Hallo, Ik ben 2 maand geleden bevallen van een mooie dochter. Ik begon al heel snel te denken aan een 2e kindje. Omdat ik zelf uit een gezin van 4 kinderen kom en mijn broertje en ik schelen 1,5 jaar. Ik heb dit altijd als prettig ervaren. Helaas moet ik een jaar wachten met zwanger worden omdat ik een keizersnede heb gehad! Heeft iemand hier ervaring mee? Is er iemand die eerder zwanger is geworden naar een keizersnede? Groetjes Daff!
hee, ik ben ook bevallen met een keizersnede, maar de gyn zei tegen mij dat, als ik wilde, ik direct weer zwanger mocht worden.
hier minimaal een haf jaar maar liever een jaar. Lijkt me niet slim om meteen weer zwanger te worden eerlijk gezegd. De boel moet inwendig herstellen en het lijkt mij eng, meer kans scheuren van de baarmoeder. e.d. Ik was anderhalf jaar na de ks weer zwanger. Tweede was een geplande ks en de gyn zei dat het achteraf ook heel verstandig was dat ik niet gewoon bevallen was. Litteken van de eerste was inwendig erg dun en ik had een groot risico gelopen. Als ik ooit nog een keer zwanger zou worden mocht ik absoluut niet vaginaal bevallen
Okay, ik wil er ook niet nu direct mee beginnen hoor. Want merk af en toe nog wel dat ik de wond voel. Ik wou eigen weer stoppen met de pil in de zomervakantie. Dus dat is negen maanden na mijn laatste bevalling! Ik weet dat ik zodra ik zwanger ben weer in het ziekenhuis onder controle kom. Maar we gaan het volgens mij wel eerst proberen met een vaginale bevalling.
Hier na elke ks het advies gehad om minimaal een half jaar niet zwanger te raken, je bm moet nog herstellen. Het liefst volgens onze gyn een jaar wachten.
bij mij ook het advies pas na een jaar weer zwanger worden. ik ben nu bijna een jaar verder en merk dat ik ook nu pas de oude ben. dit komt niet door de ks. lichamelijk zou het voor mij verstandig zijn om nog even te wachten met zwanger worden. ik zou dus ook zeker even afwachten hoe je je voelt.