steeds eerder komen

Discussion in 'Flesvoeding' started by mabidami, May 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    heb even hulp nodig. volgens het cb mocht ik van t weekend de fles ophogen.
    hij kreeg 5 x 150 en ik mocht er 10 bij doen.dus 160cc.
    omdat als je voeding maakt op 165cc komt heb ik die 5 cc extra gewoon gegeven. dus vanaf het weekend 165cc. 5x.
    na 10 dagen mocht ik het weer ophogen.
    maar we zijn 4 dagen verder en hij komt weer steeds eerder.
    nu heb ik vandaag een keer 175cc gegeven,maar hij spuugde er weer veel uit. dus kwam weer eerder.
    we gebruiken al een tijdje johannesbroodpitmeel voor het spugen en dit werkte wel.
    verder poept hij er meer door. eerst om de dag nu elke dag en sinds vandaag zelfs 2 x per dag.
    de fles drinkt hij in 15 tot 20 minuten leeg. al heeft hij met het laatste beetje moeite omdat dit door de johannesbroodpitmeel erg dik is.
    gebruik de 3 standen speen van dodie,maar denk dat ik de difrax maar weer eens ga proberen.
    zou ik hem als hij eerder komt ook wat anders kunnen geven,want ze mogen toch niet boven een liter MELK zitten. mag dan bv water of thee wel?
    rekken heeft geen zin. hij is dan zo overstuur dat hij er bijna in blijft.

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

nikki is iets ouder maar die krijgt nu soms 180 hoor.
    dus 200cc totaal.
    als je kindje steeds eerder komt heeft hij gewoon honger.
    gewoon ophogen hoor.
    of soms tussen door eens een keer 60 cc maken ofzo als hij honger heeft.
    deed ik ook wel eens en het was volgens het CB geen probleem

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    he dank je wel.
    dat is wel een idee om tussendoor eens 60 te geven.
    had al 175 geprobeerd maar ondanks de nutriton spuugde hij er weer veel vanuit.
    kijk vandaag eens even hoe het gaat en is het nog geentijd voor de fles dan geef ik iets tussendoor. als hij dat accepteert.

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

water tussendoor mag trouwens ook gewoon hoor.
    hier is dat alleen geen succes,nikki spuugt water direct weer uit.
    en ze kijkt ook heel vies als ik het wil geven

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mijn zoontje is ca 2 weken ouder, maar krijgt al 4 weken 200cc per keer aangeboden en dan 5 flessen per dag. Meestal dronk hij alleen voor en na de nacht 200cc en de rest van de dag 170 of 180 cc. Nu vond ik na 4 weken 200 cc aangeboden te hebben dat hij steeds weer eerder kwam voor de voeding maar bij meer geven begon hij te spugen, net als bij jou dus. Ik gebruik nu nutriton/ johannesbroodpittmeel en nu houdt hij de 200 wel binnen en is mijn probeleem om gelost? Werkte dit bij jou niet dan?

6. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

Nov 27, 2007
    594
    0
    0
    brabant
    mijn zoontje is 11 weken en hij drinkt nog steeds 6 flessen van 130 water plus 4 voeding. 10 extra water ivm stoelgang. Krijgt hij nou zo weinig? Hier heeft het geen zin om verderop te hogen, want hij drinkt het niet op. Ik krijg hem ook nog niet op 5 flessen. Hoe is dat bij jullie gegaan.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Bij mij adviseerde het CB op een gegeven moment (ca 5 weken geleden, mijn zoontje was toen 7 weken oud) om meer per keer aan te bieden zodat er meer tijd tussen de flessen kwam.
    Mijn zoontje kreeg op dat moment wel vrij veel, maar was en is nog steeds een erg hongerig kind!
    Maar bij jou zou het ook kunnen werken? Waarom bied je niet 5x175 aan?
    Jouw zoontje krijgt zeker niet te weinig. 6x 145cc=870cc tegenover 5x bv 175 (150+5 scheppen + 10cc extra water)= 875cc.
    Praktisch net zo veel alleen dan verspreid over minder flessen. Door iets meer aan te bieden hou je hopelijk meer tijd tussen de flessen. 145cc of 175 cc scheelt maar 30cc. Misschien kun je de eerste fles na de nacht beginnen met 175cc. Dan moet hij in ieder geval hongeriger zijn dan op een ander moment op de dag omdat hij langer zonder eten heeft gezeten (mits hij al een beetje doorslaapt natuurlijk??)
    Bij ons was het meer aanbieden niet zo'n probleem omdat het al zo'n hongerwolfje was. Totdat hij begon te spugen dan (en dan nog door willen drinken he?!) Vandaar die Nutriton/ johannesbroodpitmeel. Nu spuugt hij niet meer en kan hij die 200cc goed aan!
    Succes...

8. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38

hij heeft nu nog steeds 165 gekregen. als we onderweg zijn of hij ligt op zijn bedje te slapen dan lukt het hem om er 4 uur tussen te houden. vanaf morgen ga ik het gewoon ophogen. volgens cb moet ik nu nog 3 dagen wachten,maar dat vind ik gewoon zielig. hij heeft het gewoon nodig.
    ga denk ik eerst 180 proberen. nutriton deed ik er al door ivm spugen.
    maar is 200cc niet het maximum?

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoe zwaar is je kleintje?

Tobe kreeg volgens mij op die leeftijd al het maximum en hij heeft het daarop tot nu toe prima volgehouden (hij was ook nogal hongerig). Op een gegeven moment zijn we over gegaan van 5 naar 4 flessen zodat we per fles 240 cc konden aanbieden (hij kreeg toen de laatste fles van 23.00 uur niet meer) en toen ging het ook weer goed. Nu krijgt ie al bijvoeding dus ook nu gaat het goed ;)

Heb je al geprobeerd de poeders van tevoren met elkaar te mengen in een bakje en het dan pas toe te voegen aan het water? Misschien doordat de nutriton niet goed gemengd is, is een deel van de voeding die hij binnen krijgt alsnog dun waardoor het daardoor wat makkelijker omhoog komt? Het kan ook gewoon een kwestie van wennen zijn die extra hoeveelheid, dat had Tobe namelijk ook (ook spuugkindje). Ik moest beginnen met 80 cc per keer toen hij 1,5 maand was. Nu krijgt ie dus zonder probleem 240 cc per keer.

10. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    hoe zwaar hij precies is weet ik zo niet. om te wegen ga ik met hem op de weegschaal en daarna alleen en het verschil neemik dan. dat was vorige week 5,2 kg. 3 juni moeten we weer naar het cb.

ja daar ben ik bang voor dat als hij op het maximum zit nu dat hij dan over een tijdje er weer niet genoeg aan heeft en ik het niet kan verhogen meer.

ik doe de poeders al eerst bij elkaar in een bakje en dan in de fles. anders gaat het bij mij klonten.
    maar had jij ook zo dat het schuimde. daar baal ik ook van. want als je dat een tijdje laat staan is het nog best wel een hoeveelheid maar dan kan je het niet meer geven omdat het koud en dik is.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik zou ook gewoon ophogen hoor!
    Mijn zoontje zit al 4 weken op 180-200cc per fles (wel 5 flessen per dag).
    Als hij 5,2kilo weegt is het minimum wat hij zou moeten hebben: 5,2x150cc=780cc.
    1000 is het maximum maar ik weet ook niet of dat naar boven verschuift als je zoontje zwaarder wordt. Ik gok dat die van mij nu ca 5,5 kilo is en ik zit nui dus ook aan het maximum. Maar het duurt ook nog minstens een maand voor hij aan de bijvoeding mag dus ik hoop dat ik het hier ook nog een maand mee kan uitzingen!

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het schuimt hier niet. Schud je de flessen dan? Want het schuimt hier alleen als we het zouden schudden. Wij roeren met een garde en dat gaat goed. Hij kan de fles dan helemaal leeg drinken.

13. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    @ merleq: ja wij schudden het.
    doe je het dan eerst in een beker ofzo? want met de garde komen wij niet in de fles natuurlijk.

@druif78: ja ik ga eerst maar de ochtend en avondfles ophogen kijken hoe dat gaat. zou je niet wat eerder mogen beginnen met bijvoeding. ik heb het idee dat hij daar best eerder aan toe zal zijn. het is zo'n vreetzak :D
    jij kunt dan als hij die 200 niet vol houd misschien een fles eraf halen en dan meer per keer geven. dan zit je op 4 flessen met meer voeding. alleen dan moet hij snachts wel goed slapen. als hij dan doorslaapt kan het. of bereken ik dit dan weer niet goed. haha. 1e kindje he.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ muppie: wat voor een fles heb je? Wij hebben een brede hals fles en een kleine garde en dat past dus :) Maar een vork volstaat ook.

15. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    we hebben ook de brede. maar geen kleine garde. die heb ik al aan oma gevraagd want ik wist dat ze die had dus die krijg ik vanavond en dan proberen we dat. heb net het melk gewoon in een maatbeker gedaan en met de garde. het helpt echt. geen schuim en hij liet zelf een beetje staan van de 180cc. (ongeveer 10cc) dus we bieden gewoon 180 aan en dan drinkt hij wat hij zelf op kan. hopen dat het goed gaat.

Share This Page