En je man zelf? Want weet je daadwerkelijk ook dat hij geld in zijn portemonnee had? misschien wilt hij je wel afleiden.
Nou hij heeft een paar creditcards en een zakelijke rekening en allerlei andere minder op opvallende manieren om aan geld te kunnen komen dan uit mijn portemonnee. Hij is de hoofdkostwinner, dus waar heeft hij mij voor nodig? Daarnaast komt hij heel weinig alleen buiten de deur, ik zou geen idee hebben wat hij dan wanneer stiekum moet gaat doen met het cash-geld. Dus het lijkt me vreselijk onwaarschijnlijk.
Kun je ook niet nagaan wanneer het geld/de bon gestolen zou moeten zijn? Stel jij koopt hem op maandag en hij is op donderdag weg dan kun je alvast wat "verdachten" elimineren. Stel de poetsvrouw is in de tussentijd niet geweest dan kan zij het niet gedaan hebben.
Nou, die van mij pakken ook geld uit mijn portemonnee of spaarpot! Ik heb ze flink gewaarschuwd en het geld konden ze terug betalen. Maar zoals gezegd er camera en brief geld markeren.
Bij was het ooit een vriendin van mij toen ik nog op school zat. De oplossing was simpel, ik schreef telkens een briefje hoeveel precies in de portemonnee en in de spaarpot zat. Dan er nog geld uit pakken, was te riskant. Mijn moeder vond het zielig voor haar, ze had een vreselijke stiefvader. Als ik de vriendschap zou verbreken had ze geen veilige haven meer. Dus dit was de oplossing. Gewoon iedereen laten weten, dat je nu exact bijhoudt wat er in je portemonnee zit.
Ik sluit me volledig bij de rest aan. Ik denk dat het ophangen van een camera ook de oplossing is. Maar op zich gaat dat natuurlijk best ver, camera’s in je huis. Het is echter wel de enige manier denk ik om zeker te weten wie telkens geld pakt. Of idd briefjes markeren zoals hier wordt gesuggereerd.
Met briefjes markeren moet je iemand vragen om zijn portemonnee te laten zien. Dan beschuldig je indirect al die persoon. Ik zou toch denken de kinderen. Al zijn ze redelijk jong
Ik zou een camera ophangen maar ook het contant geld in een kluisje doen waar alleen je man en jij de sleutel van hebben en daar je portemonnee en evt cadeau bonnen in bewaren.Je geeft aan dat er andere zijn die de sleutel hebben ,kan je die niet terugvragen?
iemand gaf hier wel een goede tip. Komen al die mensen wekelijks dan? Want stel de schoonmaakster komt eens jn de twee weken en je legt ná haar komst geld neer en een week later is het weg dan kun je haar uitsluiten.
Oh wat lastig zeg. Als kind jatte ik wel eens 5 gulden uit mijn moeder haar portemonnee. Maar briefjes zou ik nooit aan beginnen haha dat viel veel te veel op. (Is goed gekomen hoor, ik heb daarna nooit meer wat gestolen) Camera lijkt me dan weer lastig, mag je überhaupt wel mensen filmen zonder dat ze t weten binnen?
Ja hoor mits je dit kenbaar maakt als ze binnen komen dmv sticker, doen winkels ook, niemand ziet ooit die stickers... gewoon op een onopvallende plek plakken.
Toen onze schoonmaakster geld van mij (als kind) jatte heeft ze zich nooit laten tegenhouden door het feit dat er altijd een briefje bij het geld lag waar precies op stond hoeveel geld er op dat moment lag. Super dom.
Als we de periodes waarin geld verdween nu bijelkaar leggen dan was het in ieder geval doordeweeks. De game vrienden en familie komen alleen in het weekend. Dan blijven de werkster, de kinderen en vriendjes van de kinderen over. Of eventueel de buren die de sleutel hebben. Tja ik vind het moeilijk om op te schrijven, maar ik vind de werkster toch de meest voor de hand liggende gedachte. Het is nu bijna 200€ die verdwenen is. Als mijn kinderen of hun vriendjes ergens met briefjes zouden lopen zwaaien of voor 200€ aan snoep kochten ofzo dan zou iemand dat toch opvallen? Mijn oudste koopt weleens wat in de sportkantine en haalt weleens een ijsje bij de snackbar om de hoek. Maar voor 200€ autodrop kopen is wel veel… Maar als ik een camera op hang, moet ik dat niet van tevoren melden aan mensen? Mag je zomaar mensen filmen in huis zonder dat ze dat weten? Misschien als ik aankondig dat er een camera hangt , dat het stelen dan ook wel stopt..
Wat een vervelende situatie zeg! Ik zou vanaf nu al het geld, de cadeaubonnen etc achter slot en grendel opbergen en alle sleutels terugvragen, desnoods onder het mom van 'we krijgen nieuwe sloten'. Jouw man is veel thuis las ik? Ivm thuiswerken? Je zou eventueel een babyfoon met camera uit het zicht kunnen plaatsen, gericht op de plek waar de (lege) portemonnee ligt. Jouw man kan het dan monitoren op de momenten dat hij aan het werk is. Sterkte in ieder geval!
Ik zou geen boodschap hebben aan of ik dat vantevoren zou moeten melden. Als er wordt gestolen zou ik het gewoon doen om te weten waar ik zou moeten ingrijpen, bijvoorbeeld wel of niet sleutel opvragen bij buren of bepaalde mensen weren uit mijn huis.
Ik ben niet v d camera's maar ben bang dat er niks anders op zit. Als je al op heterdaad iemand kan betrappen dan kan diegene nog later tegen iemand zeggen ik ben er uit gewerkt om niks. Met beeld kun je zo ie zo aangeven ik heb het op beeld. Niet dat je het moet laten zien maar dan zou ik zelf wel wat sterker in mijn schoenen staan. Wat een k sitautie er is dus iemand in je omgeving die genoodzaakt ziet om geld te stelen! Bah ... lullig voor hen en voor jullie.
Eerlijk gezegd ik ook. Tot ze zei kostwinner enz. Maar stel hij zou gokverslaafd zijn wat ze niet weet, dan maakt het niet uit hoeveel je verdient.. je hebt nooit genoeg. Maar dit is wel extreem gedacht natuurlijk. Als ze samen de camera ophangen en alleen zij twee ervan weten en ineens is het gestopt... dat is dan natuurlijk ook een teken aan de wand.