meer.
de 1e keer bij de vk had ik een andere..Nu heb ik telkens de zelfde, ben ik ook wel blij om, dan kun je ook een beetje een vertrouwens band opbouwen..Maar de vk waar ik zit is maar een heel klein gebouwtje..en zijn met hun 2en
Bij mijn VK praktijk waar ik loop werken er 5 geloof ik, 2 daarvan krijg ik de meeste keren, Ben meestal ook op dezelfde dag van de week, dat scheelt misschien. Ik ken ze allemaal wel bij naam. Maar wist ik nog van de 1e, dat scheelt Bij de 1e moest ik uiteindelijk in ziekenhuis bevallen en daar heb ik, ik denk wel 3-4 verschillende teams gehad die mij steeds controleerde tijdens de weeen. In 1 dag tijd. Dus wie weet, heb je niet eens een van je VK's van je praktijk.
hier hetzelfde, ik vind het helemaal niet leuk, blijf alles opnieuw en opnieuw uitleggen, zeker als je ook nog een chronische ziekte heb en complicaties hebt gehad in je zwangerschap (punctie, vruchtwaterverlies, virus e.d.) is dat niet erg prettig. Ik heb afgesproken met mezelf als ik nu weer alles overnieuw moet uitleggen dat ik dan de bom eens laat barsten, de vorige zwangerschap bleef ik uitleggen dat ons kindje te groot werd en het werd als onzin afgeboekt (steeds weer opnieuw) maar toen ik boos werd en eiste dat er een groeiecho werd gedaanm bleek dat ik toch gelijk had. Nu heb ik al 3 keer dezelfde gehad (afgelopen keren) en moet het nog steeds opnieuw uitleggen dus ligt niet perse aan wisseling van de wacht..
Hey Lennylen ik heb dat ook! En ik vind het helemaal niet erg. Ik heb ook een boekje waar de namen met foto in staan. Maar ik ben blij dat ik elke keer een ander heb want heb er al 1 gehad die ik niet mag...Hahaha En als ze maar 1 vk zouden hebben daar en dat was zij geweest dan was ik niet blij geweest...
Dat is bij ons ook zo. Onze praktijk bestaat uit 4 mensen. Ze willen dat je ze allemaal gehad heb voor als je dadelijk moet bevallen. Zul je zien dan heb je diegene die je nog nooit gehad hebt. Daar doen ze het voor
Raar hoor lijkt me behoorlijk vervelend! Maar hebben ze die gegevens dan niet in de pc staan. Want bij mij slaan ze gewoon alles op in mn dossier en kunnen ze het gewoon terug zien wie er ook dienst heeft.
jep nadeel van zo'n boerengehucht weet je wat ook zo dom is, bij ons "moet" je bij een bepaalde VK lopen (of je moet naar een andere gemeente) en deze VK werkt alleen samen met het ziekenhuis in Helmond (25 minuten rijden) maar ik woon maar 10 minuten van Boxmeer af (ziekenhuis) maar daar doen HUN geen bevallingen en omdat ik in hun gemeente woon doen de VK's in boxmeer mij liever niet aannemen (vind het zo vreemd!)
Bij ons is dat ook zo. Tenminste, ik woon op de rand van de regio (eindigt letterlijk aan het eind van de straat) en ik mag wel kiezen waar ik naar het zkh ga. Het ziekenhuis in de andere regio is voor ons ook veel dichterbij. Dus als het nodig is wil ik daarnaartoe. Maar dat gaat dan gewoon via mijn eigen Vk... Ik kan me voorstellen dat andere regio's er geen andere clienten bij willen hebben... Dan is het hek van de dam, denk ik. Mijn vk heeft wel aangegeven dat zij dan een telefonische overdracht doet. Ze wil me wel wegbrengen als de nood echt aan de man is, maar ze zal niet blijven omdat ze dan niet meer binnen een bepaalde tijd bij een volgende client kan zijn. Onze oraktijk heeft 3 vk's en ik kan het eigenlijk et alledrie wel goed vinden, ik heb ook elke keer een ander. Maar je gaat op een gegeven moment steeds korter op elkaar, dus heb je echt wel de tijd om ze allemaal een beetje te leren kennen... (is mijn ervaring van de eerste keer) Ik loop alleen wel het risico een relatief vreemde aan mijn bed te krijgen omdat 1 vk zelf zwanger is en tegen die tijd met verlof gaat. Met een beetje pech zie ik haar vervanger niet en staat ze wel aan mijn bed tijdens de bevalling...
Nou ja dat is helemaal raar. Ja ik woon niet in een gehucht maar stad dus is al anders denk ik en wij hebben hier een ziekenhuis. Raar ook dat ze je idd in Boxmeer dan niet aan willen nemen
dat is hier met huisartsen ook zo geregeld alles verder als 10 kilometer nemen ze niet aan... zoiezo nemen ze amper nieuwe patienten aan.. echt zwaar shit geregeld.. Ja ik had vorige keer dan de 4 vaste en 2 vervangers (de een was met verlof, de ander ging deels voor zichzelf werken) die heeft nu een echo bureau (in helmond) was eerst mijn VK.. ik vind het in elk geval niet echt persoonlijk maar goed daar kan ik me nog bij neerleggen het is gewoon vervelend als je al ziek van jezelf bent (ze gooien heel vaak alles op zwangerschapskwalen) maar als ik zeg dat ik pijn heb dan is het echt al heel erg want heb elke dag al pijn van mezelf en DIE DETAILS onderschatten ze dan omdat ze je niet kennen (en dus ook niet hoe je als persoon in elkaar steekt) en ze krijgen natuurlijk veel klagende vrouwen over de vloer..