Welke bekkenband? Lombamum of iets anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Draagmoeder1976, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Ik wil graag een band aanschaffen die mijn buik, bekken en rug steunt. Nu zag ik tijdens het zoeken een lombamum. Deze lijkt me wel fijn. Heeft iemand ervaring met deze band?

Weet iemand anders ook iets anders die deze drie gebieden goed steunt?

2. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Overleg net je fysio. Een bekkenband kan soms meer kwaad dan goed doen als je hem verkeerd gebruikt. De fysio kan ook aangeven op welke punt welke band jou het meeste steun kan geven.

3. Loreley

Loreley Actief lid

5 nov 2013
    423
    2
    18
    Ik heb een serola bekkenband van de fysio geleend en uiteindelijk zelf gekocht. Deze geeft geen ondersteuning aan de buik. Als ik echt in het huishouden bezig ga of ergens heen ga waar ik een stuk moet lopen (bv winkelen) dan draag ik hem. Dit is in overleg met de fysio.
    Ik raad je wel aan om te kijken of je er eerst een kunt lenen om te proberen. Zo heb ik snel last van harde buiken, wat soms erger wordt door de bekkenband en ook door het dragen van een broek met een strakke rand of riem. Een bekkenband met buik zou ik daarom niet durven kopen, bang dat ik daar juist harde buiken van krijg.

4. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
  5. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Waarom een bekkenband als je geen mklachten hebt?
    Raad ik je echt af! OVerleg met je fysiotherapeut of vk als er klachten zijn...

6. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Hoi bjanc, ik heb zeker wel klachten. Nog niet zo heel lang van mijn bekken trouwens, maar toen ik er last van kreeg was het gelijk goed ;)

Ik zal de tip om de fisio te raadplegen ter harte nemen en daar een afspraak maken.

Bedankt voor jullie reacties.

Deel Deze Pagina