Hoi allemaal. Ik ben op zoek naar ervaringen met een cursus hypnobirthing. En dan bedoel ik niet hoe je dit ervaren hebt tijdens de bevalling maar vooral hoe de cursus was. Hoeveel lessen, hoe werdvje begeleid, wat was de indeling van de cursus en hoe ging je hier thuis mee om? Een kennis vsn ons is bezig om deze cursus op te zetten maar ik mis eea. Heb een sessie gehad Rn geproefd van hypnose. Heerlijk maar naar huis gegaan met je moet veel oefenen. Nou dit werkt thuis totaal niet. Geen tips oid meegekregen. Ik wil me graag goed voorbereiden op de bevalling maar vraag me af of ik dit voldoende vind. Nu kan ik evt nog overstappen.
Blijkbaar niet! Ik heb er geen ervaring mee... het past niet bij mij en iets te zweverig. Maar iedereen moet natuurlijk doen wat goed lijkt. Hopelijk vind je iemand die je vraag kan beantwoorden.
Ik had 5 of 6 bijeenkomsten en vond het helemaal niet zweverig. Kreeg wel na elke les een oefening mee naar huis die je eventueel thuis kon doen, in de les deden we deze dan ook een keer. We hadden een reader en er werd oa video materiaal vertoond. Ik vond de begeleiding goed. Tussendoor kon je appen, bellen, mailen met degene die de cursus gaf. Er was ook veel ruimte voor vragen
Als het een kennis is die het geeft kan je haar toch vragen om meer uitleg? Ik heb vanavond een proefles zit bij de zwangerschaps cursus inbegrepen. Ben benieuwd of het wat voor mij is.
Goed oefenen is wel belangrijk hoor! Heb je geen concrete oefentips gekregen? Ik heb dingen bedacht die voor mij goed werkten: mijn man las bijvoorbeeld elke avond een verhaaltje voor en ik ontspande bij het luisteren naar zijn stem. Dit heeft mij in het ziekenhuis vorige keer goed geholpen. Eigenlijk moeten we er nu weer aan beginnen
Ja dat snap ik dat ik t hen kan vragen maar aangezien het voor hun ook nieuw is.. En ik ook een soort proefkonijn ben. Ben ik op zoek naar andere ervaringen..
Nee nog niet. Dit moet wel nog komen maar aangezien ik een beetje twijfel over de nieuwigheid van hun zeg maar ben ik op zoek naar andere tips/ervaringen. Mocht ik teveel twijfelen kan ik nu nog op zoek naar iets anders. De voorbereiding op m'n bevalling is erg belangrijk. Wil zo ontspannen mogelijk hierin gaan en toe nu toe levert dit mij vooral frustratie op. Ben benieuwd hoe dit bij anderen gaat zodat ik naar die tips kan vragen.