He dames, ik heb er een knoop van in mijn maag. Ik moet het even kwijt. Paar weken geleden had ik iets verkocht via marktplaats voor 100€. Ik kreeg 2 briefjes van 50. Na een paar dagen wou ik iets contant betalen, waren de briefjes ineens weg. Ik had het thuis met mijn man besproken en hij dacht toen dat ik ze vast al ergens aan uitgegeven had maar dat ik het niet meer wist. Of misschien waren ze wel uit mijn portemonnee gewaaid… tja, lijkt me sterk … maar je gaat nu eenmaal niet meteen van het ergste uit. Week erna miste ik ineens weer een briefje uit mijn portemonnee….Vorige week had ik een kadobon gekocht voor een verjaardag en in de kast gezet… en ineens was hij verdwenen. En nu net zei mijn man dat hij ook geld mist uit zijn portemonnee. Nu ben ik echt geschrokken. Mijn man is altijd heel precies, ik ben een warhoofd. Als hij geld mist dan is het ook echt zo. En hij werkt de hele week thuis ook nog, dus zijn portemonnee is ook het huis niet uit geweest. Wat zouden jullie doen? Cameras ophangen in huis? Bij ons komt een werkster, maar ze komt al 8 jaar bij ons en de gedachte dat zij dit zou doen maakt me echt zo verdrietig. Verder zijn er vriendjes van de kinderen… de buren hebben de sleutel.. game-vrienden van mijn man. Maar de gedachte dat 1 van die mensen zoiets zou doen is afschuwelijk! Maar ja iemand moet het zijn ben ik bang.Hoe zouden jullie dit aanvliegen?
Wat klote Wel 'grappig' dat jij je eigen kinderen niet eens noemt, terwijl dat het eerste is waar ik aan dacht. Ik zou vragen of ze ergens geld voor nodig hebben, of schulden hebben of iets, het op een rustige begripvolle manier aankaarten. Hoe je het met de andere 'verdachten' aan moet pakken weet ik niet
Lastig. Weet je wie er in huis zijn geweest in de tijd dat je dat geld en die bon had en dat het verdwenen was? Of heb je zoveel volk over de vloer dat dat moeilijk te achterhalen valt? Anders misschien inderdaad een camera ophangen. Je zou het aan mensen kunnen vragen, zo tussen neus en lippen door maar denk niet dat dat wat gaat opleveren.
Ik zou een camera installeren, dan weet je gelijk wie en ik zou dit alleen delen met je man dus ook niet met je kinderen (wellicht vertellen die het aan derden en dan weet je nog niets). Ik weet dat er camera zijn die opnemen als er beweging is maar daar weet ik niet genoeg van.
Ja als er veel mensen in huis komen zou ik toch camera’s ophangen. Ik dacht ook even aan je kinderen maar die zijn 12 en 8? basisschool nog denk ik? Vervelend lastig hoor. Hoop dat je gauw weet wie het doet.
Dat lijkt me makkelijk te testen? Geld in portemonnee (zeg tegen elkaar hoeveel het is) en laat je portemonnee op plekken waar hij normaal ook ligt. Ik ook
Dit inderdaad, ik zou ook gelijk aan de kinderen denken.... Sterkte ermee, hopelijk kom je er gauw achter!
Ik heb wel aan mijn kinderen gedacht, heb het ook met ze besproken… maar de oudste heeft een eigen rekening en pinpas en regelt alles online. Hij weet niet eens wat hij moet doen met briefjes Het zou ook opvallen als hij ineens dure spullen had. De jongste komt niet alleen bij winkels of zo. Ik heb wel een paar “verstopplekken” bekeken op zijn kamer. Maar ik geloof niet dat hij dat zo lang verborgen zou kunnen houden eigenlijk.
Ik zou inderdaad mijn beurs ergens laten slingeren met getelde hoeveelheid geld er in. En dan met camera opnemen. Wel erg als er zoveel geld verdwijnt!
Je kinderen dacht ik ook als eerste aan, maar dat heb je dus al besproken. Toen ik zelf nog thuis woonde lang geleden hadden wij een hulp in de huishouding, ook jarenlang. En ook geld wat steeds verdween, zelfs van mij, een jaar of 12/13 was ik toen en er was soms ineens 50 euro van mij weg! Mijn moeder heeft haar op een gegeven moment betrapt. Het valt dus niet uit te sluiten.. ik zou idd een camera ophangen, en sowieso de komende tijd goed bijhouden hoeveel geld je steeds in je portemonnee hebt en na een bezoek van iemand opnieuw tellen. Maar filmen is het beste, dan kunnen mensen niet ontkennen.
Ik zou zo snel mogelijk een camera ophangen. Ik denk wel dat het iemand moet zijn die goed weet waar jullie spullen altijd liggen en dat op die manier heel snel en dus ongezien kan doen. Als de schoonmaakster of wie dan ook er nou weer is voordat de camera er hangt en je hebt ergens geld liggen (bewust of onbewust) zet er dan met een potlood even een kruisje op of je initialen. Dan kan je altijd aantonen dat dat van jullie is als je die gene gaat confronteren.
Camera Meer opties heb je denk ik niet als je denkt te weten dat het je kinderen niet zijn. Je kunt moeilijk vragen aan je bezoek of je hun portemonnee mag controleren, tenslotte. Alternatief is 'kleinere' bedragen te laten slingeren en te gaan noteren wanneer ze precies verdwijnen.
Filmen is de enige methode dat je er achter gaat komen en vooraf met elkaar afspreken wat je in je portemonnaie hebt zitten. Desnoods fotografeer je de nummers op de briefjes. Voorkomt weer een wellis nietis wiens briefje t is. En dan voor dingen die je normaliter contact doet en echt niet uitgesteld kunnen worden even geld in je broekzak houden dan ofzo.
Mijn oma heeft het gehad met fysiotherapie aan huis. Ze heeft de therapeut uit gedaagd door haar portemonne midden op de eettafel te leggen. Tijdens de sessie gezegd ik moet even voor de grote boodschap. Oma stukje naar de gang gelopen. Wc geluiden makend. En ze gluurt op een gegeven moment om hoekje. Betrapt! Ze heeft hem het huis uit gezet. Dus camera's is enige optie denk ik.
He wat een naar idee. Je wilt eigenlijk dat ze het allemaal niet gedaan hebben. Ik zou ook een camera ophangen en ik zou de briefjes markeren.. bv met je initialen klein erop geschreven.
Hele nare situatie inderdaad zeg . Maar wat door de rest al genoemd is, inderdaad filmen. Hou je ons op de hoogte, want ik ben stiekem ook wel heeeel benieuwd wie er zo brutaal is