Hoi dames, mijn baby is nu 4 weken oud en heeft vaak al om de 2,5 uur honger. Wij halen soms amper 3 uur! Op deze manier halen we net 6 x 150 ml+5 schepjes, terwijl hij maar 5 mag. Ik weet zeker dat hij honger heeft, want hij is verder heel tevreden, maar als hij honger heeft is het huis te klein! Hij wordt pas rustig als hij gedronken heeft. We hebben ook voeding voor de hongerige baby's geprobeerd, maar dat lijkt helemaal niet te werken. Steeds beetje geven werkt ook niet, want daar heeft hij op dat moment echt niet genoeg aan. Volgens het CB mochten we beslist niet 6 x voeden, maar Nutriton erdoorheen proberen. Verder hebben ze echt geen andere adviezen. Nou, tot nu toe lijkt het niet echt te werken. Hij heeft nog steeds om de 2,5 uur honger. Alleen tussen 19:00 uur en 00:00 uur slaapt hij aan 1 stuk door. Gelukkig maar, anders waren 6 voedingen ook te weinig. Hij is een flinke baby, woog bij de geboorte 4 kg en nu 4800 gr. Heeft iemand ervaring met zoiets? Tips? En zou 6 x fles echt zo slecht zijn? De ene baby is toch niet hetzelfde als de andere, zou je denken? Alvat bedankt! groetjes, Kiwi
Hoelang heb je de voeding voor hongerige baby's geprobeerd? Heeft even tijd nodig om te werken dacht ik. Als het CB je niet verder kan helpen, zou ik de fabrikant van je fv bellen. Die hebben allemaal een helplijn met (in ieder geval bij Friso) hele goede medewerkers. Ik ben daar al een paar keer erg goed geholpen. Veel succes!
De max van 1 liter per dag en max 30 schepjes wordt gelukkig steeds meer erkend als achterhaald. Van wie mag je kleine niet meer dan 5 flesjes? Het ene kindje is het andere kindje niet, dus als de jouwe honger heeft zou ik gewoon dat flesje geven hoor, ben je ongerust over de hoeveelheden schepjes zou je eventueel per fles een schepje achterwege kunnen laten, maar de praktijk leert vaak dat dit voor een korte periode is, en dat ze na een paar weken ineens minder drinken.Ik zou me niet te veel zorgen maken in ieder geval en gewoon dat flesje geven als je weet dat de kleine honger heeft.
Onze dochter is nu ruim 3 weken en krijgt meestal 6 flessen van 130cc melk. Soms krijgt ze op een dag wel 7 flessen. Dat was totaal géén probleem zei de wijkverpleegkundige vorige week. Ik zou alleen geen nutriton door de voeding voor hongerige baby's doen dan krijgt hij te veel binnen. Toch maar eens goed navragen. Succes.
Bedankt voor jullie reacties. Op het CB spreken ze elkaar ook allemaal tegen. Geen duidelijk antwoord te krijgen daar. Vanochtend vertelden ze mij dat ik echt niet meer dan 5 x 150 moet geven, maar mensen in mijn omgeving met kinderen zeggen ook dat iets meer echt geen kwaad kan. Als hij maar inderdaad niet meer dan 1 liter per dag krijgt. Voordeel van Nutriton is in ieder geval dat zelfs "een mondje terug" niet meer aan de orde is hier. Dat is in ieder geval wat! bedankt!
Welke voeding voor hongerige baby's heb je gebruikt? uit eigen ervaring is dat Friso beter vullend werkte dan andere voedingen. Je zou ook 10cc extra water kunnen toevoegen met de fles en dan ook de voeding voor hongerige baby's blijven gebruiken. Kost allemaal even tijd
Quinten is iets ouder dan jouw zoontje en weegt nu zo'n 5,5 kilo en is ook een hongerlapje Ik gebruik ook Friso Extra in combinatie met de Comfort en ik voeg ook wat extra water toe in de fles. Volgens mij gaat het nl. niet zo zeer om de hoeveelheid vocht, maar de hoeveelheid schepjes voeding die hij binnenkrijgt. Als hij honger heeft, kun je hem dan misschien tussendoor niet 100cc water geven met een schepje voeding erin? Je schrijft er niet bij hoe lang je zoontje over een fles doet, maar ik merk bij Quinten wel dat als hij erg snel drinkt, hij ook weer sneller voor een voeding komt. Hier is mijn schema: Omstreeks 07.00 uur: fles 180 cc+6 alleen Extra (hij heeft 's ochtends erge honger; als ik hem hier een fles van 150cc geef, komt ie na 2 uur weer.. ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, he? ). Tussen 11 en 12: fles 150 cc (Comfort en Extra) Tussen 3 en 4: fles 150 cc (C & E) Omstreeks 18.30 uur - 1900 uur: fles 150cc (C&E) Tussen 23.00 en 0.00 uur: fles 150cc (C & E)
Bedankt voor jullie reacties. Ik gebruik Nutrilon Hypoallergeen. Maar dit is dus licht verteerbaar. Deze voeding heb ik dus een aantal dagen gemengd met Nutrilon Forte (voor hongerige baby's), maar dat hielp niet echt. Omdat ik Hypoallergeen gebruik kan ik eigenlijk niet volledig overstappen naar voeding voor hongerige baby's. Hier krijg ik trouwens ook geen eenduidig advies over van CB. De ene medewerker zegt dat die twee voedingen absoluut niet moet mengen omdat dan het effect van HA verloren gaat en de andere zegt dat het onzin is en dat het prima kan. Daar zit je dan! Wij hebben dus erg weinig aan het CB Friso heb ik ook gebruikt, maar dat vond ik zo onhandig in gebruik omdat het zo klontert. Nutrilon lost veel beter op, is mijn ervaring. Hij doet ongeveer 15 minuten over een fles. Niet te snel dus, daar kan het ook niet aan liggen. Ik denk inderdaad dat ik niet moeilijk moet doen om iets extra te geven. Ik snap niet zo goed waarom je zo strikt aan het aangegeven schema moet houden. Niet ieder mens eet toch even veel, zou je zeggen. Een heeft meer nodig dan een ander. Nu even aankijken hoe het met Nutriton werkt. Lia, slaapt je baby nu al door? Wat ideaal! Mijn zoontje sliep in het begin al aardig door, maar de laatste tijd komt hij 's nachts steeds eerder voor zijn fles. Zijn laatste avond fles was gisteren om 00:00 uur en daarna kwam hij al om 3:15! Tot vorige week sliep hij zeker tot 5:30 uur door. Maar dit vind ik niet zo erg, hij is immers nog te jong om door te slapen. Maar de tijd tussen die 2 flessen is gewoon te kort!
Heb Lena in het begin afgekolfde bv gegeven, dat mocht je geven zo veel ze wilde en daar ben ik met fv gewoon mee door gegaan. De ene keer dronk ze een dikke fles meer dan ze 'mocht', de andere keer eentje minder. Vaak deed ze na een fles van 120+4 nog huilen en als ik dan een flesje van 60+2 maakte viel ze na een paar slokken in slaap. Heb met friso geen probleem gehad, gewoon effe goed schudden. Heb me nooit aan een schema gehouden. Leentje honger = Leentje kijgt eten. Een (overheidsgestuurd) consultatiebureau hoeft mij niets te vertellen over mijn kindje dat zij max 1 x per maand zien. Lena woog ook 4100 gram. Toen ze een maand oud was was ze een kilo aangekomen. Ze doet het prima! Zou zeggen luister naar je gevoel, als je denk dat je kindje nog honger heeft, gewoon geven... Heb ook bij het cb hier aangegeven wat ik hierboven zeg en ze vinden het echt prima. Nooit commentaar gehad. Maakte gewoon altijd meer dan dat ze op kon en dat kon ze opdrinken tot ze genoeg had. De ene keer voor de nacht was dan 100 ml de andere keer 180. Tja de ene dag spelen en leren ze meer dan de andere keer... Kost allemaal energie. het ene kindje doet het heel goed met een schema, de ander niet. Zou zeggen hou je niet zo strikt aan de regeltjes maar volg je gevoel..
Ik haal dit toppic even naar boven, want heb nog een vraag. Ik snap nl het volgende niet: volgens de richtlijnen mag een baby tussen 4 en 5 kg 5 x 150+5 schepjes hebben. Maar dit redt je toch nooit als je kindje 's nachts nog niet doorslaapt? Ik opende dit onderwerp omdat mijn zoontje 6 x 150 ml dronk en ik met geen mogelijkheid aan die 5 x kon houden. Volgens het cb kon dit absoluut niet, het was te veel. Maar als je bedenkt dat een baby ongeveer elk 4 uur per 24 uur drinken krijgt dan kom je toch aan 6 voedingen incl. de nachtvoeding? Hoe doen/deden jullie dat? Dan nog een vraag: mijn schoonouders vertelde mij dat zij met hun 4 kinderen tijdritme hadden. Dus echt voeden op vaste tijden. Dit lijkt mij ideaal. Wij voeden ons zoontje echt op verzoek, er moet wel minimaal 3 uur tussen zitten en dan nog moeten we het soms rekken met dit vreetzakje, maar echt vaste tijden zijn er niet omdat hij 's nachts op wisselende tijden komt. Wij willen nu gaan proberen om op vaste tijden te voeden, maar dit lijkt mij best lastig. Wat is jullie ervaring hiermee en hoe deden jullie dat?
Ken dit, mijn kleine ventje was ook zo'n hongerlap. Gewoon 6 flessen geven, dan blijf je onder net onder die liter. Bij mij hebben ze t nooit over de hoevelheid flessen gehad, alleen over die liter (dit zou slecht zijn voor de niertjes). Uiteindelijk bleef hij maar meer vragen ( ook inderdaad korter dan 3 uur op elkaar). Wij zaten zelfs op 7 flessen! Dat was ook wel te veel. Na de overstap naar forte wat even heeft gewerkt ben ik toen hij ongeveer 4/5 weken was begonnen met Nutrix (rijstebloem). Dit gaat goed, hoewel hij nu ook weer hongeriger aan t worden is. Het CB vond dit overigens prima! Zelf vind ik vaste tijden ook prettiger, maar het is wel iets waar je denk ik een beetje in moet groeien. Als eerste lijkt t me dan wel van belang dat jouw ventje verzadigd is na z'n flesje. Wij zitten nu wel in een goed ritme. Vanaf een maand of 2 zit het ritme er een beetje in. Terugkijkend op mijn dochter, was dat ook een beetje vanaf die leeftijd. Bij mijn zoontje ben ik op een gegeven moment ook maar alle tijden en hoeveelheden op gaan schrijven, krijg je een beetje inzicht in het patroon van je kindje. Mijn zoontje is trouwens ook een flinke, ruim 9 pond bij geboorte, nu waarschijnlijk zo'n 8 kilo.
hypoallergeen, waar gebruik je dat voor? Had ik ook voor Rutger (vanwege exceem bij dochter als baby)... ben ook gaan mengen, maar uiteindelijk cold turkey overgestapt op de forte. Ging zonder problemen, geen uitslag of wat dan ook gekregen. Overigens kan nutriton wat laxerend werken....
tja ben ik weer. Je zou ook ns wat water kunnen proberen te geven als ie weer zo snel komt. Het kan zijn dat ie gewoon wat dorst heeft, dit werkte ook wel bij mijn zoontje.
Lana heeft het ook een tijd gehad dat ze erg hongerig was en ook al na 2,5u weer wilde eten. We zaten dus ook op een gegeven moment op 6x 150/5, ik heb daarbij gewoon die maximale liter per dag anagehouden en daar bleef ze dus mooi onder. Nou mocht ze qua gewicht ook die 6 flessen, maar het is soms erg lastig als je weet dat ze dan ook echt aan hun max zitten. Daarnaast slaapt Lana sinds ze 6 weken is door, dus we zaten niet met de nachtvoeding. Mocht ze een dag toch vroeger wakker zijn dan normaal, dan gaf ik haar 's ochtends een klein flesje (90/3) en later weer de normale flessen als ze weer honger kreeg. Na de 90/3 fles sliep ze dan wel weer een tijdje door (bv om 4.30 flesje gehad, daarna weer geslapen tot 8u). De rest van de dag paste ik de voedingen iets aan, 2x een fles van 120/4 geven ipv 150/5. Zodat ze niet over die liter kwam.
Bedankt voor jullie reacties/ Ik gebruikte hypoallergeen preventief, omdat mijn man last heeft van hooikoorts, kattenallergie en een klein beetje eczeem. Inmiddels zijn wij overgestapt naar Forte. De verhoogde kans op allergieën neem ik maar voor lief. Die zijn gelukkig bij mijn man niet ernstig en hooikorts, tjah daar heeft meer dan de helft van NL last van, is verder toch niet ernstig. Sinds forte lijkt het beter te worden. Hij is inmiddels 5,1 kg en mag dus 5 x 180 + 6 maar we houden nu hem dus op 6 x 150+5. Zo zitten we dus toch nog goed. Op dit moment lijkt dit wel te werken. Voeden op vaste tijden hebben we ook maar weer laten varen omdat hij soms een uur eerder wakker is en dan moeten we dus 1 uur rekken en daar wordt hij erg onrustig van en is dan helemaal uit zijn doen. Dus inderdaad, het komt vast allemaal een keer goed met zijn ritme. Daar moet ik mij nu niet op gaan focussen. Rijstebloem ga ik ook zeker proberen als dat nodig is.
Hoi hoi, Ik heb ook zo"n hongerig ventje. Hij komt vaak ook binnen de drie uur. Nu ben ik overgestapt op voeding voor hongerige baby maar nu kan hij zijn ontlasting niet goed kwijt. Is te hard, heeft iemand hier ervaring mee, tips zijn namleijk welkom. Liefs Sil