Steeds geld weg , wat zouden jullie doen?

Discussion in 'De lounge' started by cowgirl80, Mar 31, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,231
    113
    Female
    Nederland
    Een onopvallende camera of babyfoon met camera neerzetten. Liefst op 2 plekken, vanuit 2 hoeken. Niemand laten weten, ook de kinderen niet. En je geld markeren.
    Ik zou er eerst achter willen komen. Stel dat je nu aankondigt bij te houden wat er in je portemonnee zit, alle sleutels terug vraagt... dan stopt het misschien maar dan weet je nog niks en zal je iedereen wantrouwen.

dreumesje and cowgirl80 like this.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Haha dat doet me denken aan mijn tijd bij de kleuters. Mijn moeder kwam na het weekend met een mandje vol spullen terug naar school die mijn zusje elke keer mee jatte als ze mee ging om mij te brengen:roflmao:

TanjaK, Zuul, dreumesje and 2 others like this.
  3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nou daar zou ik me niet druk om maken… en ik zou zeker niks melden aan de mensen dan weet je nog steeds niet wie het gedaan heeft

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je lijkt wel gek zeg:|

teenslipper likes this.
  5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Nou, ik zou in eerste instantie aan mijn eigen kinderen denken. Ik zou er absoluut niet van uitgaan dat ze niet weten wat ze met een briefje van 50 ofzo zouden moeten doen, dat weten ze echt wel. En een beetje bijdehand kind zorgt wel dat hij dat geld niet in eigen portemonnee stopt en dure uitgaven verborgen houdt thuis.
    Ik zou gewoon een camera plaatsen en het tegen niemand zeggen. Dan merk je het vanzelf, de werkster, de kinderen, vrienden, heel misschien zelfs je man, je weet het niet.

Mapje and Neuzeke like this.
  6. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,231
    113
    Female
    Nederland
    Je mag dat zeker, het is jouw huis toch? Je mag alleen niet een stuk openbare weg of bijvoorbeeld de tuin van de buren filmen. Ik vind dat je een hele goede reden hebt om te filmen. En je hoeft niet echt niet aan te kondigen, zou ik zeker niet doen. Dan kom je er waarschijnlijk nooit achter wie er steelt.

cowgirl80 likes this.
  7. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

Feb 6, 2022
    2,847
    3,007
    113
    Mijn man heeft als kind geld verzameld om uit het niks met de nieuwste playstation aan te komen kakken.

Hij was toen een jaar of 11.

Mapje and Mamavandrie34 like this.
  8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Nou ja zeg, op zo’n toon, dat hoeft toch ook weer niet? Ik heb toch uitgelegd waarom ze veel voor mij betekent? Ze heeft al die jaren veel voor me gedaan en me erg gesteund. Stel dat ze nu in de problemen zou zitten dan zou ik haar willen helpen.

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    We gaan van het weekend een camera ophangen. Ik hou jullie op de hoogte wat eruit komt.

11131618, Oilell, einad and 16 others like this.
  10. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nja ik vind mensen die stelen (als ze het gedaan heeft hè) en die dan ook nog echte goede vrienden zijn niks waard…

En stel als ze het gedaan heeft, wie zegt dan dat ze dat nooit bij je ouders gedaan zou hebben oid…

nee hoor die kwam er bij mij niet meer in

Achterkantvandemaan and Jessi79 like this.
  11. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Dit, een camera plaatsen en helemaal niemand wat vertellen.
    Ben nu wel benieuwd wie het dan doet. al is het misschien wel meer dan 1 persoon /kind

12. Beausecret

Beausecret VIP lid

Apr 26, 2016
    5,474
    6,089
    113
    Female
    Als de schoonmaker het steelt en je hebt er een goede band mee vraag ik me af in hoeveel nood je moet verkeren om geld te stelen. Schrijnend? Ik hoop dat het snel duidelijk wordt voor jullie.

Zuul and Zeebra like this.
  13. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    3,154
    3,798
    113
    Heb je het ook al met de ouders besproken van de kinderen die bij jullie over de vloer komen? Dat lijkt mij persoonlijk een waarschijnlijker optie dan een werkster die al jarenlang komt en waar je tevreden over bent.

Zuul and Neuzeke like this.
  14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Phoe dat lijkt me een lastig gesprek hoor. Ik heb dat nog niet gedaan nee, maar ik zou wel iets meer bewijs willen voordat ik daarmee naar ouders ga. Er is wel een kindje die stiekum een keer lego heeft meegenomen in zn jaszak, maar om dan nu tegen die moeder te beginnen over geld… ik vind dat moeilijk hoor.

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Zou ik ook zeker niet doen. Zoals je zegt zijn er meerdere 'gegadigden'. Als iemand dat tegen mij zou zeggen zonder enig bewijs komt mijn kind er niet meer binnen. Ik wil niet dat daar blijkbaar het slechte van gedacht wordt door de mensen die hij bezoekt. Als er bewijs is dat het mijn kind is is het natuurlijk een ander verhaal.

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,665
    18,730
    113
    Female
    Dit idd.
    Probeer eerst wat uit te zoeken.
    Sommige mensen kan je wss snel schrappen (beetje bewust geld laten liggen op bepaalde momenten) en voldoende controleren op welke dagen het geld weg is.

17. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    3,154
    3,798
    113
    O maar ik bedoel niet dat je ze moet beschuldigen hè. Gewoon benoemen dat er geld weg is en vragen of zij ook wel eens zoiets hebben meegemaakt kan toch wel? Ik vind camera's zelf heel rigoureus. Ik snap wel dat je dat gaat doen hoor, daar niet van. Ik hoop dat het gauw stopt want lijkt me echt naar!

18. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Schrijf ook even op hoeveel je laat liggen, waar en op welke dag en/pf tijd. Kans is er dat je aan ejzelf gaat twijfelen of je het wel goed onthouden hebt etc.

Gewooniemand and cowgirl80 like this.
  19. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,861
    5,121
    113
    Home
    Door je verhaal ga ik erg twijfelen of het wel de schoonmaakster is
    Ik zou toch het nogmaals met de kinderen bespreken

cowgirl80 likes this.
  20. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,495
    8,417
    113
    Er was ook een kadobon weg die je gekocht had, wat voor soort bon was dat?
    Een bon voor een bloemenwinkel bijv. zal voor kinderen niet interessant zijn.

En wat ook nog kan (stél het is de schoonmaakster) kleptomanie ...
    Vorig jaar hier in de buurt, vrouw betrapt bij de drogist, ontzettend goede baan, maar die is dus "gewoon" ziek en doet het daarom, heel triest.

Willemijntje19 likes this.

Share This Page