Hallo dames, ik heb even nood om van mij af te schrijven. Ik ben morgen 35 weken zwanger (banner klopt niet). Sinds vrijdag had ik pijn hoog in de mijn baarmoeder, ik herkende de pijn niet direct van mijn vorige zwangerschap maar ik besloot om het even aan te kijken. Van zaterdag op zondag was de pijn veel erger geworden dus ik besloot om gisteren toch maar even een bezoekje te brengen aan het ziekenhuis. Heb ik een ctg gehad en een bloeddrukmeting gedurende de hele middag. Bloeddruk was veel te hoog, ook na medicatie zakte de bloeddruk niet. De pijn die ik had kwam volgens de assistent van mijn lever. Zij vermoedde dan ook een zwangerschapsvergiftiging. Ik moest opgenomen worden en gedurende 24u mijn urine collecteren. Indien de uitslag van de urine vanavond niet goed is, zal ik moeten blijven tot aan de bevalling. Sorry voor mijn gezaag maar ik moest het even kwijt. Groetjes bea
De vorige zwangerschap ben ik ook opgenomen vanwege zwangerschapsvergiftiging. Als het in je lichaam zit, doe je er niets aan. Veel sterkte!
Jeetje dat is toch best heftig allemaal! Hopelijk geen zwangerschapsvergiftiging maar goed, die pijn lijkt me ook niet fijn dus sowieso veel sterkte toegewenst! Hopelijk urine goed en mag je in ieder geval naar huis.
Ik ben opgenomen tijdens een controle, met 34.6, en ben ingeleid met 36.5. Daarna nog 4 dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Ik mocht tussendoor niet naar huis toe, er was even sprake van dat het wel mocht, maar met de volgende test bleek er alweer eiwit in mijn urine te zitten, dus dat plan ging niet door. De artsen wilde me inleiden met 37 weken precies, maar ik voelde me minder lekker en de CTG's zagen er slechter uit, dus ik 'mocht' eerder. Het was zeker niet leuk, maar ik heb het allemaal over me heen laten komen. Destijds vond ik het was overdreven, alle artsen die zeiden dat ik maar 10 minuten in de rolstoel naar buiten mocht, maar toen ben ik verder gaan lezen en zag ik wat de gevaren waren. (goed luisteren dus naar de artsen ) Mijn dochter was trouwens maar 2240 gr en iedereen dacht dat ze de couveuse in moest, maar heeft het altijd goed gedaan, dronk goed, kwam zelf voor de voeding, goede bloedsuikerspiegel. Zelf heeft ze er nooit last van gehad. Ik wil je niet bang maken, ik snap dat je niet zit te wachten om een week of nog langer in het ziekenhuis te liggen (ik was toen erg naief dat heeft me echt geholpen), en als ik nu terug kijk was het even vervelend maar de uitkomst was prima, een klein maar gezond meisje + extra lang met haar omdat ze zo vroeg geboren was
Amai ja das allemaal heftig he. Ik ben benieuwd wat het resultaat van mijn urine gaat zijn. En natuurlijk hoop ik om naar huis te mogen gaan maar uiteindelijk gaat de gezondheid van baby en mama voor he 😀
dat is niet leuk!!! bij de 1e ben ik met ongeveer 37 weken(iets eerder) opgenomen ivm hoge bloeddruk. na 10 dagen is de bevalling ingeleid. Maar die 10 dagen zh waren echt niet leuk, lag gelukkig met een leuke mede-zwangere op een kamer, maar toch, ik voelde me niet ziek en verveelde me dood. gelukkig ging bloeddruk niet verder omhoog, maar daalde ook niet. Met 38 weken precies is onze dochter geboren, volgende dag mocht ik naar huis, waar ik gelukkig heel snel hersteld ben. Veel sterkte, weet hoe het is om opgenomen te worden!!
Dat vervelen komt mij nu al bekend voor haha, de tijd gaat hier traag voorbij. En mijn buurvrouw op de kamer is niet zo praatzaam 😀 ik mis vooral mijn zoontje heel erg.
Veel sterkte en beterschap meid! Hopelijk is het geen zwangerschapsvergiftiging en mag je alsnog naar huis!
Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal. Ik heb goed nieuws gekregen, geen eiwitten in de urine dus ik ben vanavond naar huis mogen komen. Bloeddruk is goed onder medicatie. Zaterdag wel terug voor een ctg en strikte orders dat ik mij moet melden als ik mij minder goed voel. Bedankt voor het medeleven
Fijn dat je naar huis mag. Wel een goede raad zodra je het weer terug voelt komen niet wachten maar meteen gaan ... kan heel snel gaan!
Ik liep sinds 32 weken in het ziekenhuis. Mijn bloeddruk was toen wat hoger maar ik had verder geen last oid. In het ziekenhuis zagen ze dat ik weinig bloedplaatjes had en daardoor moest ik 3x per week komen en ik had verplicht rust (ik mocht niet eens de vaatwasser uitruimen bijv). Ik had ook geen eiwit in mijn urine. Ik ben 1 nacht opgenomen geweest omdat mijn onderdruk toen 100 was. Met 37 weken werd ik ingeleid. Voor mij voelde het ook wat overdreven (dat is het niet), ik voelde me prima, zag wel wat sterretjes maar verder voelde ik me niet raar. In die laatste weken kwam ik 9kg (vocht) aan, mijn gezicht was heel gezwollen en mijn neus ook. Dat laatste vond ik vooral gek ;p Luister goed naar de artsen en neem echt rust. Let op symptomen en áltijd bellen als een symptoom zich voordoet. Weet je trouwens de waarde van het bloedprikken (lever)?