Mijn man is al 1,5 jaar thuis aan het werk Hij gebruikt veel vaat! En ook op dagen dat ik thuis ben gaat elk glas of theeglas de vaatwasser in. Zo kan ik dus wel 3-5 glazen per dag uit de kast pakken omdat hij alles in de vaatwasser zet. Ik vind dat onzin! Gebruik vaak nu een drinkfles daardoor hoe is dat bij jullie
Die van mij moet ik soms bijna smeken z’n glas te vervangen door een schone… En de borden naar beneden te brengen etc.. Andersom vind hij weer dat ik niet zo vaak een schoon glas hoef te pakken (denk maar 2 per dag, alleen als ik wissel van soort drankje). Ik zou me er niet te druk om maken. Zo hebben we allemaal wel wat.
Hier doet de oudste dat wel, maar dan mag ze het van mij zelf afwassen. M’n vaatwasser is niet berekend op 25%serviesgebruik als het niet nodig is. Man is juist het tegenovergestelde. Die pakt smorgens een glas, neemt er een paar slokken uit, laat hem rustig de hele dag op t aanrecht staan, gaat dan naar kantoor en neemt savonds als hij thuis komt een biertje (zonder glas)
Haha ik vergeet altijd zelf mijn vuile vaat mee van mn werkzolder te nemen. Aan het eind van de week neem ik een dienblad met vuile kopjes en schoteltjes mee Mijn man probeert me op te voeden en wil me alleen nieuwe koffie geven als ik mijn gebruikte mok direct mee neem naar beneden maar het lukt nog niet echt Ik zou het dus lekker laten gaan
Ik gebruik zelf een fles van 750 ml voor water en drink koffie en mijn kopje gaat op het aanracht naast het koffiezetapparaat, als ik geen koffie drink. Mijn man, heeft een glas voor water en een mok voor koffie, daar doet hij de hele dag mee. Mijn oudste dochters zijn een ander verhaal. Die proberen vaat te verzamelen op hun kamer. Dus als ze te veel hebben verzameld, mag het niet in de vaatwasser, maar moeten ze het zelf afwassen. Dat helpt wel iets
Haha, ik herken het een beetje. Mijn man werkt niet thuis, maar tijdens vakanties ben ik altijd mijn theeglas kwijt. Dan heeft hij hem weer in de vaatwasser gezet. Ik gebruik hem doorgaans meerdere keren per dag. Maar aan de andere kant zet ik zijn koffiemok weer in de vaatwasser, want ik vind zo'n koffiemok er niet 'lekker' uitzien als daar suiker en melk in hebben gezeten. Ach onze vaatwasser draait sowieso twee keer per dag, dus het maakt toch niet uit.
Mijn man doet de hele dag met één koffiemok en ik word daar altijd helemaal kriegel van. Pak gewoon elke keer een schoon kopje en zet de gebruikte in de vaatwasser ipv ergens in de woonkamer/keuken.