steeds een andere v.kundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    ik heb ook iedere keer weer een andere VK, vind dit ook wel vervelend hoor heb liever gewoon 1 VK de hele zwangerschap door..

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    7 VK's?

Jeetje :confused:

Ik zou dan spontaan op zoek gaan naar een andere verloskundigenpraktijk.
    7 stuks is gewoon te veel. Je kent de persoon die bij de bevalling is dan eigenlijk niet eens....

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik ben nog maar 1 keer bij de VK geweest, maar ik weet dat er 3 VK's werken. Dus ik zal alledrie leren kennen.

Maar hoogstwaarschijnlijk ga ik binnen niet al te lange tijd verhuizen naar de andere kant van NL. Dus dan ga ik op zoek naar een praktijk met 1 of 2 VK's.
    Ik ben iemand die wel graag een vertrouwensband wil opbouwen met iemand die zooo een belangrijke rol bij mijn bevalling gaat spelen.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

'k Heb ze inmiddels alle 4 gehad en ze lezen zich goed in, ik hoef niks te herhalen. Of je de namen ook weet, ligt ook aan jezelf natuurlijk!
    Deze vrouwen werken parttime en als ik moet bevallen komt degene die dienst heeft, ze doen niet aan voorkeuren.
    Alhoewel ze allemaal anders zijn, zijn ze net zo leuk, lief en aardig!

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Bij de verloskundigepraktijk waar ik bij zit werken 3 verloskundigen.
    Er is 1 bij die ik het meeste tref.
    De andere 2 heb ik 1 maal getroffen.
    1 van deze 2 ben ik niet zo weg van.
    Is wat een dominant type waarbij je zowat binnen 5 minuten alweer buiten de deur staat.,
    De andere 2 zijn echt schatten van een vrouwen!
    Gister had ik voor het eerst de andere, en die was zo super! Ik heb er wel 20 minuten gezeten.,
    Nam overal de tijd voor en legt ook alles uit.
    Maar ik durf eigenlijk niet te vragen of je ook voorkeur mag hebben?
    Want ik neem aan dat het maar net is wie dienst heeft?

Maar 7 vk's? Ohh daar zou ik mij echt niet prettig bij voelen! Ik vind 3 al genoeg hoor!

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja idd dat ik wil dat ook weten maar durf dat ook niet te vragen. Ik heb er 1 bij ons die ik niet mag is echt een kattenkop en ik ben nogal gevoelig dus dat kan ik niet echt gebruiken bij mn bevalling.
    De rest zijn hele lieve vrouwen die idd de tijd voor je nemen en niks gek vinden.

7. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik zit ook bij een maatschap van 5 vk's en ik heb er geen moeite mee. De communicatie is er goed en tuurlijk heb je met de ene net iets meer als met de anders, maar dat blijf je houden. Ik wist van te voren wat een maatschap inhield, dus ik weet ook niet wie er bij de bevalling zou zijn. Ik liep bij de eerste ook bij deze vk. Toevallig had ik diegene die ik het minste vond, maar die deed mijn bevalling wel heel goed. Ik ben erg blij met hun allemaal. Hebben mij goed geholpen bij de eerste en nu weer.

Maar als het zo zou zijn als bijv. bij imd, dan werd ik ook niet blij. Als je iedere keer uit moet leggen wat er is, dan is dat heel irritant. En dat zou ook niet moeten.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik ben nu 2x bij vk geweest en 2x zelfde. beetje expres gedaan want ze is mn eigen zus :)
    Volgende afspraak moet op andere dag vanwege werk van mijn vriend. Dan hebben we ook andere vk. Je zal waarschijnlijk alle vk's zien die in de praktijk zijn. Dit vanwege dat je niet weet of je 'eigen' vk dienst heeft op de dag dat jij moet bevallen. Op deze manier weten alle vk's jouw situatie en kunnen ze je bijstaan bij de bevalling, met alle informatie over jou die zij nodig hebben. Zou lullig zijn als je wild vreemde vrouw opeens voor je neus heb staan die jouw kleintje op de wereld moet zetten. Is voor jezelf ook beter als je een wat bekender gezicht ziet.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Hier ook 5 verloskundigen en dan ook nog steeds weer andere stagiaires erbij. Ik ken ze allemaal nog van de vorige keer, gelukkig, want deze zwangerschap heb ik ze nog niet allemaal gezien.
    Vorige keer had ik met bijna 38 weken de laatste eindelijk ontmoet en die zat dus inderdaad de volgende dag aan mijn bed om de bevalling te begeleiden.
    ER zit er hier ook eentje die ik niet zo aardig vind, dus ik hoop maar dat ik haar niet heb straks.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Bij ons werken er 4 verschillende. het grappige is dat ik er nog maar 2 van heb gehad met een consult. Ik ben ook wel benieuwd naar de andere twee omdat ik dan ze allemaal ken en ik weet wie er bij de bevalling zou zijn. De eerste 2 zijn in iedergeval allebei super aardig.

11. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hier ook steeds verschillende zijn er ook 4. Maar we hebben ook steeds invalsters gehad dus weet nou niet of ik ze allemaal gehad heb want vergeet de namen ook :D .

Mij maakt het persoonlijk niet uit. Ze hebben er verstand van en meerdere bevallingen gedaan en weten wat ze doen dat vind ik het belangrijkste om de bevalling door te komen. Maar ik snap wel dat wanneer je bijzonderheden hebt dat je dan iemand vast wilt. Vind het wel belangrijk dat me vriend bij me is want anders raak ik wel in paniek :D haha.

12. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik heb dus precies hetzelfde!
    Ik ben ook erg gevoelig.
    En die ene is zooo dominant en als ik wat vertel geeft ze echt zo'n antwoord van: niet aanstellen je bent zwanger (niet in die woorden maar komt het voor mijn gevoel wel op neer)
    En die andere 2 zijn zo lief, geven mij echt antwoord op mijn vragen. Proberen mij zo goed mogelijk te helpen.
    Maar om nou te vragen vind ik ook weer wat raar overkomen.

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook, al zal ik denk ik wel in hetzelfde ziekenhuis terecht komen mocht ik daar moeten bevallen. Maar mijn huisarts had me mooi naar een vk praktijk gestuurd maar daar mocht ik dus niet, toen ik een afspraak wou maken. Dokter denk ik niet aan gedacht hebben toen hij dat zei dat ik ergens anders woon of dat hun mij niet aannemen, was een praktijk dichtbij de huisartspraktijk. Nu mag ik naar een nadere plaats maar die zitten op 2 locaties, de intake heb ik gelukkig in de plaats die het dichtsbijzijnd is maar kan ook dat ik naar die andere moet en dat is toch wel al snel een 5 km verder.

14. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hoi.
    Ik had de keuze tot een grote praktijk of een kleine.
    We hebben voor de kleine praktijk gekozen.
    Hier werken 2verloskundigen en een vaste waarneemster.
    Vond het zelf een fijn idee want zo kun je toch als
    het ware een band met ze opbouwen en je hebt niet
    iedere keer een andere vk.
    De afspraken proberen ze ook zo te plannen dat je ze
    allebei even vaak ziet dus dat is ook wel prettig.

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    volgens mij is het overal zo. je weet immers niet wie er dienst heeft als jij moet bevallen is hun filosofie. dan heb je ze allemaal al meegemaakt. ik vind het ook maar niks maarja, daar wordt niet naar gevraagd he. je bent gewoon afhankelijk van wie er dienst heeft punt uit.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja hier dus ook ik had die trut afgelopen dinsdag ook weer ze zat me alleen maar heel dom aan te kijken stom schaap! Ik ga het denk ik toch wel vragen hoor of je je voorkeur aan mag geven.

17. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    Jeetje zeg, heeft iedereen met zoveel verschillende verloskundigen te maken? Wauw. Lijkt mij vreselijk.

Ik sta onder behandeling van een vaste gynaecoloog, die ik dag en nacht op zijn mobiel "lastig kan vallen". Eerst voelde ik me daar een beetje schuldig over, maar na 1 miskraam en een bevalling met dezelfde gyn. zou ik nu echt geen andere willen! Hij kent me, ik hoef niet steeds hetzelfde uit te leggen etc, dat is echt heerlijk (woon wel ik het buitenland, zie het nou niet gebeuren dat ik in Ned zomaar een gyn mobiel mag bellen, bv in het weekend of in de avond..!)

Succes ermee iedereen met de verschillende vk-en, en maar hopen dat je dan de goede krijgt!

18. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hier ook heel veel verschillende gyneacologen gehad. Ik dacht, omdat ik diabetes heb, zullen ze me wel één persoon geven, maar niks hoor. Dan weer die, dan weer deze, dan weer een leerling.
    Ik werd er echt niet vrolijk van, en het vervelende was wel, dat ze allemaal weer een ander verhaaltje hadden, en altijd te druk waren voor onze vragen.
    En toen puntje bij paaltje kwam kregen we met de bevalling alsnog een gyn die we nog nooit gezien hadden. Nouja, maakte ook niet uit, hij heeft er een keurige keizersnede van gemaakt, en alles is goed gegaan, ook al kenden we hem niet. :D

19. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Bij ons ook, wij hebben 3 vk in onze praktijk. Ik heb er zelf niet zoveel problemen mee eigenlijk..

20. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Bij ons ook, wij hebben 3 vk in onze praktijk. Ik heb er zelf niet zoveel problemen mee eigenlijk..

Deel Deze Pagina