Bijna 11wkn en nu al rugpijn!!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gijsje, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ben bijna 11 weken zwanger en heb sinds een dag of 5/6 last van rugpijn,het begint een stukje onder m'n bh-bandje en dan t/m m'n onderrug.Ik heb wel een staand beroep maar nooit eerder last van mijn rug gehad.Weet iemand of dit met de zwangerschap(hormonen)te maken kan hebben?

2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hey,

Bij mij kwam het wel door de zwangerschaps hormonen ik heb vanaf week 11 tot week 16 last van mijn rug gehad, straalde van mijn onderrug tot soms aan mijn nek, erg pijnlijk en vervelend.

Ineens vanaf week 16 heb ik nergens last meer van, ik heb het gevoel of het lichaam gewoon aan alles moest wennen.

Dus hoop voor jou dat het ook dit geval is.

Ik heb ook een staand beroep heb het wel wat rustiger aan gedaan echt bewust nadenken bij elke beweging.

3. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Hier hetzelfde: eigenlijk vanaf een week of 8 al last van mijn onderrug. Ik was ook bang dat dit een hel zou worden de rest van de zwangerschap maar de laatste weken is het helemaal weg. Nergens meer last van. Wat ik begreep, is dat het door de groei van de baarmoeder kan komen. Sommige vrouwen krijgen dan zo'n zeurend menstruatie gevoel in de onderbuik (had ik ook heel erg) en sommige vrouwen krijgen dat juist in de rug.

Maar volgens mij zit het bij jou wat hoger? Bij mij was het lage rugpijn. Als je het niet vertrouwd, ff naar de vlos of naar de fysio. Die kan je wat houdingstips geven.

4. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Niet te lang mee blijven lopen!
    Als je klachten hebt, naar de fysio!

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap te lang door gelopen met klachten, waardoor mijn bekken instabiliteit heel erg is geworden.

Ik zeg dus; liever een keer te veel na laten kijken dan te weinig!

Succes

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Oke,ik hoop dat het bij mij ook maar een paar weken is,volgende week moet ik voor de 12 weken echo naar de gynecoloog en dan zal ik het even met haar bespreken.Als het volgende week ook nog zo is bel ik ook een fysiotherapeut.

6. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik al vanaf week 8 :( En nog steeds, en hier kan er niks aan gedaan worden :(

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Das flink balen Tummetje,maar waarom kan er niks aan gedaan worden?

Deel Deze Pagina